Känner att vi är klara med diskussionen effekt/vridmoment =P
Jag vet hur en diesel resp ottomotor fungerar, kompressionständning o allt det där.. Kan nog vara så att en diesel med dålig kompression går sämre än en bensin med samma fel, men jag är ändå ganska säker på att dieseln i regel går mycket längre innan den blir så sliten att några större problem/slitage infinner sig. Är väl allmänt känt att en dieselmotor har längre livslängd än en bensindriven.....även om det finns de som kört bensinbilar flera hundra tusen mil
Samma kille som hade den tidigare nämnda 325tds hade innan en e30 320, den körde han 87.000 mil med =P
Okej, ingen fyrhjulsdrift.. Vet inte vad den bilen du kollade varit utrustad med då. Äldre bilar (fram till 20??) skattas alltid efter vikten och bränsle, klasserna delas in i 100-tal kg tjänstevikt, antar att de väger varje bil när de registreras, vikterna på e36 jag har sett har varierat mellan 1480 och 1530 kg, allt beroende på utrustning mm.. Jag tänkte att importerar man en bil själv kan man ju "lätta" den lite inför bes, hoppas att man inte måste ha reservhjulet i bilen när den vägs =P
Jag har inget emot bensinbilar, inte alls.. Får väl säga att i en "lekbil" är det lättare att ha kul med en bensinmotor....håller själv på att bygga en sugmotorbil för bankörning så
E väl någon idé jag fått, att jag ska ha dieselkombi.....och tanken är ju att kunna köra ifrån iaf de flesta "vardagsbilar"
Men vi får se vad jag hittar.. Har nog ändå lärt mig en del i den här diskussionen, så det vore synd att klaga