har problem med att när jag startar bilen lysser abs lampan men slocknar givetvist som en ska men efter en stunds körande tänds den men när man stannar och slår av täningen och sedan startar bilen igen lyser den inte men tänds efter en liten stund körande igen. och broms funkar utan problem men har ej testat om abs funkar
vad kan det vara? har själv tänkt på en hjul-sensor men om en sådan är trasig borde lampan lysa hela tiden. kan det vara glapp någonstans?
( har ej börjat felsökt på djupet )
och om någon vet hur man får fram felkoderna på blinkkods dosan vore det snällt och säga det för har glömt jobar ej med volvo om dagarna
På min 740 så glappade ena givaren, ABSen fungerade lite när den ville, såg dock inte när lampan lyste för den var förbikopplad. Men här har du info om hur du kollar felkoder
tjulin tack för informationen ska felsöka nu i helgen. förbi koppad på vad jag tänker efter som den måste lyssa men slockna på besikningen (oljelampan?) tänkte i fal det skulle bli dyrt att laga så kan man ju alltid fuska litt micke181 jo då har kollat bromsvätske nivån