3517
Sök

HJÄLP volvo 850 95 kan inte släcka fel koderna

490 Inlägg
29 augusti 2012
Trådstartare
jag har sökt och sökt men hittar inte rätt svar på just min fråga sad

har försökt nu å släcka felkoderna på min volvo 850 95a.
har lyckats läsa mig till att man ska låta den läsa igenom felkoderna och sedan hålla inne knappen i 5-8 sek och invänta fast sken och sedan trycka i gen i ca 5-8 sek för å radera.

saken är den att jag får alldrig fram det fasta skenet utan när jag hållt inne knappen i 5-8 sek så händer absolut ingenting!!!

kan någon ge nått tips!?!?!?

Hatar mitt nick här men är för snål för å byta
------------------------------------------------------------------------------
bubbla med air ride http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=299383

473 Inlägg
30 augusti 2012
vad för knappar pratar du om ?
vad har du för OBD verktyg

4 586 Inlägg
30 augusti 2012
Du måste läsa alla felkoder innan du kan släcka dom. alltså trycka in knappen 1 gång och skriva upp koden. Sen när samma kod kommer igen så kan du ta bort alla.

Ta bort koderna gör du genom att hålla i knappen i 5-10 sekunder. Lampan ska då lysa med fast sken. Håll då in knappen i 5-10 sekunder till.

Felkoder ska nu vara borta.
Senast redigerat av jocke_gronberg (30 augusti 2012)

490 Inlägg
6 september 2012
Trådstartare
har provat med allt men de funkar inte.

största problemet är lamda lampan som lyser men har bytt lamdan och kollat över alla kablar men hittar inget fel

Hatar mitt nick här men är för snål för å byta
------------------------------------------------------------------------------
bubbla med air ride http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=299383

8 251 Inlägg
7 september 2012
Kolla igenom koderna så den första visas igen, håller ner knappen drygt 10 sekunder - släppa, tryck lika länge igen så fort dioden tändfs igen. Så lär jag göra för att kunna nolla på min.

Sen kan det ju vara som så att koderna blir kvar eftersom felet är kvar. Lampan har inget direkt med sonden att göra, det kan vara en lång rad andra fel också.

148 Inlägg
7 september 2012
Lånar tråden lite!
Vart kan man köpa en felkodsavläsare till Volvo 850 -95? Vilket pris ligger de på och vart kopplar man in den på bilen? smile

8 251 Inlägg
7 september 2012
F1LL3 skrev:
Lånar tråden lite!
Vart kan man köpa en felkodsavläsare till Volvo 850 -95? Vilket pris ligger de på och vart kopplar man in den på bilen? smile

Såvida du inte har en väldigt sen 95'a så behöver du ingen läsare. På dem så kan man läsa ut koderna via diagnostikutggaen och dioden.

148 Inlägg
7 september 2012
Marlboroman skrev:
F1LL3 skrev:
Lånar tråden lite!

Såvida du inte har en väldigt sen 95'a så behöver du ingen läsare. På dem så kan man läsa ut koderna via diagnostikutggaen och dioden.

okej, vart sitter detta diagnostikuttaget och diod?
Det verkar som att min bil blev uttagen 4e November 1994 btw.

8 251 Inlägg
7 september 2012
F1LL3 skrev:
Marlboroman skrev:
F1LL3 skrev:
Lånar tråden lite!

Uttagen sitter på utsidan av plastboxen som styrenhet(erna) sitter i. Om du öppnar huven så har du till vänster bakom strålkastaren en stor svart låda. På kortsidan av den mot strålkastaren till sitter diagnostikuttaget.

148 Inlägg
7 september 2012
Marlboroman skrev:
F1LL3 skrev:
Marlboroman skrev:

Uttagen sitter på utsidan av plastboxen som styrenhet(erna) sitter i. Om du öppnar huven så har du till vänster bakom strålkastaren en stor svart låda. På kortsidan av den mot strålkastaren till sitter diagnostikuttaget.

Ok tack så mycket för hjälpen smile

Sök