3270
Sök

Volvo V70 2,5T -98, Skjuter ut olja..

Drar breställ genom McDriven
228 Inlägg
27 augusti 2012
Trådstartare
Har vart o köpt mig en V70 2,5t idag, ser jättebra ut o gick kanon.. Ett par mil från hämtplatsen märker vi att den skjuter olja ur oljepåfyllningslocket, senare lyfte vi på kåpan över tändraddan, o de va nästan dränkt i olja alltihop... Kompisarna bakom bilen tycker den blåryker lite o luktar olja.

Någon som har nån tanke om vad det ev. kan vara?  Själva "läckaget" ut påfyllningslocket minskar om man kör lugnt, o vise versa. Bilen går som den ska i övrigt..

Att vissa människor verkligen kan me o lura folk på detta viset .... Suck...

MVH

No dice !

Forummoderator
26 363 Inlägg
27 augusti 2012
Igensatt vevhusventilation?
Är ju en klassiker om inte annat.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

4 162 Inlägg
27 augusti 2012
Igensatt vevhusventilation som mack sa eller riktigt dåliga kolvringar/trasig topp så du får komp i oljan.

Påstängd
1 197 Inlägg
28 augusti 2012
Mack skrev:

Det är riktigt kul att fixa.. Eller inte. smile
Det var riktigt illa på V70in (<--) men den dreglade bara lite ur några packboxar, då var kanalerna till venten i princip smockade med klet! Har svårt att tro att det kan bli ännu värre än så, borde vara kolvringarna något.

Forummoderator
26 363 Inlägg
28 augusti 2012
siiimooon skrev:
Mack skrev:

Det är riktigt kul att fixa.. Eller inte. smile
Det var riktigt illa på V70in (<--) men den dreglade bara lite ur några packboxar, då var kanalerna till venten i princip smockade med klet! Har svårt att tro att det kan bli ännu värre än så, borde vara kolvringarna något.

Jo, jag var väldigt nöjd när jag köpte min V70, då tidigare ägaren berättade att bilen då nyss hade varit inne på just rengöring av vevhusventilationen på en firma. Sägs vara ett jäkla jobb att göra.
Dock finns det bra guider på internet, bara man söker om ämnet.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Drar breställ genom McDriven
228 Inlägg
28 augusti 2012
Trådstartare
Ja hittade en jättebra guide med massa bilder, o på dom bilderna såg det exakt likadant ut som på min när hans vevhus var dålig. Ska nog börja med det iaf:) Tack sålänge!

No dice !

Sök