En Volvo C30 T5 som ska få sig en "Make over", bygger om all inredning samt seriös ljudanläggning! Formar om inredningen i "Tema" Stealth/stridshelikopter med raka former och skarpa kanter som sedan flyter ut... Visa mer
Har börjat med att riva inredningen och tagit lös kjolpaketet som satt på bilen. Som alltid när man köper en ny bil så går man självklart igenom allt och kollar så det håller måttet. Har börjat laga några fästen för bakkjolen och skall sedan tvätta upp & limma på där jag ser limmet har släppt.
Har kapat sönder lite idag. Ska använda originalfästena, lättast så. Varit o fixat lite saker så man kan limma fast bakkjolen lite bättre.
Visar även lite bilder på den "avancerade" kartongmallen jag lyckades limma ihop medans det tog slut på smältlim. Stereon måste ju få en plats den också!
Får se om jag hinner lägga första lagret med polyester under eftermiddagen. Tvättat upp kjolpaketet för att limmas, ligger på tork nu.
Blev en lååång dag i garaget idag. Mycket förarbete & mallar för plastning. Började lite smått att plasta hållaren för stereon och displayen samt lite annat.
Tog inte så mycket bilder men visar iaf bild på hållaren för stereon. Det kommer bli andra former, den blev rak nu mest för att det va lättast att göra såhär så får jag ett skal att bygga vidare på!
Full fart redan från morgon. Limmade bakkjolen nu imorse och ska montera allt på bilen under dagen. Man kan ju inte bara vara i garaget under semestern så får bli att ta en kort paus och faktiskt köra lite också
Kan visa bild på hur provmonteringen utav den nya centerpanelen blev. Ganska bra passform, blir att fixa lite mer flow i det hela sedan. Måste först fixa lite verktyg och grejer så man kan bygga vidare. Så håll till godo!
Sådär. En roadtrip och förkylning senare så har man lite ork att fortsätta. Blir nog till att börja lägga lite glasfiber nu under dagen. slänger upp bilder antingen idag eller imorgon. Får se hur mycket jag orkar bygga då jag fortfarande känner mig sjuk.
Va nere en liten sväng i garaget idag. Började på en Cornersplitter. Gjorde mallar och la första lagret med glasfiber. Skönt att få in bilen i garaget igen!
Aluminiumrollern är guld värd!
Ska nog lägga en beställning senare på blå toningsfilm till framlysena, verkar rätt nice faktiskt :p
Liten update då! Cornersplitters fram har glasfiber på båda sidor nu. ska bara slipa och fixa så är dessa redo för färg. Imorgon ska all inredning ut ur bilen. Nya ljudet som ska in kommer förhoppningsvis i slutet av nästa vecka!
Spenderade lite tid i garaget idag. Lite inredning som åkte ur bilen för ombyggnad. Tyckte vingen glappa lite så tog mig en titt på det. Limmet/tejpen som va där hade tydligen släppt.. Någon som har erfarenhet utav detta som vet vilken typ av tejp osv som går att använda så man vet att de håller?
När ja tog lös vingen så såg jag en klump med eltejp. De är alltid intressant med såna fynd för man vet aldrig vad man får
Denna klump va tydligen en krigslagning av förra ägaren.. Ska ta o fixa detta sedan. Skare göras skare göras riktigt!