1645
Sök

Civic-91a når inte arbets tempratur?

149 Inlägg
9 september 2012
Trådstartare
#1
https://www1.garaget.org/gallery/images/174/173197/173197-986eea8a17ebaee0822097863e8cb0c0.jpg



den blir inte varmare en så, tycker den borde nå halva iall? köpte den i helgen. kan det bara va termostaten? eller kan det va mer? mvh


IT-Tekniker
161 Inlägg
9 september 2012
#2
Kolla så det är vatten i den...  om så är fallet, byt termostat.


149 Inlägg
9 september 2012
Trådstartare
#3
vattnet ligger mellan min och max.. asså perfekt.. kan det va nått mer en termostaten? menar den möste ju öppnas iall? om det skulle va stängd hela tin borde bilen koka? efter som det inte går runt


Speed Freak
258 Inlägg
9 september 2012
#4
Troligvis är det termostaten som inte stänger så vattnet flödar hela tiden!


7 274 Inlägg
9 september 2012
#5
Precis. Fjädern i termostaten blir slappare med åren så den öppnar vid en lägre temperatur.


149 Inlägg
9 september 2012
Trådstartare
#6
okej litar på det:) byter snarast. nån som vet om det är samma termostat till 1,5an som 1,6an? 88-91 års


2 401 Inlägg
9 september 2012
#7
AntonVolvo745 skrev:
okej litar på det:) byter snarast. nån som vet om det är samma termostat till 1,5an som 1,6an? 88-91 års

Köp en ny på tex biltema! Då får du en som garanterat passar din bil


149 Inlägg
9 september 2012
Trådstartare
#8
jo men biltema har bara till 1,6an, fast samma model.. men undrar om det är samma... tror bara det är blocket som skiljer 1.5an o1.6an?


1 915 Inlägg
9 september 2012
#9
Enligt Meca så är det samma termostat till 1,3 1,4 1,5 1,6.
Skriver man in ditt regnr på biltemas hemsida så är enda alternativet på termostat som passar din bil enligt biltema denna: http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bilreserv … TAT-61479/

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

149 Inlägg
9 september 2012
Trådstartare
#10
Tack för det Louksor! tycker det är så konstigt att det inte finns så mycket delar på biltema till japanare? men bara införskaffa sig en imorgon


Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
9 september 2012
#11
Ifall man frågar instruktionsboken så är det normal arbetstemp sålänge den håller sig inom det svarta området...

men ja, det brukar vara termostaten..

Men man brukar alltid ha vatten till MAX sträcket när den är kall


149 Inlägg
9 september 2012
Trådstartare
#12
kollat vattnet både kallt som varmt, det är helt ok,, jo men den ska ju endå¨upp en bit bättre o byta kostar ijnte mkt


Kokar ris
923 Inlägg
9 september 2012
#13
det är normalt för alla gamla hondor att stå strax under mitten. inget fel.

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

149 Inlägg
9 september 2012
Trådstartare
#14
säker?  okej


Kokar ris
923 Inlägg
9 september 2012
#15
bombsäkert.

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

149 Inlägg
9 september 2012
Trådstartare
#16
ok kan stämma bra kolla på lite klipp på likadana civikar o så, haft en likadan innan för typ 2 år sen har för mig den gick till halva iall


2 401 Inlägg
9 september 2012
#17
AntonVolvo745 skrev:
ok kan stämma bra kolla på lite klipp på likadana civikar o så, haft en likadan innan för typ 2 år sen har för mig den gick till halva iall

Kostar inte många kronor att byta termostat så det är väl lika bra att byta ifall du är osäker?


Kokar ris
923 Inlägg
9 september 2012
#18
ja du får ju varmköra den lite om du tycker att den är kall: https://www.youtube.com/watch?v=e3pgQnrpWK8

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

ClubJDM.se
1 608 Inlägg
9 september 2012
#19
Jupp, det är normalt. Tog faktiskt en bild igår på min och såhär ser den ut om de är intressant. smile

http://farm9.staticflickr.com/8181/7965927050_629fd13763_k.jpg


149 Inlägg
9 september 2012
Trådstartare
#20
det där kan min civic drömma om haha:P vet du hur man vässar upp den utan att turbo konvertera? nån sida med vassa kammar osv?



Sök