2854
Sök

fnul's opel kadett c med volvo hjärta

här kan ni följa min renovering om b230fk motor. även renovering av bilen

181 296 Visningar
Uppdaterades senast 9 maj 2013
249 Inlägg
28 september 2012
Trådstartare
#121
aqulio skrev:
oj då

ja så tänkte ja med när ja fick pappret från besiktnings mannen


1 146 Inlägg
28 september 2012
#122
vad var det värsta 2:orna på ?


249 Inlägg
28 september 2012
Trådstartare
#123
aqulio skrev:
vad var det värsta 2:orna på ?

styrleder, trösklarna var tvär röttna (måste byta dom) färdbroms bak (ojämn bromsvärkan) sen hål i avgassystemet


230 Inlägg
30 september 2012
#124
Fnul skrev:
aqulio skrev:
vad var det värsta 2:orna på ?

styrleder, trösklarna var tvär röttna (måste byta dom) färdbroms bak (ojämn bromsvärkan) sen hål i avgassystemet

tröskel lådorna var värst.. sad


249 Inlägg
30 september 2012
Trådstartare
#125
volvo-nissen skrev:
Fnul skrev:
aqulio skrev:
vad var det värsta 2:orna på ?

styrleder, trösklarna var tvär röttna (måste byta dom) färdbroms bak (ojämn bromsvärkan) sen hål i avgassystemet

tröskel lådorna var värst.. sad

aah hatar rost sad


249 Inlägg
30 september 2012
Trådstartare
#126
kommer står lite stilla med motorn nu, ska fixa 2orna ja fick på 940 sen besikta den, sen letar ja fortfarande bil att stoppa motorn i smile


249 Inlägg
30 september 2012
Trådstartare
#127
nu är alla tvåor fixade utom rosten smile den tar vi imorn smile


247 Inlägg
30 september 2012
#128
Monterade min toppackning igår, kändes inte helt rätt, men den passar ju bara på ett sätt om man tittar på där packningen gör "utstick" för kanaler osv.

Men jag tyckte det inte stämde riktigt bra med hålen till kanalerna i blocket, vissa hål var mycket mindre i packningen än hålet i blocket. Dom kanske iof inte används alls? Har du nå ideér ?

Edit, det är ett b230ft block jag pratar om. Kan hända att jag fått en b234 packning, kanske..
Senast redigerat av mickey (30 september 2012)

Mikael Lindberg
- Team Duja -
www.teamduja.se

249 Inlägg
30 september 2012
Trådstartare
#129
mickey skrev:
Monterade min toppackning igår, kändes inte helt rätt, men den passar ju bara på ett sätt om man tittar på där packningen gör "utstick" för kanaler osv.

Men jag tyckte det inte stämde riktigt bra med hålen till kanalerna i blocket, vissa hål var mycket mindre i packningen än hålet i blocket. Dom kanske iof inte används alls? Har du nå ideér ?

Edit, det är ett b230ft block jag pratar om. Kan hända att jag fått en b234 packning, kanske..

den går bara att sätta på ett sätt, kolla noga och kolla så att alla kanaler och "utstick hamnar rätt, och alla hål används inte smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/149/148762/148762-c5abf6a8dc9ed5bf6bd60b2982e7319e.jpg
ja satte min så här först och då där ser du ju att inte alla "utstick" stämmer fick vända på den så vart det bättre smile
Senast redigerat av Fnul (30 september 2012)


247 Inlägg
30 september 2012
#130
Först vill jag ge dig beröm för jobbet du gör. Kanon!

Sen vill jag tacka för informationen, känns som jag lade den rätt då "utsticken" och hålen passade bra, dock var ju vissa mindre på packningen än på blocket. Men som du sa, vissa används inte.

Mikael Lindberg
- Team Duja -
www.teamduja.se

249 Inlägg
1 oktober 2012
Trådstartare
#131
mickey skrev:
Först vill jag ge dig beröm för jobbet du gör. Kanon!

Sen vill jag tacka för informationen, känns som jag lade den rätt då "utsticken" och hålen passade bra, dock var ju vissa mindre på packningen än på blocket. Men som du sa, vissa används inte.

tack så mycket! kul att man kan hjälpa till smile


249 Inlägg
1 oktober 2012
Trådstartare
#132
tja, har ingen uppdate på motorn,men fixa den rostiga tröskeln på 945an så ni får lite bilder på det  smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/149/148762/148762-9c8a5920ef3eaba870c4431f5e7a13a7.jpg
rostigt och jävligt

https://www1.garaget.org/gallery/images/149/148762/148762-4b456ecaf2a284d373c6468eb2c48c57.jpg
det dåliga är utkapat, (vad rakt ja kapar) -.- tongue

https://www1.garaget.org/gallery/images/149/148762/148762-0c866ffd1828d8dfced625468713a044.jpg
min bocknings maskin smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/149/148762/148762-52f62e7c3dc8ebc179d74b5c6fe0bbc8.jpg
fast punktad

https://www1.garaget.org/gallery/images/149/148762/148762-409255d754a26e388dcbd1522f482418.jpg
hel svetsat, slipat svetsfogar, grund färg, spackel och sen svart färg smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/149/148762/148762-e55acf04fc1e3ff87d808c87601f741c.jpg
sen på med massa underredsmassa smile vart nöjd som fan smile,
imorn ska ja fixa andra sidan sen åka in på efter kontroll, sen börjar ja jobba på onsdag så snart kan man köpa bil att sätta i motorn i big_smile


249 Inlägg
2 oktober 2012
Trådstartare
#133
räknar lite snabbt vad ja lagt ner på motorn, allt som allt hamna summan på 9962 kr smile


1 146 Inlägg
2 oktober 2012
#134
var ju inte så farlig summa ju tongue


2 419 Inlägg
2 oktober 2012
#135
Fnul skrev:
räknar lite snabbt vad ja lagt ner på motorn, allt som allt hamna summan på 9962 kr smile

vafan hur lyckas du? tongue själv räknar jag att komma upp i typ 50k... vad har du gjort då?


1 146 Inlägg
2 oktober 2012
#136
min ligger ungefär runt 30.000 tongue


Stölle
199 Inlägg
2 oktober 2012
#137
Beundransvärt jobb du har lagt ner på motorn smile
Du o flera med dig i tråden verkar ju ha koll, så ja tänkte fråga:
Går det att bygga FT av en F motor utan några konstiga ombyggnationer o sen regga det i en 91a GL ? 
Har en 91a GL med F motor nämligen o en polare vill bli kvitt ett turbokitt från en FT, så lite sugen blir man ju, om det inte är allt för mycket konstigheter mer än den vanliga skruvningen ?

Jag anar ugglor som får kläder.

143 Inlägg
2 oktober 2012
#138
Blocket är detsamma dock har ju F motorn som äldre ft / fk ej oljekylda kolvar men annars är blocket likadant men kolvar och stakar är ej likadana. vet dock ej om veven är samma.


2 419 Inlägg
2 oktober 2012
#139
Dj_Albert skrev:
Beundransvärt jobb du har lagt ner på motorn smile
Du o flera med dig i tråden verkar ju ha koll, så ja tänkte fråga:
Går det att bygga FT av en F motor utan några konstiga ombyggnationer o sen regga det i en 91a GL ? 
Har en 91a GL med F motor nämligen o en polare vill bli kvitt ett turbokitt från en FT, så lite sugen blir man ju, om det inte är allt för mycket konstigheter mer än den vanliga skruvningen ?

Går går väll men bra mkt krångligare! köp ett fk block istället! och bara flytta över grejerna! mkt mindre jobb! byt till turbo boxar och regbessa så har du en laglig turbo bil!


249 Inlägg
2 oktober 2012
Trådstartare
#140
aqulio skrev:
var ju inte så farlig summa ju tongue

nää tycker ja inte smile



Sök