3002
Sök

Bilbältet rullar inte in sig

32 Inlägg
7 augusti 2012
Trådstartare
Hej!

Jag har ett bilbälte i höger framsäte på en volvo 940 som inte rullar in sig.
Jag är nybörjare och har aldrig meckat med bilar. Finns det något enkelt sätt för mig att fixa detta eller bör jag lämna in bilen?

I Haynes "gör det själv handbok" så står det att man inte bör pilla med bilbältena i framsätena om de har mekanisk bältesförspänning eller pyroteknisk bältesförspänning för bilar med krockkuddar.
Jag har ingen aning om jag har någon av dessa spänningar, så är det verkstaden som gäller då eller? hmm

Tack på förhand!
Med vänliga hälsningar,
Erik Sturesson

Kokar ris
923 Inlägg
7 augusti 2012
pröva o köp en burk silikonspray, dra ut hela bältet, spraya på o dra fram o tebax några ggr, om inte det hjälper så får du byta hela bältet.

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

766 Inlägg
7 augusti 2012
eriksturesson skrev:
Hej!

Jag är nybörjare och har aldrig meckat med bilar. Finns det något enkelt sätt för mig att fixa detta eller bör jag lämna in bilen?

I Haynes "gör det själv handbok" så står det att man inte bör pilla med bilbältena i framsätena om de har mekanisk bältesförspänning eller pyroteknisk bältesförspänning för bilar med krockkuddar.
Jag har ingen aning om jag har någon av dessa spänningar, så är det verkstaden som gäller då eller? hmm

Tack på förhand!
Med vänliga hälsningar,
Erik Sturesson

prova smörja lite med teflonspray på mekanismen och dra bältet in och ut så kommer det nog funka igen:)
mina brukar kärva ibland då ja aldrig använder bälte då brukar det hjälpa med smörj och dra i dom:)

148 Inlägg
7 augusti 2012
cpu1337 skrev:
eriksturesson skrev:
Hej!

Tack på förhand!
Med vänliga hälsningar,
Erik Sturesson

prova smörja lite med teflonspray på mekanismen och dra bältet in och ut så kommer det nog funka igen:)
mina brukar kärva ibland då ja aldrig använder bälte då brukar det hjälpa med smörj och dra i dom:)