Gjorde mig av med tyskbilen och crxen,så nu står man med en S13 istället.
Har länge varit anti Ca18DET,men snackade sönder en Örebroare på SPDS i Gröndal för några helger sen och sköter man dom rätt (såklart),och inte varvar sönder dom från kallstart så brukar de hålla. även om oljekyl är monterad,vilket det var i mitt fall.
info om bilen i sig:
Original i motor.
19radig oljekyl med termostat
Sportfilter
6puckad sinterlamell, med hårdare tryckplatta
BOSCH 040 soppapump, oljetemp, laddtryck i a-stolpen.
Laddar 05-06.
Nylackad slutet av 2009,
S14 Skinnstolar(BYTES GÄRNA MOT ORIGINAL), original baksäte.
Nåväl,bilder var det.
Dammig och så,men bilen stod en bra bit inpå en väldigt dammig grusväg när den hämtades. Omlackad 2009,så Väldigt fräsch,om man bortser från lite spricka i spacklet för SPARCO tanklocket,samt lite i bakluckan och sen något skrap på vänster framskärm. Rostfri i alla fall
Mörktonat är RIKTIGT snyggt.
Bilen gick väldigt dåligt hem. 3cylindrar och kvävdes vid gas,vilket försvårade min resa hem Väldigt mycket. En resa som vanligtvis tar strax över en timme,tog 3-4timmar istället med allt stannande längs motorvägen.
Poppade huven för att kika tändstift och tändspolar.
såg inget illa på tändstiften,men ett av dom ville iaf inte tända,så gick och köpte nya omgående
Bilen gick inte bättre,så kikade tändspolarna. När de skulle eltejpas(fick tips av nissan verkstad) så såg jag att en av hattarna satt åt fel håll.. Tänkte då att det kanske inte vore så konstigt att bilen gick skit,om nu gnistan tog sig ut i toppen istället för bara tändstiftet.
Tog sen av hatten och jahapp...? Där lossade stiftet,så satt inte den ordentligt så är det VERKLIGEN inte konstigt att bilen går skit....
Tyvärr löstes inte felet med nya tändspolar heller,så jag gav mig på att få in lite stereo i bilen eftersom den ska köras med dagligen annars,och lite ljud då sitter inte fel.
Drog upp bilen på ramper så man kunde mecka loss katalysator för att se om den var igensatt,vilket den inte var
Har blivit lite av ett rullande förråd,då jag kastar in all skit i bilen som sen ska användas,och tas bort successivt.
Haha nice högtalare eller hur var det nu? Måste tillägga att en av dessa var så Sjukt spruckna,så jag inte ens kan förstå hur den får sitta kvar i bilen.
Det har tydligen varit ett tidigare ljudbygge i denna,så fanns en Massa kablar dragna redan. Mycket av det fattade jag inte,men DLS högtalarkablar förstod jag vad det skulle gå till
Släppte ljudbygget ett tag så man kunde få bukt med det värsta problemet med bilen.
Fick över en polare som kan lite mer om bilen än mig,och vi kom fram till att den får för mycket luft,vilket jag trott länge då det låter som den kväver sig.
Vi lyfte bränslepumpen och såg då att Hela filtret undertill var igensatt med skit.... skulle det vara konstigt då att bilen gick som den gjorde? Antagligen har detta satts igen när vi tankade på soppa första gången,då bilen gick fint när jag provkörde den innan köp.
Monterade ner tanken och spolade ur den så man fick bort all skit som låg på botten.
Pumpen i sig lät inte heller bra,så var tvungen att skaffa annan.
Hade som sagt en Bosch 040 redan tidigare,så skaffade en likadan i bättre skick,och en ny armatur då den andra var reparerad från tidigare skada.
Arbetshörnan är mycket vacker kan tyckas
Tog och köpte längre soppaslang av en polare på Swedol. Hela 3kr fick jag ge
Det var allt för tillfället. Försöker febrilt skyna på arbetet med denna,så jag hinner ut till någon träff och får träffa likasinnade samt leka av mig lite.
Har länge varit anti Ca18DET,men snackade sönder en Örebroare på SPDS i Gröndal för några helger sen och sköter man dom rätt (såklart),och inte varvar sönder dom från kallstart så brukar de hålla. även om oljekyl är monterad,vilket det var i mitt fall.
info om bilen i sig:
Original i motor.
19radig oljekyl med termostat
Sportfilter
6puckad sinterlamell, med hårdare tryckplatta
BOSCH 040 soppapump, oljetemp, laddtryck i a-stolpen.
Laddar 05-06.
Nylackad slutet av 2009,
S14 Skinnstolar(BYTES GÄRNA MOT ORIGINAL), original baksäte.
Nåväl,bilder var det.
Dammig och så,men bilen stod en bra bit inpå en väldigt dammig grusväg när den hämtades. Omlackad 2009,så Väldigt fräsch,om man bortser från lite spricka i spacklet för SPARCO tanklocket,samt lite i bakluckan och sen något skrap på vänster framskärm. Rostfri i alla fall
Mörktonat är RIKTIGT snyggt.
Bilen gick väldigt dåligt hem. 3cylindrar och kvävdes vid gas,vilket försvårade min resa hem Väldigt mycket. En resa som vanligtvis tar strax över en timme,tog 3-4timmar istället med allt stannande längs motorvägen.
Poppade huven för att kika tändstift och tändspolar.
såg inget illa på tändstiften,men ett av dom ville iaf inte tända,så gick och köpte nya omgående
Bilen gick inte bättre,så kikade tändspolarna. När de skulle eltejpas(fick tips av nissan verkstad) så såg jag att en av hattarna satt åt fel håll.. Tänkte då att det kanske inte vore så konstigt att bilen gick skit,om nu gnistan tog sig ut i toppen istället för bara tändstiftet.
Tog sen av hatten och jahapp...? Där lossade stiftet,så satt inte den ordentligt så är det VERKLIGEN inte konstigt att bilen går skit....
Tyvärr löstes inte felet med nya tändspolar heller,så jag gav mig på att få in lite stereo i bilen eftersom den ska köras med dagligen annars,och lite ljud då sitter inte fel.
Drog upp bilen på ramper så man kunde mecka loss katalysator för att se om den var igensatt,vilket den inte var
Har blivit lite av ett rullande förråd,då jag kastar in all skit i bilen som sen ska användas,och tas bort successivt.
Haha nice högtalare eller hur var det nu? Måste tillägga att en av dessa var så Sjukt spruckna,så jag inte ens kan förstå hur den får sitta kvar i bilen.
Det har tydligen varit ett tidigare ljudbygge i denna,så fanns en Massa kablar dragna redan. Mycket av det fattade jag inte,men DLS högtalarkablar förstod jag vad det skulle gå till
Släppte ljudbygget ett tag så man kunde få bukt med det värsta problemet med bilen.
Fick över en polare som kan lite mer om bilen än mig,och vi kom fram till att den får för mycket luft,vilket jag trott länge då det låter som den kväver sig.
Vi lyfte bränslepumpen och såg då att Hela filtret undertill var igensatt med skit.... skulle det vara konstigt då att bilen gick som den gjorde? Antagligen har detta satts igen när vi tankade på soppa första gången,då bilen gick fint när jag provkörde den innan köp.
Monterade ner tanken och spolade ur den så man fick bort all skit som låg på botten.
Pumpen i sig lät inte heller bra,så var tvungen att skaffa annan.
Hade som sagt en Bosch 040 redan tidigare,så skaffade en likadan i bättre skick,och en ny armatur då den andra var reparerad från tidigare skada.
Arbetshörnan är mycket vacker kan tyckas
Tog och köpte längre soppaslang av en polare på Swedol. Hela 3kr fick jag ge
Det var allt för tillfället. Försöker febrilt skyna på arbetet med denna,så jag hinner ut till någon träff och får träffa likasinnade samt leka av mig lite.
Senast redigerat av Scoore (30 mars 2013)
0
0
0
0