3520
Sök

Ingen ström i bilen BMW e34 M20B20

144 Inlägg
28 augusti 2012
Trådstartare
#1
Tjenixen!

Har ett rätt jobbigt el-fel i min bmw. Har flyttat bak batteriet till baksätet har då skarvat ihop orginal plus kabeln med en förlägning till baksätet. Sen har jag jordat bak i chassit.

Jag har ström förbi skarven och till ETT utav väldigt många stift i kontaktdonet brevid obd-uuttaget, Ska man bara ha 12 volt på ett av dom stiften?

Men sen därifrån så har jag ingen ström till varken relän eller säkringar, Plus att det är helt svart i bilen inte ens varningsblinkersen fungerar. Börjar tröttna på detta el-fel letandet nu.

Så komm med alla idéer nu har nu!

Tack på förhand smile

de finns bara två hastigheter, "snabbt" och "va fan va de"

604 Inlägg
28 augusti 2012
#2
Dra några startkablar runt från batteri minus till motorrummet för att utesluta minussidan.

Luktar det skit och smakar det skit, då är det nog skit!

Das Auto
455 Inlägg
28 augusti 2012
#3
Låter konstigt. Säker på att du har jordat RIKTIGT ordentligt?


144 Inlägg
28 augusti 2012
Trådstartare
#4
bronco_z skrev:
Dra några startkablar runt från batteri minus till motorrummet för att utesluta minussidan.

glömde säga det, Har provat det redan! sad

de finns bara två hastigheter, "snabbt" och "va fan va de"

2 024 Inlägg
28 augusti 2012
#5
På en del E-34or sitter det en huvudsäkring på höger sida om motorn, har haft bekymmer med den själv en gång.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

144 Inlägg
28 augusti 2012
Trådstartare
#6
st4hl skrev:
Låter konstigt. Säker på att du har jordat RIKTIGT ordentligt?

Ja och nej får pressa en kabel med sko och försöka jorda på riktigt. Har bara hållt kablarna än så länge :p

de finns bara två hastigheter, "snabbt" och "va fan va de"

144 Inlägg
28 augusti 2012
Trådstartare
#7
Expoze skrev:
På en del E-34or sitter det en huvudsäkring på höger sida om motorn, har haft bekymmer med den själv en gång.

Ja har läst någe om det. Vart lite mer specifikt sitter den? Tänkte om den sitter synligt?

de finns bara två hastigheter, "snabbt" och "va fan va de"

2 024 Inlägg
28 augusti 2012
#8
Scarman skrev:
Expoze skrev:
På en del E-34or sitter det en huvudsäkring på höger sida om motorn, har haft bekymmer med den själv en gång.

Ja har läst någe om det. Vart lite mer specifikt sitter den? Tänkte om den sitter synligt?

Kommer inte ihåg exakt, det var inte min bil och det är typ 15år sen jag felsökte den men jag tror den satt i nån hållare skruvad på sidan av motorblocket. I mitt fall var det en bladsäkring som hade ärgat sönder runt fästmuttrarna, nästan omöjligt att se felet med blotta ögat. Borde gå att hitta den rätt lätt om den finns på din bil, bara att följa en eventuellt grov kabel i motorrummet.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

144 Inlägg
29 augusti 2012
Trådstartare
#9
Expoze skrev:
Scarman skrev:
Expoze skrev:
På en del E-34or sitter det en huvudsäkring på höger sida om motorn, har haft bekymmer med den själv en gång.

Ja har läst någe om det. Vart lite mer specifikt sitter den? Tänkte om den sitter synligt?

Kommer inte ihåg exakt, det var inte min bil och det är typ 15år sen jag felsökte den men jag tror den satt i nån hållare skruvad på sidan av motorblocket. I mitt fall var det en bladsäkring som hade ärgat sönder runt fästmuttrarna, nästan omöjligt att se felet med blotta ögat. Borde gå att hitta den rätt lätt om den finns på din bil, bara att följa en eventuellt grov kabel i motorrummet.

Ska kolla upp det återkommer med resultat smile

de finns bara två hastigheter, "snabbt" och "va fan va de"

2 024 Inlägg
29 augusti 2012
#10

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

144 Inlägg
30 augusti 2012
Trådstartare
#11
var garaget från klockan 5 till 10 igår och letade efter den där säkringen. men jag hittar ingenting som ens påminner om en sån grej.
Dom enda säkringarna som jag hittade till den där stora dosan som finns i motorutrymmet var 2 stycken 20amp säkringar som var ihopkopplade.

Mätte att jag fick fram ström till ett relä som sitter vid databoxen. Men sen därifrån så är det dött.

Vet inte hur elen går på eller är kopplad i bilen. Men kanske ett relä som är paj?
För som sagt det finns ström på startmotorn och alla andra komponenter men så fort mab kommer till säkringsboxen på vänster sida så är det dött.

Börjar tröttna nu skapligt !

de finns bara två hastigheter, "snabbt" och "va fan va de"

2 024 Inlägg
30 augusti 2012
#12
Du hittade inte inte den som det var bilder på i länken?

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

144 Inlägg
30 augusti 2012
Trådstartare
#13
Expoze skrev:
Du hittade inte inte den som det var bilder på i länken?

Nej det ser inte ut så som det gör på bilden under min huv sad

de finns bara två hastigheter, "snabbt" och "va fan va de"


Sök