Om du har ett blåsmumstycke till en vanlig kompressor och blåser 1 bar med den så har du ju ett bars tryck och en liten mängd luft som kommer ut. Sen har du en jättekompressor och blåser 1 bar ut ur ett avloppsrör ist för blåsmunstycket, vart kommer det mest luft? Alltså störst mängd luft. Jag tycker att du sa lämna bilen till någon som kan nåt om bilar ist för att försöka själv. En S4 BiT är en komplicerad bil att skruva med, spec om man inte är van med att skruva... Som du säger själv så verkar du ju inte vara någon expert. (Nä, jag utnämner mig inte själv till någon mekmästare, men jag förstår iaf hur saker och ting fungerar och skruvar mycket själv och har gjort i många år)
Tyvärr kan jag inte förklara detta på något annat sätt. Felet du kommer att få med större turbos men omappat är att bilen kommer få mer luft (Även om du har samma laddtryck som förr) men lika mycket bränsle, det medför att bilen kommer att gå snålt och du riskerar att köra sönder den.
Klart du kan köra med den så, men inget jag skulle rekomendera.
Senast redigerat av fish (13 augusti 2012)