Har hänt lite även fast det varit tyst här. Har mestadels letat grejor och arbetat arslet av mig så man kan betala godiset..
Var över och hämtade grejor hos Jimmy i Lördags kväll.
Packade ur allt,och fotade lite.
En stycke T28 jag köpte gratis
Ska renovera den och byta ut 270lagret mot ett 360graders.
Lite sportigare dämpare så man får lite stelhet i bilen. Märkte att mina bak var sopslut så var lika bra. Ersätter ställbara coilovers ett tag åtminstone.
Downmount grenrör modell flåsigare än original.
Så. Det jag gjorde igår när jag var ner i garaget var att först och främst förlänga min växelspak.
Hjälpte Jimmy med det och tänkte prova det jag med eftersom jag har det som behövs för att gänga om till 1.25 stigning.
Original var denna höjd:
Och efter lite pill:
Känslan blev faktiskt Riktigt nice. Var lite skeptisk först till hur det skulle kännas,men det blev riktigt bra. Kommer även närmre ratten nu så blir nog perfa på banan i sommar.
Spolarmunstyckena visade sig vara trasiga (säkert fyllda med skit) så fick köra nödlösning då jag var i Örebro och inget fanns öppet mer än OKq8
Köpte då biltemas 30krs munstycken. Fick tyvärr borra i huven vilket sved lite. Var visserligen bara ytterst lite som borrades.
Fick även tag på en ram till lilla regplåten,så den monterades. Ser så illa ut med denna fronten.
Bytte sedan ut denna stereon mot en annan då jag kände jag behövde en.
Blev en billig Pioneer som faktiskt gör jobbet riktigt bra.
Det var då det jag hade att bjuda på.
Snart händer det mer roligt.
*Renovering av turbon,
*montering av låsta diffen,
*montering av dämpare,
*ombyggnad av avgassystem IGEN,
*tillverka stag som både stabiliserar upp dämpartornen bak samt som jag kan fästa bältet i (tills jag kommer på en annan bra idé på var det kan sitta),
*montering av grenrör..
Stay tuned!