3134
Sök

Cheva K3500 HD Full Size Dually uppfräschning

Uppfräschning och en del trucker styling en drömbil som helt enkelt ska fixas så som ja vill ha den;) kommer vara ett rullande projekt. Version 2,0 påbörjat på sidan 23

309 826 Visningar
Uppdaterades senast 17 juli 2015
Hörs och syns man inte finns man inte heller :/
640 Inlägg
21 september 2013
#361
Ja tongue

Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga.
Don't Drink and Drive det dör för många på vägarna gör som mig visa att du bryr dig :)

504 Inlägg
22 september 2013
Trådstartare
#362
Går lite segt väntar på en del som ja hoppas få idag!
Men ja håller på med ett så kallat Feed the beast projekt och det är en del till tankarmaturen som är på vift
Det är ingen direkt effekt ökning på detta men kan eventuellt få insprutnings pumpen att hålla längre.

Så om någon behöver så finns det en komplett fungerande begagnad tankarmatur och en nivå flottör som är helt ny.
och en förpump/lift pump som är knappt ett år

Och här är en länk om någon vill läsa och göra det själv.

http://www.dieselplace.com/forum/63-gm- … grade.html
Senast redigerat av woffis (22 september 2013)

MVH Kristoffer
Mitt projekt
I DON´T ALWAYS DOWNSHIFT.
but when I do it`s next to a prius, so they can hear me hurt the environment

106 Inlägg
22 september 2013
#363
Vad är det för märke på förpumpen du får över?

Ferguson grålle köpes! Även skogsvrak!

504 Inlägg
22 september 2013
Trådstartare
#364
Diesel Linus skrev:
Vad är det för märke på förpumpen du får över?
Det är en sådan som sitter på din original på ramen vet inte vad det är för märke på dom.

Går trögt nu! Mer bakslag:S:S
Men snart är elen klar i alla fall big_smilebig_smile
Någon som har koll på hur oljereturen är kopplad i blocket eller tråget?
Och någon som har några snorbilliga 8bultade fälgar över eller som kan tänka sig att låna ut ett tag?
Senast redigerat av woffis (22 september 2013)

MVH Kristoffer
Mitt projekt
I DON´T ALWAYS DOWNSHIFT.
but when I do it`s next to a prius, so they can hear me hurt the environment

106 Inlägg
23 september 2013
#365
På min går returen in där den mekaniska förpumpen brukar sitta. (t.ex på 6,2l) Sitter en bit gummislang för att förbinda returröret med det på blocket.
Vad är det för bakslag denna gång?sad
Varför skulle det vara bättre med denna ombyggnation av bränslesystemet? Till en org motor borde väl den vanliga förpumpen räcka?

Ferguson grålle köpes! Även skogsvrak!

Offroad Racing
3 122 Inlägg
23 september 2013
#366
Jag har en omgång (4 st) 16,5" plåtfälgar med gamla sunkiga däck på som du kan få låna om du vill...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

504 Inlägg
23 september 2013
Trådstartare
#367
Diesel Linus skrev:
På min går returen in där den mekaniska förpumpen brukar sitta. (t.ex på 6,2l) Sitter en bit gummislang för att förbinda returröret med det på blocket.
Vad är det för bakslag denna gång?sad
Varför skulle det vara bättre med denna ombyggnation av bränslesystemet? Till en org motor borde väl den vanliga förpumpen räcka?
HMM menar du olje returen från turbon eller diesel returen?

Det är en grej till tankarmaturen som ja väntat på men nu är kompisen klar med den:D och lite el problem men de börjar ordna till sig.
Nja den original förpumpen orkar inte hålla bränsle trycket när du ligger i 90 insprutnings pumpen mår inte bra av att suga i sig diesel den ska ha ett tryck på typ 10 psi och den som sitter original håller typ 7-8 på tomgång men när du ökar så kan det vandra ner mot 2-3 typ. Och så plockar ja nu bort för filtret i tanken(sockan) och filtret som sitter bak på motorn för bränsle ledningarna är för att citera från någon i usa "original ledningarna på 6,5:an är klenare än på många gamla 2 cylindriga traktorer"

Så för min del så är det mest för att hjälpa min insprutnings pump lite och sen blir det mycket service vänligare då ja satt ett förfilter och bränsle pump och ett cav filter med vatten avskiljare nere på ramen istället.
Hoppas du hängde med hur ja menar.

henke_99 skrev:
Jag har en omgång (4 st) 16,5" plåtfälgar med gamla sunkiga däck på som du kan få låna om du vill...
Skriv gärna Adress i ett pm så lånar ja dom gärna och hämtar upp dom nästa gång ja åker förbi med trucken
För du vet ingen som har 6 dually fälgar liggande tänkte eventuellt få lackat fälgarna också Kanske inte plockar ur den mer i år:P

MVH Kristoffer
Mitt projekt
I DON´T ALWAYS DOWNSHIFT.
but when I do it`s next to a prius, so they can hear me hurt the environment

Offroad Racing
3 122 Inlägg
23 september 2013
#368
Vet ingen alls som har duallyfälgar liggande tyvärr. Jag skickar ett pm till dig...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

106 Inlägg
26 september 2013
#369
Jag menar oljereturen från turbon? Trodde det var den du menade:/

Ferguson grålle köpes! Även skogsvrak!

504 Inlägg
26 september 2013
Trådstartare
#370
Diesel Linus skrev:
Jag menar oljereturen från turbon? Trodde det var den du menade:/
Japp det va de men jag läste det som att du mena diesel returen haha vad fel det kan bli! big_smile

MVH Kristoffer
Mitt projekt
I DON´T ALWAYS DOWNSHIFT.
but when I do it`s next to a prius, so they can hear me hurt the environment

106 Inlägg
26 september 2013
#371
Okej, haha. Hoppas snart på en uppdatering med bilder! Ska bli kul att se hur den blir. Blir det någon rand nertill som förut? Eller får den vara helsvart? smile

Ferguson grålle köpes! Även skogsvrak!

504 Inlägg
26 september 2013
Trådstartare
#372
Ska nog lyckas få till en i helgen ja ska göra mitt bästa;D
Den blir helt svart kanske blir någon rand senare men i klistermärkes form isåfall

MVH Kristoffer
Mitt projekt
I DON´T ALWAYS DOWNSHIFT.
but when I do it`s next to a prius, so they can hear me hurt the environment

504 Inlägg
28 september 2013
Trådstartare
#373
Så ja!!

Nu har det fixats och donats Den nya tankarmaturen sitter på plats den nya tankmätaren har tätats svetsats och monterats på tankarmaturen och filterhållaren och det gamla bränsle systemet är bortplockat.
Och det har monterats nya filter och ny förpump gjort färdig elen under flaket monterat lastöglor i flaket:D

Några bilder på tankarmaturen
NY
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53244/53244-ac31ef5ae068a3eb5d85b23d0ed7cbd6.jpg

Vs gammal
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53244/53244-fe9933f6558ad7688da08afafaaf9790.jpg

Och där satt den i hålet
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53244/53244-e963b35e806c7af43fb9a4c5d4f67c8b.jpg

Och sen en bild på dom nya filtren och pumpen
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53244/53244-215b1934986e7eb9e331a0c5463e5d3b.jpg

Kommer en bättre i morgon hoppas ja i alla fall:D

MVH Kristoffer
Mitt projekt
I DON´T ALWAYS DOWNSHIFT.
but when I do it`s next to a prius, so they can hear me hurt the environment

Offroad Racing
3 122 Inlägg
29 september 2013
#374
Vad kostade dom filtergrejerna och pumpen? Filterhållaren till höger gissar jag på ca 350 kr...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

504 Inlägg
29 september 2013
Trådstartare
#375
Pumpen kostade 145 dollar
filterhållaren till vänster 65 dollar
och den andra kostade 250 sek och den är köpt på olssons i ellös dum som ja va så köpte ja ju en från usa i ren lathet men dom har ju bättre pris i Sverige tydligen.
olssons har post order så kolla där om du söker något till en gammal traktor någon gång dom har allt:P

och just det plattan bakom kostade gratis
och gummi plupparna till att hänga upp det med 16 kr styck

Pumpen och det är köpt här
www.leroydiesel.com
Senast redigerat av woffis (29 september 2013)

MVH Kristoffer
Mitt projekt
I DON´T ALWAYS DOWNSHIFT.
but when I do it`s next to a prius, so they can hear me hurt the environment

Offroad Racing
3 122 Inlägg
29 september 2013
#376
Okej. Ja jag har köpt en likadan hållare som den högra till dieselblazern jag hade då nån smartskalle hade plockat bort originalfiltret med vattenavskiljaren... Finns ett ställe här i timmele som oxå säljer såna saker. Finns även såna hållare med dubbla filter, där det "extra" filtret är lite större o inte har nån vattenavskiljare. På en skotare jag kör sitter det dubbla såna med vattenavskiljare.

Jag klurade lite på om man skulle skaffa sig en bränsletrycksmätare så man har lite koll på att trycket hålls uppe som det ska.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

504 Inlägg
29 september 2013
Trådstartare
#377
Okej ja maskiner brukar ofta ha dubbla men i detta fallet är det ju bara för att ja ska slippa ta ner tanken och byta sug sockan så den första är förfiltret istället.
Ja det är nog inte så dumt då det verkar som att original liftpump inte orkar med riktigt.
Det finns uttag på CAV filterhållaren för mätare

MVH Kristoffer
Mitt projekt
I DON´T ALWAYS DOWNSHIFT.
but when I do it`s next to a prius, so they can hear me hurt the environment

504 Inlägg
29 september 2013
Trådstartare
#378
Blir inte mycket till uppdatering idag har bara satt tillbaka alla handtagen och inredningen
OCH köp inte doormans ytterhandtag utan lägg några kr till och köp original om ni ska byta så slipper ni sitta i ca 2 timmar och pilla med gummi listen runt som ändå inte passar och pga. det gör en repjävel i dörren! så blir nya original när ja orkar ta tag i det igen.

och så har ja plockat lite med backkameran hade hoppats på att få på flaket denna helgen men blev inte så
men fick gjort en hel del annat tex
plockat bort alla gamla bränsle ledningar och en del gamla bromsrör som någon tidigare bara klippt och lämnat:S
satt lastöglor i flaket
gjort en ny kabelhärva till släpvagnskontakten
och massa annat smått som ska göras men känns som de går trögt ja vill ha på flaket!!!
Och nu är ju tyvärr den alldeles förkorta helgen över

MVH Kristoffer
Mitt projekt
I DON´T ALWAYS DOWNSHIFT.
but when I do it`s next to a prius, so they can hear me hurt the environment

106 Inlägg
30 september 2013
#379
Har monterat dormans handtag på min med... Trodde dom var tillverkade till en annan bil!lol
Jag fick värma listen med varmluftspistol och sedan snabbt skruva dit handtaget. Då var det ganska bra.

När jag skulle byta oljerör till oljekylaren från motorn fick jag också dorman, Det passade men långt ifrån bra. Så dom lämnade jag tillbaka och fick ett par andra. (Vanligt att oljerörena på 6,5 blir dåliga. så byt dom om du inte har gjort det)

Ferguson grålle köpes! Även skogsvrak!

504 Inlägg
30 september 2013
Trådstartare
#380
Ja det va riktigt skräp dom handtagen!
Jasså vilka oljerör menar du då?

MVH Kristoffer
Mitt projekt
I DON´T ALWAYS DOWNSHIFT.
but when I do it`s next to a prius, so they can hear me hurt the environment


Sök