Nu när alla andra projekt är klara så blev jag lite rastlös och det resulterade som vanligt i ett inpulsköp. Denna gång blev det en Golf III men den omdiskuterade VR6an
.
Bilen hämtades på lördagskvällen några hundra meter i från min bostad efter en liten budgivning på facebook vilket slutade på en summa av 2700kr.
Bilen är utrustad med colour concept inredning i blått svart skinn. Inredningen är i ganska bra skick trots sina mil och tidigare ägare. Den har även elhissar i alla 4 dörrar, varav 2st ur funktion. Klimator med icke fungerande ac. Airbag på förarsidan och passagerarsidan. Ställbar ratt m,m
Karosseriet och lacken har sett sina bästa dagar och rosten har tagit sina tuggor och tiden har lagt sin tand på det mästa.
.
Maskinellt sågården som en VR6a skall göra men även där finns det lite att göra. Till att börja med så har vattenpumpen gjort sitt. Så en ny sådan skall monters och aven en ny rem..
Och efterssom det är just en VR6a så ska den enligt uppgift rassla lite i kediorna när den blir varm. Men inget jag har kunnat höra då pumpen överröstar allt just nu.
Så nu vet ni hur bilen ser ut just. Men planerna smiddes redan innan bilen hämtades. Men fattig bilmekaniker somman är så kommer bugeten hållas nere så mycket som möjligt. Kommer bygga så bra å billigt som möjligt då min bugdet är satt till 10000kr inkl. inköp av bilen.
[ ] Ska göras. [/] Påbörjat. [X] Klart
Saker som ska göras:
Motor.
[X] Byta vattenpump. Klart :-)
[/] Byta multirem. Beställd.
[ ] Byta kamkedior..
[/] Besikta och se vad som behöva göras.
[ ] Innhandla och byta styrväxeldamask HF.
[ ] Innhandla och byta styrled VF.
Karosserí och utseende.
[ ] Montera snyggare fälgar. Osäker på modell och färg.
[ ] Montera coilovers. Behövdes det ens stå med? det är ju en golf och bakdämparna är mjuka.
[ ] Rostlaga bakskärmen och vid tankluckan m.m.
[/] Skaffa och byta framskärmarna. En fick jag med bilen.
[ ] Bygga lite ljud. Inget bestämmt ännu.
[/] Byta lampor i angeleyes en. Antingen gula eller vita. Båda delarna är beställda.
[ ] Lackering. om hela bilen lackas beror på budgeten. Blir orginal blå, ev. med Orange/vita gulf ränder.
Kostnader:
Bilen: 2700.
Vattenpump: 288kr.
Multirem: 371kr.
Dioder till angeleyes vita: 60kr för 20st. dvs 3kr styck.
Dioder till andeleyes gula: 230kr för 20 st. dvs 11,50kr styck.
Totalt. 3649kr.
Projektet på börjas så fort vattenpumpen kommer hem så att bilen blir ordentligt körbar.
Så ni är välkomna att följa med på en snåls mans resa mot en fin bil.