31 juli 2012
Trådstartare
Hej, jag letar efter olika åsikter / erfarenheter med bilverkstäder i Tyskland?
när jag läste igenom forumet hittade jag många som importerar bilar och resevdelar från andra länder. Ochså har internethandeln blivit allt viktigare, man tittar alltså över gränsen rätt ofta. Men vad jag undrar är om ni, vanliga bilägare såsom entusiaster, skulle även åker ner till Tyskland för att fixa bilen i en tysk verkstad?
Man skulle tänka sig att prisskillnader är stora, ännu mer med den starka kronan//svaga euron - men är det verkligen värt att lämna bilen i en tysk verkstad? Skulle ni handlar reservdelar där, eller vore det för mycket krångel som inte lönar sig... I kort: Tror ni att det finns svenska kunder för tyska verkstäder?
Jag skriver åt en flermärkesverkstad i Rostock som skulle vilja ta reda på detta... därför hoppas jag på många spontana svar som speglar stämningen lite.
Jag själv brukade fixa min bil i Tyskland eftersom jag köpte den där (Lancia) och åker ändå ofta ner. Jag passade på, helt enkelt. Under tiden hittade jag en "ok" verkstad här också, men om det blir större reparationer skulle jag kolla upp tyska verkstadspriser igen. Tycker ni att svenska verkstäder är s..dyra i allmänhet, eller är det bara jag?
Tack för svaren!
Kati