Storkrock på E18
Flera skadade – minst en person död
Flera bilar är inblandade i en svår krock på E18, vid Hällamotet utanför Västerås.
Vittnen berättar om flera skadade, bland annat en livlös kvinna.
– Jag vet inte om hon var död eller medvetslös, säger Frank Jabbari som befinner sig på plats.
Minst tre personbilar och tio personer är inblandade i olyckan som ägde rum på E18, vid Hällamotet utanför Västerås. Vägen var tidigare avstängd i båda körriktningarna.
Enligt Frank Jabbari som befinner sig på plats är det en fruktansvärd scen:
– Det är väldigt, väldigt tragiskt. Brandkåren försöker få ut en kvinna ut en bil. Hon är helt livlös. En bit bort ligger en man och skriker, säger han.
Enligt Landstinget i Västmanland har en man omkommit i olyckan, ytterligare två personer har flugits med ambulanshelikopter till Uppsala Universitetssjukhus, en av dem uppges allvarligt skadad.
Tre barn i olyckan
Enligt Fredrik Bergengård på SOS Alarms pressjour är det sju vuxna och tre barn inblandade i olyckan. Två av personbilarna ska dessutom ha brunnit. 14 ambulanser och en helikopter finns på plats – dessutom flera polisbilar. Just nu kan han inte säga vilka som är skadade.
– Jag vet bara att det finns folk där som är allvarligt skadade, säger han.
Kastades ut genom rutan
Frank Jabbari säger att de tre barnen klarade sig förhållandevis bra. De fick åka iväg direkt med ambulansen. Däremot såg han två personer som hade kastats ut genom framrutan och landat på ett fält i närheten.
– De hade inget bälte och kastades ut genom rutan. Jag tror inte att någon av dem lever, säger han.
Alla skadade har förts iväg till sjukhus och trafiken har långsamt börjat rulla
Från Aftonbladet
jag håller med men känner en tänke till alla anhöriga till alla i olykan
Ni alla får ha lite tåla mod om jag skulle skriva konstigt eller annat för de kan bero på att jag har dyslexi så ni vett om de :-)