2869
Sök

Fundering om ombesiktning

546 Inlägg
5 augusti 2012
Trådstartare
var och besika bilen och fick ju så klart ''bingo'' måste senast besikta om den på måndag. då till min fråga får jag köra bilen HELA måndagen till 00:00? lr hur funkar det?
har glömt bort att fixa det som jag fick fel på lite klantigt gjort men men.

MVH

280 Inlägg
5 augusti 2012
Det datumet som står på besiktningsprotokollet gäller, efter det så har du körförbud.

/Fredrik

546 Inlägg
5 augusti 2012
Trådstartare
får köra till den 6augusti men får jag köra ända tills det blir den 7augusti innan körförbudet träder i kraft?
Senast redigerat av ante123 (5 augusti 2012)

Lowlife
809 Inlägg
5 augusti 2012
ante123 skrev:
får köra till den 6augusti men får jag köra ända tills det blir den 7augusti innan körförbudet träder i kraft?

yes, det gäller HELA dagen. till 00.00.

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog

KHRacing
5 augusti 2012
Du får inte KÖRA... di får endast nyttja forden för vad som krävs för att fikxa 2:orna. :-)

Lowlife
809 Inlägg
5 augusti 2012
KHRacing skrev:
Du får inte KÖRA... di får endast nyttja forden för vad som krävs för att fikxa 2:orna. :-)

helt rätt smile

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog

1 915 Inlägg
5 augusti 2012
Kl 00:00 7/8 blir det körförbud.

Du kan köra fram tills kl 23:59 6/8.

Fast egentligen får du inte bruka fordonet mer än nödvändigt för att felen ska kunna åtgärdas.
Så tekniskt sett så får du åka till verkstad eller reservdelsbutik osv för att skaffa delar till bilen eller laga den, men du får tex inte åka till Ica o handla (om det inte är nödvändigt att åka till Ica för att kunna åtgärda felen.)
Felen ska åtgärdas snarast.  Fordonet får inte användas mer än vad som är nödvändigt för att felen ska kunna åtgärdas. Fordonet måste genomgå en ny besiktning senast de datum som angivits i rutan för besiktningsresultat på protokollet.

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

JFfoto
5 augusti 2012
ConXraid skrev:
KHRacing skrev:

helt rätt smile

Får får man ju? Så många delade meningar om det här, Innan man får körförbud så får man ju ta bilen till vilken butik som helst för att köpa diverse verktyg, man får åka till konsum för att köpa massa papper för att torka upp oljan som kommer spillas på golvet, man får åka och tanka bilen, för den måste stå på tomgång hemma för att felsöka, man får hämta upp kompisar, för den måste hjälpa dig att fixa felet, hämta verktyg m.m.

Så man får köra ganska mycket tills man får körförbud, det är då man bara får åka till en verkstad eller bilprovningen när man fått körförbud och inte det ovannämnda jag skrev.
Senast redigerat av Kalltkaffe (5 augusti 2012)

546 Inlägg
5 augusti 2012
Trådstartare
okej tack för snabba svar å allt

*MVH

Sök