3036
Sök

W124 går inte att låsa eller låsa upp på förar sidan?

56 Inlägg
17 augusti 2012
Trådstartare
Hej de hände för ett tag sen en morgon att jag låste upp bildörren men när jag väl skulle låsa den igen så gick de inte att vrida på nyckeln mot något håll alls? va kan vara felet jag har öppnat dörrsidan o allt men hittar inget fel allt ser ut som de ska göra.. jag har testat crc o alla möjliga smörjmedel men hittar inte problemet den sitter som fast o vill inte röra på sig alls? skulle vara tacksam för snabba svar! smile

33 Inlägg
18 augusti 2012
Slitet lås? Sliten nyckel? Prövat med reservnyckel?

Team Breehäng
1 623 Inlägg
18 augusti 2012
crillein skrev:
Hej de hände för ett tag sen en morgon att jag låste upp bildörren men när jag väl skulle låsa den igen så gick de inte att vrida på nyckeln mot något håll alls? va kan vara felet jag har öppnat dörrsidan o allt men hittar inget fel allt ser ut som de ska göra.. jag har testat crc o alla möjliga smörjmedel men hittar inte problemet den sitter som fast o vill inte röra på sig alls? skulle vara tacksam för snabba svar! smile

Hade ett liknande problem på min, men då testade jag med reservnyckeln och de gick hur bra som hällst smile För mig så va de nyckeln som va dålig, så testa med din reservnyckel också! smile

R1 3 ツ
└┼┤
2 4

56 Inlägg
18 augusti 2012
Trådstartare
de var nå som snett där i.. nu är nyckeln fast i låset.

2 624 Inlägg
18 augusti 2012
Dörrlåset som fastnat. förmodligen så har något till låset gått sönder då det är vakuumstyrt. smile

plocka av dörrsidan och kika vad som hänt! inte svårt på W201 iaf smile
Senast redigerat av martinn (18 augusti 2012)

56 Inlägg
18 augusti 2012
Trådstartare
jag har kollat mesta delen av dagen jag har kommit fram till att de var själva låset som var fel då jag plockade bort den från dörren o den ville inte gå mot nån sida alls så de var nog felet så får bli o byta lås.. tragiskt när man måste ha en annan nyckel men men..

Sök