Det senaste dygnet har varit mer spännande och ovisst än på länge, plötsligt drabbas man av det fasansfulla och förskräckliga. I tisdags så fattade den fastighet där vi har våra bilar och alla andra tillbehör eld, det fortsatte med att hela byggnaden blev helt övertänt och slutade med att den till slut blev helt utbrunnen. Som tur var fanns inga människor i den bostad som ligger ovanpå verkstadslokalerna. Mina medarbetare hann rädda Prinsessan af Bayern genom att köra ut det men storsyster 335 blev kvar i garaget då den är inparkerad för vinterförvaring och inte gick att rulla rakt ut och då jag har nycklarna och befann mig 30 mil därifrån.
Många tankar for genom huvudet och jag höll mig uppdaterad hela kvällen fram till dess att jag fick ett foto som visade att hela överbyggnaden brann, då sjönk hoppet till noll och det blev svårt att sova. Att denna fantastiska bil skulle slukas av elden gick inte att förstå
Igår morse ringer fastighetsägaren och informerar om att de har räddat min bil(storasyster 335) och den har förmodligen inte ens fått några yttre skador
ett mirakel.
....... innertaket rasade aldrig ner som i utrymmet bredvid, där en annan bil håller på att renoveras men allt ovanför är utbrunnit. Stenen från mitt hjärta försvann och jag ville bara åka upp direkt och köra ut bilen igår, fick ett foto och där står hon som ingenting har hänt, blänkande, inramad av sotsvarta väggar och utbrunna fönster, mirakel.
.. Jag fick dock inte åka upp igår och ta ut den eftersom det finns en rasrisk och Polisen ska göra en brottsplatsundersökning.
Ibland är livet ändå så förjävla underbart
PS (kanske sparar jag traversbalken som håller upp underdelen av våning två:P) DS
Här börjar det hetta till kan man säga
Hetare och hetare
Killen i garaget bredvid( 4 m bredvid min bil)Vi sörjer med Lasse och hans fina Fordprojekt
En Bmw klarar allt motstånd
Grillfesten är över och hela övre delen helt utbrunnen