hej har en 945 med kass turbo motor som ska av men så har jag en b23a så den lär väll åka i 945an men kan man lägga i turbon från b23ft till b23a??? tacksam för svar
hej har en 945 med kass turbo motor som ska av men så har jag en b23a så den lär väll åka i 945an men kan man lägga i turbon från b23ft till b23a??? tacksam för svar
är det en B230A du menar så finns ju möjligheten att sätta dit turbon, men du bör inte ladda mycket för det håller inte botten för!
Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)
du får en b230 från 90talet för några 100ingar dom håller bättre än dom gammla då det är grövre stakar och lager i dom (ja detta gäller även gl inte bara turbo) och då behöver du i princip bara fixa retur i oljetråget och flytta oljefilterförflyttaren från motorn du har nu så oljeröret passar
Som tidigare skrivit, dom tidigare b230 är ingen höjdare vid trimning. Efter -89 vart dom bättre, köp ett sånt och du kan ladda på fint. har en kompis med FB block som är turbo konverterat, Han laddar i dagens läge 1.4bar och kör E85. Han var och bänka den till 316 i motorn. Så om du gör allt rätt kommer du ha en rolig motor att leka med.
ni som säger att dom är kassa kan ju ta å lägga er i ån för fan, jag laddar då 1,2 bar i min -84 och turbo satsen volvo sålde klarar upp till 2bar men då får man räkna med att motor inte håller (är ju förståeligt)