robzter skrev:
Constantine skrev:
robzter skrev:
såg nu när jag gick in på din profil. kan säga att ni är inte så oskyldiga heller
Väntar fortfarande med spänning på en förklaring till detta påstående..
Har inte varit online så mycket sista dagarna. men kan säga såhär att läckage med möglig inredning, rost osv. hala bilglasbranschen är skitkul när majoriteten av dom som jobbar med det inte ens har bilintresse. vet ju till och med att ni åkt förbi ryds i huddinge och pekat finger
själv har man skrattat åt det bara då man är lite mer mogen än vissa av dina kollegor
så man ska inte kasta sten i glashus höhö. men åter till topic man ska vara säker på att den som tar emot bilen är noga. själv så fick jag göra flesta gamla finbilarna då jag är extremt petig. men ett tips prova klipp om pipen på ett annat sätt så slipper du använda 1.5-2 tuber på en bil till och mina chefer vart galna på mig då jag fick det att räcka med en tub med booster limmet utan minsta fel i limbädden då en bil original är limmad med mindre än en tub från fabrik. fast IT är sååå mycket trevligare att limma med. vi fick inte använda det PGA idioterna på folksam och övriga bolag som pushade på just 2komponent.
men åter till stenskotten och frågan om originalrutor till jänkare.
stenskott ska du laga hos din lokala glasmästare istället för dom som står ute vid parkeringar då det inte alltid är så bra som dom lovar.
USA rutor är inte alltid original. har satt i mycket rutor där det bara varit märkt med PGW och inte FORD t ex. så den biten är bara att glömma. däremot så kan ni begära en originalruta men det får ni isf kolla med försäkringsbolaget samt att självrisken kan bli mycket högre pga högre inköpspris på glaset.
NI ORIGINALBÖGAR
. om ni nu vill att det ska sitta i en originalruta i eran bil, SÄG TILL DIREKT VID BOKNINGEN OCH INTE EFTER ATT RUTAN ÄR BYTT!
Om jag säger såhär, i Västberga området finns det över 5 glasmästare; Bilglas Service/Glaskedjan (vår), Västberga Bilglas/Samglas, Hägerstens Glasmästeri, Ekströms Glasmästeri, Hallbergs Plåt- & Lack osv. Varav vi och Samglas ligger båda på Västberga Allé och vi är ofta förväxlade med varandra.
När ska detta ha hänt? Vi är ett familjeföretag så jag kan försäkra dig om att vi ALDRIG skulle åka förbi våra konkurrenter/kollegor och pekat finger. Ang. rost och läckage; så för det första har vi som grundregel att vara extremt noggranna med att prima/rostskydda efter oss, vi är kända för att alltid hålla hög kvalité på våra arbeten och vi har väldigt hög andel återkommande kunder så vi har väldigt bra uppsikt över hur våra tidigare jobb ser ut, även 10 år senare. Möglig inredning pga läckage måste man åka tillbaka till den som bytt rutan, alltså är det nog till er eftersom ni fått in den, (grund regel med auktoriserat glasmästeri, och vi fäster alltid vår logga på rutor vi byter, således gäller garanti för läckage osv enl. GBF.)
Kan hålla med om att många som håller på med bilglas saknar helt intresse för bilar, men verkligen inte här på vårt företag, vi håller dessutom på med bilrekond så vad annars skulle ens intresse vara..
Du förväxlar oss med någon/några andra.
Med risk av för mycket OT så kanske vi borde PMa varandra istället så tråden slipper låsas pga detta.
Mvh. Emil Olsson.