tkd_rille skrev:
Hool skrev:
tkd_rille skrev:
Svar ja om du står ivägen för brevlådan. De har inte skyldighet faktiskt att gå ut ur bilen för att gå runt din bil för att lägga i lådan.
De hade till och med krav på folk här att lådorna skulle höjas för att de skaffa nya högre bilar. Så visst kan de komma med krav. De skiter fullständigt i villaägarna
De skiter fullständigt i alla kunder
I med jag bor i lägenhet så har jag aldrig problem. Hade jag bott i villa hade jag inte hindrat de. Allt jag får via posten kommer fram så är nöjd.
Dom flesta som bor i lägenhet har ju postbox innanför entredörren före trappen/hissen eller brevlådeinkast i lägenhetsdörren. Nybyggda lägenheter brukar ha postboxar. Då måste brevbäraren lämna sitt fordon för att leverera.
Sett i några lägenhetsområden där postlådor sitter utanför huset, då får dom gå ut & hämta posten precis som dom som bor i villa.
Förståeligt att posten har krav på att postlådor ska sitta på en viss höjd, för att förebygga arbetsskador.
Jag bor i villa & på gatan har vi postlådesamling med 6 postlådor i samma ställning. Funkar riktigt bra, ingen som parkerar framför postlådorna.
När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.