4094
Sök

Vag mobilitetsgaranti

126 Inlägg
7 augusti 2012
Trådstartare
Är det värt att betala jätte mycket mer för en service på vag och då ha mobilitetsgaranti eller att ta en firma som inte är kopplade till vag men gör jätte bra jobb för halva priset!? Denna firma som är kopplade till autoexperten har ju sin egen mobilitetsgaranti på ett år när man servar den där!
Fyller vags garanti något annat syfte? Jag trodde först att vags mobilitetsgaranti innefattade mer, men det är ju typ lånebil, hjälp med bogsering o så, är jag snett på det eller?
Vad tycker ni?

huh?
10 427 Inlägg
7 augusti 2012
Ska man vara petig så finns det inget som heter VAG efter 1992 wink

Sen är det väl inte så ofta man behöver bärga bilar kanske så det väl inte så säkert att det lönar sig.
Man kan ju även ha någon form av bärgnings-hjälp & ersättning för hyrbil i bilförsäkringen också lite
beroende på hur pass försäkrad man är. Så om du har en helförsäkrad bil med massa försäkringslull-lull
så kanske det blir lite väl mycket kaka på kaka.

Just VW Groups ( tongue tongue tongue ) mobilitetsgaranti är väl mest att de bärgar bilen till verkstad OCH
lagar den. Kan ju hända att det lönar sig att betala bärgning själv och rep på annan billigare verkstad
om det väl händer något.

126 Inlägg
7 augusti 2012
Trådstartare
Ok så då står vw för själva jobbet också? Det vet jag inte om autoexpertens mobilitetsgaranti gör, Men på denna service så skiljer det hela 5500:-! och som du säger tror jag att jag även har bärgningshjälp o hyrbil i min försäkring!

Yellow bug!
1 640 Inlägg
7 augusti 2012
"
    Fri bärgning. Om problemen inte kan lösas på platsen, bärgar vi din Volkswagen till närmaste Auktoriserade Volkswagenverkstad. MobilitetsGarantin täcker kostnaden för bärgningen om bilen skulle vara akut okörba.

Fri lånebil. Om din bil skulle vara akut okörbar och verkstaden inte kan reparera bilen omgående får du låna en fri hyr-/lånebil. Du får ha bilen i upp till tre dygn utan milbegränsning medan vi tar hand om din Volkswagen. Det enda du behöver betala för är drivmedel, vägskatter etc.

Fri övernattning. Om du inte befinner dig på din hemort kan du också välja att övernatta stället för att utnyttja hyr-/lånebil eller taxi. MobilitetsGarantin täcker kostnaden för ett dygn på hotell inklusive frukost för alla som reser i bilen.

Alternativ resa. Som alternativ till hyr-/lånebil eller hotellövernattning kan du få ersättning för resa med almänna kommunikationsmedel som buss, tåg, taxi etc. MobilitetsGarantin ersätter resor för maximalt samma belopp som motsvarande kostnad för hyr/lånebil.
"

Täcker ju naturligtvis inte reparationskostnader..

Jag har tecknat en försäkring via Falck på drygt 500 om året, ger samma fördelar. smile

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

huh?
10 427 Inlägg
7 augusti 2012
Mackibubba skrev:
Ok så då står vw för själva jobbet också? Det vet jag inte om autoexpertens mobilitetsgaranti gör, Men på denna service så skiljer det hela 5500:-! och som du säger tror jag att jag även har bärgningshjälp o hyrbil i min försäkring!

Nej alltså fördelen för VW är ju att just dom får jobbet wink "Vi bjuder på frakten hit men tar igen det på repkostnaden" kan man nog beskriva det som.

126 Inlägg
7 augusti 2012
Trådstartare
Då ger det inte jätte mycket för vad det kostar tycker jag! Har också en extra försäkring via SBM tror dom också har lite sådana fördelar, dom ska tydligen vara dom enda som täcker pakeringskador! Därför skaffa jag dom, 250:- för ett hel år.
Nä det får bli den billiga verkstaden! Inte värt 5500:- extra för den vag stämpeln då!
Tack för infon christofferedil

126 Inlägg
7 augusti 2012
Trådstartare
steifan skrev:
Mackibubba skrev:

Nej alltså fördelen för VW är ju att just dom får jobbet wink "Vi bjuder på frakten hit men tar igen det på repkostnaden" kan man nog beskriva det som.

Exakt sen tar vi skit mycket för att laga din bil!!!   Kasst!
Nä då sponsrar jag hellre min lokala bilverkstad, och lägger dom pengarna som blir över på annat. :-)

126 Inlägg
7 augusti 2012
Trådstartare
steifan skrev:
Är det någon större service med vattenpumpsbyte osv som ska göras på Golfen?

Nä det är den stora 6000 mila servicen som ska göras, haldex o så. Dyr!!! Dock ingen dsg då kostar den typ 2000-3000 till!

2 Inlägg
7 augusti 2012
Mackibubba skrev:
steifan skrev:
Mackibubba skrev:

Exakt sen tar vi skit mycket för att laga din bil!!!   Kasst!
Nä då sponsrar jag hellre min lokala bilverkstad, och lägger dom pengarna som blir över på annat. :-)

Nä inte värt att kasta dom pengarna till vw!

Sök