http://www1.garaget.org/gallery/images/29/28781/28781-f49bb7c047c089f379eb2ad574bf2b5f.jpg motorn på plats. tyvärr upptäckte jag att firman jag köpt lådan av har skickat mig fel låda, alltså en bmw zf låda som är gjord för att rakställa en vitmotor utan lut så antingen får jag svetsa om den eller om någon vill byta låda med mig? isånnafall kan ni höra av er i pm.
allt för denna uppdateringen. just nu håller jag på att bygga om mitt peralställ för att jag ska flytta in huvudkopplingscylindern in under instrumentbrädan efterssom jag inte kunde ha kvar den på orginalplatsen efter att jag höjde upp hjulhusen så mycket
inte lust o förklara lite mer hur du gjorde med servopumpen ? med usgen på nån liknande lösning, blir ju lite cleanare , eller varför gjorde du det förut om utseendet ?
http://www1.garaget.org/gallery/images/29/28781/28781-f49bb7c047c089f379eb2ad574bf2b5f.jpg motorn på plats. tyvärr upptäckte jag att firman jag köpt lådan av har skickat mig fel låda, alltså en bmw zf låda som är gjord för att rakställa en vitmotor utan lut så antingen får jag svetsa om den eller om någon vill byta låda med mig? isånnafall kan ni höra av er i pm.
allt för denna uppdateringen. just nu håller jag på att bygga om mitt peralställ för att jag ska flytta in huvudkopplingscylindern in under instrumentbrädan efterssom jag inte kunde ha kvar den på orginalplatsen efter att jag höjde upp hjulhusen så mycket
inte lust o förklara lite mer hur du gjorde med servopumpen ? med usgen på nån liknande lösning, blir ju lite cleanare , eller varför gjorde du det förut om utseendet ?
Lite svårt att förklara hur jag gjorde de, men de kräver ju att man har svarv och fräs vana för de måste fräsas och svarvas in i exakta mått för att remmen ska gå i linje. Jag flyttade ner servopumpen dels för att få den mindre synlig och dels för att den va ivägen för mitt insugs bygge, håller just nu på att greja lite med spännaren till remmen för att få den till att trycka lite jämnare+ att jag fick svarva till en egen spännrulle i lite större diameter så den ska kunna trycka till remmen lite mer och inte kunna hamna i botten läge.
har varit väldigt dött i garaget nu ett tag tyvärr pågrund av annan skit som dykit upp men känner att motivationen sakta men säkert börjar komma tillbax så imorgon innan all sill och nubbe ska frampå bordet blir de en sväng i garaget
bjuder på några bilder till på insuget och så
så ser de ut nu förutom att gaswirefästet sitter på
så står han nu
bilen byggs ihop för besiktning direkt när den kommer ut så de e därför original ic och tillfälliga tryckrör sitter på, men efter besiktningen är gjord blir de på med dom andra grejerna ska även börja lacka dom sista grejerna till bilen nästa vecka
här va de längesedan man gjorde en update svaret på era frågor är att jag är inte död men projektet har legat på is lite under året och min dator havererade så därför har jag varit dålig på att updatera
men här kommer några bilder i alla fall
såhär stod den egentligen hela sommaren och väntade på att nån skulle börja bry sig.
när sen motivationen började visa sig lite så köpte jag nya lycktglas och blinkers och hängde dit bakstöten och grillen.
börjat koppla in mitt nira i3+,
spridare och spolarna färdigkopplade, ni behöver inte vara oroliga över att jag ska använda den rötna övre kylarslangen för de va bara en jag prova för att se om de funka
färdigt resultat med remsystemet. efter mycket letande efter en rem som skulle passa så fick de tillslut bli en rem från en nissan almera
fick rullat ut den och ta lite kort med
besiktnings stuket på motorn
va väldigt skeptisk över min bakstöt ett tag men som de e nu är de nästan den som jag blivit mest nöjd med
allt för denna updaten, men de ska inte dröja lika lång tid igen innan de blir en ny får tacka för alla fina kommentarer, sjukt kul att höra att fler gillar projektet