2866
Sök

Lastbils project hjälp :P

110 Inlägg
3 september 2012
Trådstartare
Behöver lite hjälp och info hur man bogserar en lastbil efter som det är inte bara och haka på snöret på andra bilen? smile

''Boys Will Always Be Boys''

1 071 Inlägg
3 september 2012
är det luftbromsar? isf går det och starta den om inte så måste man släppa luftklockorna

Onödigt inlägg^^

569 Inlägg
3 september 2012
Om det nu är luftbromsar och ni skruvar ut cylindrarna för att få den rullandes... var jävligt försiktiga om ni ska DRA den med lina, för om den blir trycklös så har ni varken färdbroms eller P-broms. ^^

Pontiac Grand Prix -70 med Cadillac 500 V8, bygge från grunden.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=234001
Audi A4 Avant 1.8TSQ -99 (B5) - bruksbilsförfining som gått överstyr!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=274253

1 Inlägg
3 september 2012
Glöm inte att plocka av kardanen heller för annars pajar lådan

klabbarpan
3 041 Inlägg
3 september 2012
misbehave skrev:
Om det nu är luftbromsar och ni skruvar ut cylindrarna för att få den rullandes... var jävligt försiktiga om ni ska DRA den med lina, för om den blir trycklös så har ni varken färdbroms eller P-broms. ^^

Därav anledningen till att man skall använda en bogserings stång wink

527 Inlägg
3 september 2012
Om det går så är det ju bra om man kan koppla in luft från fordonet ni bogserar med. Om det har lufttankar förstås. och av med kardanstången och dragstång SKA användas som tidigare skrev. En lastbil är ju något tung och om den börjar rulla okontrollerat blir det inte särskilt roligt.

jag vill inte uttrycka mig på något drastiskt sätt, men jag gör det ändå

110 Inlägg
4 september 2012
Trådstartare
Tack för alla svar big_smile

''Boys Will Always Be Boys''

564 Inlägg
4 september 2012
Det är smidigt att göra en adapter till duomatik-kopplingen (tryckluftuttaget för släpvagnen) så att man kan dra en slang därifrån till trycktankarna på bilen man ska dra. Sedan kan det ändå vara lite si och så med bromsfunktionen när de stått ett tag, så dragstång är ändå ett måste...

Sök