3774
Sök

Min Hyundai XG30 stannar och går ryckigt, hjäälp....vet ej vad jag ska göra?

1 Inlägg
24 augusti 2012
Trådstartare
Hej allihop, såg denna sida av en slump som tur är och undrar om någon kan hjälpa mig med råd?

Jag har en Hyundai XG30 -00 som endast gått 7000 mil men förra månaden när jag skulle iväg och handla så stannade bilen plötsligt, och när jag försökte starta den så puttrade den igång men hackade och gick väldigt ojämnt, sen stannade den igen, detta hände flera gånger, jag valde självklart att vända hem igen direkt och bad att den skulle hålla ihop tills jag hunnit till garaget, vilket den gjorde.

Jag märkte att den gick lite bättre när jag höll den vid liv på höga varv, men den har haft lite problem sen tidigare när jag kört på motorväg och andra vägar att den inte gått jämnt i låga varv och höga växlar som t.ex på 5,ans växel i 110 på motorväg utan då har jag istället fått växla ner manuellt till 4,ans växel och då har den gått jämnt och fint.

Det är en V6,a framhjulsdriven med både automat och manuell växellåda har för mig att den kallas tiptronic om jag inte minns helt fel, ser mig själv som rätt kunnig när det gäller bilar osv, men i dagens läge så är ju fasen allt elektroniskt med kretskort och jäkelskap, så där står man och undrar hur många tusenlappar ska man förlora denna gång??

Jag är sjukpensionär och i behov av bil pga problem med mina ben, dessutom har jag stora problem med diabetes och är i desperat behov av bil för att kunna åka handla osv. kan ej heller åka kommunalt pga hälsoproblem.

Finns det någon underbart vänlig själ här som kan hjälpa mig då jag både har det svårt ekonomiskt numera sen min fru gick bort i cancer och inte har så mycket att jag kan lämna in den för rep på verkstad!?

Har sökt efter felsöknings utrustning att köpa till min bil så man åtminstånde kan kolla vad som är fel på den då jag inte kan/vågar köra den för en sån undersökning på verkstad, vilket bilia dessutom tar en allt för stor avgift för (mellan 500-1500 enligt bilia själva) för att koppla in en dosa, få ett meddelande som endast tar några minuter att sen tolka via koder.

Vill gärna få hjälp av nån som vet vart man kan köpa en sån mätutrustning till överkomligt pris??

Snälla nån hjääälp hmm

Mvh: Karl

En i övrigt stolt ägare till en väldigt skön bil att åka i. wink
Senast redigerat av Ulldorf (24 augusti 2012)

jag kom...jag såg...jag undrade.....hur kom jag hit??? :-P

Sök