3275
Sök

Toyota supra TT BPU inget laddtryck?

hökerum
252 Inlägg
5 augusti 2012
Trådstartare
tjenare! skulle behöva lite hjälp! jag har en supra mk4 BPU som inte får upp nåt laddtryck :S. var ute o presade på motorvägen för nån vecka sedan o då försvann laddtrycket helt plötsligt!. har kollat tryckrör och ic o dumpventil och alla vacumslangar som man ser uppifrån men inte hittat nåt fel:/. har även kopplat förbi laddtrycksstyrningen för att se om de var den som hade flippat ur men utan resultat!. kan de var nån magnetventil eller e de wastegaten som pajjat? den ryker ingenting och de e inga missljud alls. den får upp 0,2bar på 6ans växel o fullgas så jag fattar inte ett skit

443 Inlägg
5 augusti 2012
Kolla wasgatsen så dom inte har låst sig i öppet läge

hökerum
252 Inlägg
5 augusti 2012
Trådstartare
får väl göra detta! drygt att behöva riva isär skiten bara hmm

443 Inlägg
5 augusti 2012
Du får köra singel så blir allt lättare att mecka med vettu wink

hökerum
252 Inlägg
5 augusti 2012
Trådstartare
de e ju synd att de inte e gratis att bygga de bara wink

443 Inlägg
5 augusti 2012
Slim_sim skrev:
de e ju synd att de inte e gratis att bygga de bara wink

Hehe jo då wink när  blir det en skyline då?

hökerum
252 Inlägg
5 augusti 2012
Trådstartare
får sälja supran först om de ska bli en skyline! wink

443 Inlägg
5 augusti 2012
Slim_sim skrev:
får sälja supran först om de ska bli en skyline! wink

Vi kan byta om du e sugen plus nån krona till mig wink

543 Inlägg
6 augusti 2012
Har du kollat så att det inte är det inte är turboras?

Trött och bitter?? javisst!

hökerum
252 Inlägg
6 augusti 2012
Trådstartare
hmm har inga kronor att lägga emellan wink. tycker de borde låtit konstigt eller rykt ifall de var turboras så tror inte de är de mvh

443 Inlägg
6 augusti 2012
Slim_sim skrev:
hmm har inga kronor att lägga emellan wink. tycker de borde låtit konstigt eller rykt ifall de var turboras så tror inte de är de mvh

Hehe okej säg till om du ändrar dig wink

VD
643 Inlägg
6 augusti 2012
Gå igenom alla tryckslangar igen samt alla vakumslangar.. Du rasar inte 2st turbos sådär bara..

543 Inlägg
7 augusti 2012
Pressar man bilen som TS har gjort så kan det mycket väl hända om man börjar bygga mot-tryck (om man inte mäter mot-trycket så man ser när det börjar)...
Det är ju lätt att kolla om man lossar tryckslangarna och kollar upp dem.

Du kan inte trycktesta systemet?
jag har svetsat 2st rörstumpar med lock, en med bilventil samt ett som är ett täcklock och så är det bara att pumpa i tryck mellan tryckslangen vid turbon/turbona och vid tryckslangen vid insuget, då ser man ju lätt om det läcker någonstans.
Senast redigerat av tobbeh78 (7 augusti 2012)

49 Inlägg
7 augusti 2012
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph … p;start=15
visar hur man provtycker ett turbosystem:)
Senast redigerat av BMWpwr (7 augusti 2012)

543 Inlägg
8 augusti 2012
BMWpwr skrev:
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=12&t=361&start=15
visar hur man provtycker ett turbosystem:)

Precis så jag testar om mitt system är tätt..

Almännt tokig
481 Inlägg
8 augusti 2012
Som tidigare sagt, kolla tryckslangar och vacumslangar. felet ligger troligen där. inte helt sällan de skjuter loss där den går igenom innerskärmen på turbosidan......

Kolla Även om TTC spjället fungerar. (är den sekvensiella styrningen av turbo 2.) Sitter ett spjäll ovanför Downpipe som styrs med vacum. Men den borde ändå ladda 0,4-0,5bar om det är kass....

Möjligheten finns ju dock att en snurra rasat och spjället kärvar så NR2 inte får flöde.....
Men ganska föga troligt....

Inline sixes ist sie scheisse.......

hökerum
252 Inlägg
8 augusti 2012
Trådstartare
tack för alla tips!. tänkte bara tillägga att turbosarna e sammankopplade så dom laddar samtidigt om de kan underlätta att komma på felet ?smile. jag har väldigt svårt att tro att de e nån turbo som rasat då den låter precis som vanligt och den inte ryker nåt, menmen med min jävla tur jämt så hade de inte förvånat mig haha!

Sök