3756
Sök

Vad har jag för koppling å vad har jag för motor kod???

587 Inlägg
20 augusti 2012
Trådstartare
jag har nyss bytit motor i min bil å enligt förra ägaren så är det en 1,6D från en jetta -84. jag hade en 1,6 bensin i tidigare å den hade 210mm koppling men den passar inte tänkte om nån visste vad det ska va koppling. sen undrar jag om det går att se på motorn vad det är för motor kod.

258 Inlägg
20 augusti 2012
Motorkod hittar du på blocket, på framsidan hittar du motorkod, och på baksidan ska det vara cylindervolym 1,6 då i detta fall om det stämmer det du fick veta från förra ägaren. Motorkod består av två bosktäver. Tror det är PN.

Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på.

587 Inlägg
20 augusti 2012
Trådstartare
DriveOrDie skrev:
Motorkod hittar du på blocket, på framsidan hittar du motorkod, och på baksidan ska det vara cylindervolym 1,6 då i detta fall om det stämmer det du fick veta från förra ägaren. Motorkod består av två bosktäver. Tror det är PN.

ok tack ska kolla imorn smile

587 Inlägg
21 augusti 2012
Trådstartare
xr2 skrev:
DriveOrDie skrev:

det står en jävla massa siffror på toppen å blocket tongue

258 Inlägg
21 augusti 2012
xr2 skrev:
xr2 skrev:
DriveOrDie skrev:

det står en jävla massa siffror på toppen å blocket tongue

¨då får du ta dom siffrer och skriva ner smile

Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på.

Sök