Bilvalet var en 80 gte quattro, motorn orginal är 1.8l förgasare på 68hk, utbytt till motor på 240+, bytt drivlina till urquattro, dragit el, måste påpeka att jag lärt mig en jäkla massa nya å nyttiga saker pga av strul med bil... Visa mer
Tyckte jag såg en fördelare sitta på en av bilderna?? Har jag drömt? Går att montera fördelare på AAN om man tar bort ett täcklock. Har du separata spolar ovan varje stift? Eller tändkablar?
Tyckte jag såg en fördelare sitta på en av bilderna?? Har jag drömt? Går att montera fördelare på AAN om man tar bort ett täcklock. Har du separata spolar ovan varje stift? Eller tändkablar?
tror bara den mäter av HALL givaren i fördelaren, för hallgivaren brukar sitta bakom kamremshjulet annars... har aldrig öppnat täckbrickan, så kan tyvär inte säga hur det ser ut...har tändkasett, har faktist väldigt dålig koll på vad det är för motor från grunden? väldigt udda AAN motor isf? eller en väldigt tidig modell?
frågan är vilken version man skall göra för sprut? som passar 3b?(eftersom den har fördelare) eller aan? (vilket fördelare på aan motor verkarganska ovanligt?)
Nej har ingen givare bakom kamdrevet men har hört att man med lätthet bara kan skaffa en sån givare och montera där o bara skarva på kablarna från fördelarn då dem har samma funktion.
Du kan stoppa en fördelare i AAN toppen oxå , bara att ta bort täcklocket. tidiga AAN har hallgivaren bak på toppen på en fördelare som är utan rotor, fördelar lock osv..
Du har en tidig AAN motor helt enklet och då ska du ha chip till den motorn oxå. Har en kille i sundsvall som du kan köpa chip av om du skulle vilja
okay. men nu den stora frågan med eftermarknads sprut? har juh fördelare, eller halv fördelare, mäts bara i hall givare? eftersom jag inte har tändkablar som en 3b/7A?
brukar stå i säljes/hemsidor om TEX vems, med fördelare eller utanfördelare eller hallgivare..
Har inte kopplat eftermarknadssprut själv men det är nog bara köpa och koppla, mappa och köra Du använder ju bara signalerna från respektive givare osv så oavsett vart hallgivaren sitter så är det nog bara skillnaden på hur kablarna är dragen om du tänkt köpa ett vems begagnat t.ex
Imon kommer audin in i värmen igen!! trött på å skruva i 16-18 minusgrader...
efter ha haft världens strul mek senaste ggrna efter raset så har bilen fått stått...
*började med lådan rasade:( *köpte låde/monterade (ca 4månader sen) jävla letande då jag hade fel utv i bakaxeln..(mkt strul) *Köpte en s2 bakdiff OCH MONTERADE allt va skit bra tills jag skulle provköra!!!!
Oljud i BÅDE LÅDA OCH BAKAXELN!!dunkar duktigt under... trodde först avgassystemet låg an drivaxelbultarna å låg å vobrerade... men ikke:(
Det va INV, även liknande ljud i växel lådan....
hissade upp bilen... lägger man i diffen bak å kör i upphissat läge snurrar hjulen på tomgång.. helt plötsligt så låser sig bakhjulen å klunkar i REJÄLT:(
drar skiten på varvstopp i ren förbannelse å stänger av bilen å låser garaget å åker hem..
Sen har bilen stått i 1 månad.... nu har man suttit å kollat för mkt på youtube så nu dags å inhämta bilen igen å fortsätta i garaget i stan!!