jag rekomenderar 200 motor 2.0 liters fyra
går billigare och håller bra mycket bättre än 230in
har haft bägge motorerna i 190isar och 2.0an lyckades jag inte få död på
den höll 2 vintrar och en sommar av ständigt varvstopp ungefär
det som tog död på den var när jag hoppade lite me den spräckte oljetråget som förvisso sitter välldigt oskyddat på mercedes tyvär
men den gick fortfarande köra 1 mil hem utan olja ^^
så motorerna e lagom skottsäkra
ang automatlådorna sålänge dom e skötta me lite ny olja då o då håller dom
när dom börjar slarva me olja o service har dom en tendens te o börja hugga när den växlar villket brukar leda te ras framöver.
rost finns ju på alla bilar dock inte mer på en 80-90 tals merca än nån annan 124an brukar klara sig fint under där e framskärmar och nedre kanten på dörrarna värsta stället för rosten även bagageluckan
väl synliga ställen så inget man missar