3617
Sök

Köpråd/Vart finner man fina volvo 940is?

Evildan
5 augusti 2012
Trådstartare
#22
Vita_Vargen skrev:
http://ekuriren.lokus.se/Visa/Sodermanland/Motor/Bil/940-_5239704/?SC=1&SC_T=1&SC_S=2&SC_SB=True&AC=1&AC_BR=Volvo&AC_MO=940&AC_YFM=1995&AC_YTO=1998&AH=1&AB=1&AO=1&AO_OTH=0&AT=1&AM=1&AA=1&AJ=1&AS=1&AS_P=2&SF=1&SF_C=16&SF_P=16&SP=1&SP_C=16

Är det rost vi ser på skärmkanten eller löv/skräp som fastnat pga väderleken?
Vid rost känns 25k ngt saftigt, trots att det är en riktig lågmilare (för en 900serie)

1 283 Inlägg
5 augusti 2012
#23
Evildan skrev:
Vita_Vargen skrev:
http://ekuriren.lokus.se/Visa/Sodermanland/Motor/Bil/940-_5239704/?SC=1&SC_T=1&SC_S=2&SC_SB=True&AC=1&AC_BR=Volvo&AC_MO=940&AC_YFM=1995&AC_YTO=1998&AH=1&AB=1&AO=1&AO_OTH=0&AT=1&AM=1&AA=1&AJ=1&AS=1&AS_P=2&SF=1&SF_C=16&SF_P=16&SP=1&SP_C=16

Är det rost vi ser på skärmkanten eller löv/skräp som fastnat pga väderleken?
Vid rost känns 25k ngt saftigt, trots att det är en riktig lågmilare (för en 900serie)

Jag skulle nog tro det nu när jag tittar lite närmare hmm


Evildan
5 augusti 2012
Trådstartare
#24
Vita_Vargen skrev:
Evildan skrev:
Vita_Vargen skrev:
http://ekuriren.lokus.se/Visa/Sodermanland/Motor/Bil/940-_5239704/?SC=1&SC_T=1&SC_S=2&SC_SB=True&AC=1&AC_BR=Volvo&AC_MO=940&AC_YFM=1995&AC_YTO=1998&AH=1&AB=1&AO=1&AO_OTH=0&AT=1&AM=1&AA=1&AJ=1&AS=1&AS_P=2&SF=1&SF_C=16&SF_P=16&SP=1&SP_C=16

Är det rost vi ser på skärmkanten eller löv/skräp som fastnat pga väderleken?
Vid rost känns 25k ngt saftigt, trots att det är en riktig lågmilare (för en 900serie)

Jag skulle nog tro det nu när jag tittar lite närmare hmm

utan rost, nästan wink mitt gamla ök.

https://www1.garaget.org/archive/105/104261/219248/219248-2072666.jpg
Senast redigerat av Evildan (5 augusti 2012)

JFfoto
5 augusti 2012
Trådstartare
#26
Tackar för tipsen smile uh rost, bort wink .. men den senaste 5000mil, men vilket pris ;O undrar om  den ens är värd det.

...has left the building...
4 474 Inlägg
5 augusti 2012
#27
Skit i prislappen...Kolla på bilen. Sen ger du ditt bud, inte helt omöjligt att han "mjuknar" efter några veckor o accepterar budet, dvs om du inte tänkt o lägga ett bud på 20" utan snarare 40" typ...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Smålänning
7 883 Inlägg
5 augusti 2012
#28
Som sagt, för att få en perfekt bil, som den 5000-milaren, så får man hosta upp en del pengar, särskilt när det handlar om bilar som ligger på eller nära femsiffriga belopp trots 40k+ mil...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Självlärd
3 083 Inlägg
5 augusti 2012
#29
För det priset får man ju en fräsch 850 eller S/V70

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Avstängd
71 Inlägg
5 augusti 2012
#30
Lätt värd pengarna vart själv lite sugen på att köpa den och ställa undan till jag blir gammal.

JFfoto
5 augusti 2012
Trådstartare
#31
twin_cam skrev:
Som sagt, för att få en perfekt bil, som den 5000-milaren, så får man hosta upp en del pengar, särskilt när det handlar om bilar som ligger på eller nära femsiffriga belopp trots 40k+ mil...

Ja jag är beredd på att lägga ut max kanske 37-38 för en 940, men då ska den va grymt fin.

Den där 5000milarn, den är nästan för fräsch för mig, faktiskt så får man ju lite ångest om man skulle använda den dagligen, så jag låter någon annan köpa den smile är ju lite dyr för mig också, legat ute ett bra tag också, säkert många som försökt prutat men inte lyckat.

en 940 ltt med 10-18.000 mil, inge rost, färgen spelar ingen större roll, manuell, orginal i motorn, förutom chipp då, men om det sitter t.e.x större turbo, andra spridare och så, då är det inget för mig.

Samt ingen kombi, för dom pengarna jag är beredd på att lägga ut borde man få en sån i det skicket jag beskrev smile

Självlärd
3 083 Inlägg
5 augusti 2012
#32
Är det inte enklare att besikta den du har? Eller är det allvarliga fel på den?

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

JFfoto
5 augusti 2012
Trådstartare
#33
Volvo142_73a skrev:
För det priset får man ju en fräsch 850 eller S/V70

Mjo är sugen också på en s70, men tycker 940 är lite snyggare, samt enklare att skruva med motorn om något skulle hända, haft en 850 med motorproblem, och gillar 940 mer faktiskt.. men de är jag de smile

JFfoto
5 augusti 2012
Trådstartare
#34
Volvo142_73a skrev:
Är det inte enklare att besikta den du har? Eller är det allvarliga fel på den?

Jo den ska besiktas, de är bara abssensorn och för höga avgasvärden (vet inte vad som är felet) lite komplicerat det här. Men kan ta det från början wink

Haft hela semstern på mig att fixa den, men valde att fixa nissan istället och besikta den, så kunde jag ha den till jobbet, och då fixa 940in.

Men Nissan börja krångla igen och idag sålde jag den, så nu får jag lov att köra obesiktat till jobbet, har ej tid att fixa felen på dagarna eller vill inte lägga ner så mycket pengar på den heller för den delen nu när jag ska köpa ny bil.

För jag vill ha en rostfri 940, min nuvarande har börjat rosta vid alla dörrkanter, och börjar på skärmkanterna nu med, vilket jag verkligen hatar, man vill inte ens tvätta bilen. Så nu söker jag en riktigt fin 940 som jag verkligen ska ta hand om, ställa undan den på vintrarna och köra med min nuvarande då smile
Senast redigerat av Kalltkaffe (5 augusti 2012)

Självlärd
3 083 Inlägg
5 augusti 2012
#35
Jo en 940 är ju klart mer lättmekat än en S70. Och sen är ju 940 bakhjulsdrivet smile. Du har inte funderat på 960? smile

Okej då är jag med på noterna smile.

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

JFfoto
5 augusti 2012
Trådstartare
#36
Volvo142_73a skrev:
Jo en 940 är ju klart mer lättmekat än en S70. Och sen är ju 940 bakhjulsdrivet smile. Du har inte funderat på 960? smile

Okej då är jag med på noterna smile.

mjo smile sen tänkte jag även att det är bra med två 940, kan man ta delar för att t.e.x felsöka den andra med o.s.v smile

Sen det att jag inte tar pengarna för att fixa min nuvarande och behåller den istället är för att den börjar komma upp i mil och det är lite andra småfel, och är verkligen trött på att meka efter allt strul med Nissan och så, så nu vill jag ha en riktigt fräsh en smile

960 skulle också funka, men verkar som dom är ännu mer ovanliga, så riktar in mig på 940 främst smile 960 är väl mest vanliga med automat också? har fått den uppfattningen iaf..ilket jag inte vill ha hmm

Föredrar MoPar,GM och Ford
1 004 Inlägg
5 augusti 2012
#37
Har haft både 940 och S70 (nuvarande bruks) och S70 upplever jag som otroligt mycket modernare bil.. Men tyvärr så har man felhjulsdriften sen när snön kommer, och då man får ett oprovocerat kast på bakvagnen så vill man (iaf jag) ha driften på bakhjulen..

"My drinkingteam has a racingproblem"

Självlärd
3 083 Inlägg
5 augusti 2012
#38
Jo det var ju inte dumt tänkt förstås.

Ja 760/960 hade automat som standard. Och vanliga är dom ju verkligen inte. Värt att nämna dock är att dom i slutet av produktionen döpte om 960 till S90/V90
Senast redigerat av Volvo142_73a (5 augusti 2012)

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Pim_Pim
5 augusti 2012
Trådstartare
#39
Finns en hel del 960 med manuell låda, men tyvärr så är det oftast bara 2.5liters motorn med den manuella.
Men ibland så kommer det ut 3liters manuell och då är det bara att slå till. wink

Evildan
5 augusti 2012
Trådstartare
#40
Hittar jag en FIN 940 lovar jag att tipsa dig..om jag inte ska ha den själv wink

960 2.5 170hk är faktiskt rätt vanliga med manuell låda, jag har själv haft en med automat (ligger under mina gamla bilar http://www.garaget.org/?car=171980 ) skön bil att åka och köra men ändå föredrar jag känslan i 940.
dessutom är B230 en enklare/simplare motor att skruva med än de raka 6orna, dessa är som en förlängd S70motor.
Senast redigerat av Evildan (5 augusti 2012)


Sök