4596
Sök

Konstigt Elfel, blinkersrelä?

192 Inlägg
5 september 2012
Trådstartare
tjenatjena.

underligt problem med min 945a när jag vrider på tändningen..

bältesvarnaren blinkar snabbare och snabbare tills det blinker jättefort i en ständig takt.. ( se video nedan )
varvtalsmätaren går upp till 2-3 tusen varv och det låter konstigt från troligtvis ett relä..

testade och byta relät för blinkers från en annan 945a men fortfarande samma problem..

Någon som har en lösning på detta?  Bättre förklaring kan jag försöka med om ingen förstår vad jag skrivit smile

Här är videon , kanske förklarar lite bättre
http://www.youtube.com/watch?v=0n_AGoMm … e=youtu.be

192 Inlägg
5 september 2012
Trådstartare
Vita_Vargen skrev:
Ryck relän tills det slutar låta? smile

kan man göra det med tändningen på? eller ska jag stänga av för varje gång ja rycker ut någonting?

är riktigt värdelös på dethär med el :p

6 738 Inlägg
5 september 2012
är batteriet ordentligt laddat? nästan sådär gjorde min 740 när batteriet var kasst wink

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

192 Inlägg
5 september 2012
Trådstartare
Henkix skrev:
är batteriet ordentligt laddat? nästan sådär gjorde min 740 när batteriet var kasst wink

nja inte riktigt bilen har stått i garaget typ 1 månad eller något så batteriet har varit helt tomt :p

6 738 Inlägg
5 september 2012
testa med ett annat batteri o koppla ihop det med de gamla batteriet med hjälp av startkablar tongue

Du är liv

192 Inlägg
5 september 2012
Trådstartare
Henkix skrev:
testa med ett annat batteri o koppla ihop det med de gamla batteriet med hjälp av startkablar tongue

jag ska göra ett försök smile

192 Inlägg
5 september 2012
Trådstartare
Henkix skrev:

sådär. testade med en polares 945a att starta med startkablar och så fick den ladda upp och det funkade smile

6 738 Inlägg
6 september 2012
ttefwes skrev:
Henkix skrev:

sådär. testade med en polares 945a att starta med startkablar och så fick den ladda upp och det funkade smile

hehe bra tyckte ja kände igen felet (har hänt så för mig också) tongue

Du är liv

192 Inlägg
6 september 2012
Trådstartare
Henkix skrev:
ttefwes skrev:
Henkix skrev:

hehe bra tyckte ja kände igen felet (har hänt så för mig också) tongue

men är batteriet kasst då när detta händer eller är det bara snålt med ström i? :p

6 738 Inlägg
6 september 2012
tror de e lite lite ström i, testa o ladda de, blir de samma sak efter det så e de kasst wink

Du är liv

192 Inlägg
7 september 2012
Trådstartare
Henkix skrev:
tror de e lite lite ström i, testa o ladda de, blir de samma sak efter det så e de kasst wink

okej tack smile

22 Inlägg
20 januari 2013
tjennare jag lyfter den här trådel lite !
jag har en 945:a ltt 98 classic
det hela började med att batteriet var slut en morgon..
lånade hyresvärdens tracktor batteri 12 100a för att starta med kablar , lyckades att få kablarna på fel poler , upptäckte det fort och tog av kablarna , har satt i ett bättre beg då det andra var kasst(belasstiningsprov .
nu till själva felet, säkringen (nr 8) var bränd så jag bytte den med den går så fort jag slår på tändningen, sen funkar inte elhissarna, stolsvärmen , positionsljusen, har kollat alla säkringar och dom är hela det är bara 8:an som pajar hela tiden. Blinkersen funar bara om man trycker in knappen till varnings blinkers..

Volvos Värde Varar

2 024 Inlägg
20 januari 2013
Risken är väl att u har sabbat nån box eller så när du polvänt spänningen. Går säkringen nr 8 till alla dessa saker som inte fungerar?

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

22 Inlägg
20 januari 2013
jo det messta av det går på den säkringen , bilen startar och går så själva motorstyrningen har karat sej ,

Volvos Värde Varar

172 Inlägg
20 januari 2013
mr_pekka skrev:
tjennare jag lyfter den här trådel lite !
jag har en 945:a ltt 98 classic
det hela började med att batteriet var slut en morgon..
lånade hyresvärdens tracktor batteri 12 100a för att starta med kablar , lyckades att få kablarna på fel poler , upptäckte det fort och tog av kablarna , har satt i ett bättre beg då det andra var kasst(belasstiningsprov .
nu till själva felet, säkringen (nr 8) var bränd så jag bytte den med den går så fort jag slår på tändningen, sen funkar inte elhissarna, stolsvärmen , positionsljusen, har kollat alla säkringar och dom är hela det är bara 8:an som pajar hela tiden. Blinkersen funar bara om man trycker in knappen till varnings blinkers..

Förmodligen kablage vid pos ljus som brunnit, det kortsluter iallafall nånstans därför säkringen ryker.

22 Inlägg
20 januari 2013
okeej , jo verkar rimligt med tanke på vad säkringen styr, jag var orolig för relän och sånt.

Volvos Värde Varar

2 024 Inlägg
20 januari 2013
Kablage till p-ljuset brinner nog inte för att man växlar polariteten, lampor är ju oberoende av polariteten. Försök koppla ur del för del av de drabbade detaljerna så försvinner förhoppningsvis felet till slut och då vet du ju var det är.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:

22 Inlägg
20 januari 2013
Jo de får bli uteslutningsmetoden, kanske kortis i nått relä ?. luktade iof lite bränt runt säkringsdosan .

Volvos Värde Varar

2 024 Inlägg
20 januari 2013
Tveksamt med relän heller, de fungerar med polvändning oxå sålänge de inte innehåller elektronik eller skyddsdioder.

Samarbetspartners:

Sök