3231
Sök

Eftermarknadssprut

196 Inlägg
29 augusti 2012
Trådstartare
Vems, Nira, Megasquirt, Civinco, Haltech, Autronic, Vipec, Link, Maxxecu osv....
Vad för eftermarknadssystem har ni använt er av ?
För och nackdelar!

Bygger en Volvo 760 med T6 motor och här helt ny på detta med eftermarknads system.
Har även tänkt att använda så mycket som möjligt av den gamla kabelstammen och den givare.
så behöver lite tips och råd på olika styrsystem som inte är allt för svåra att jobba med.
Smärtgränsen ligger runt 10.000kr

Meck
51 Inlägg
29 augusti 2012
Hej

Vi har kört dom flesta av dom du nämner och även olika varianter från dessa tillverkare förutom Maxxecu men den ser vi fram i mot att få prova den med.

Alla olika system har för och nakdelar och prisbilden skiljer sig lite åt och lika så antalet fungtioner som dom olika stöder..

Att säga den ena är bäst eller sämst vill jag inte göra då smaken är som baken och du bör fråga den som du har tängt skall mappa bilen åt dig vad dom föredrar, alla har ju sina favoriter och det man är mest inkörd på jobbar man ju snabbast med även om produkten inte är den värsta eller dyraste på marknaden.

Om man ha tänkt att mappa själv är ett system med enkel layout och bra support ett stort + om man inte är så van men då skulle jag verkligen rekomendera att du snackar igenom detta med någon som du vet kan detta för det kan gå väldigt fort fel annars.

På mina bilar jag har haft genom åren har jag bla haft Autronic, Civinco, Vipec, och Link. och jag måste erkänna att förstunden gillar jag Link mycket men man är ju lite som "kappan i vinden" kommer det ett bättre system så vill man ju ha och köra med det...

Ligger smärtgränsen på 10k så är det ju inte så stort urval som kvarstår specielt inte om man vil köra sekvensiellt på den motorn..

man bygger inte Rom på en dag så borta bra men verkstan bäst..

Sök