2138
Sök

Volvo 945-91, bara dör?

One Man Clan
4 287 Inlägg
13 september 2012
#21
jag skulle tro att de är din impulsgivare som jävlas med dig, dom brukar gå sönder med åren.

brukar oftast vara så att man kan köra med bilen tills den bil  varm sen dör den å när givaren har svalnat så kan man starta igen.

Ha med dig ett tändstift å en kompis å kör en runda, när bilen stannar lossa 1ans tändkabel stoppa i ett stift å kolla om du får gnista, har du inte gnista då så är de säkerligen varvtalsiganel som saknas. dvs pajj impulsgivare.


Volvo Entusiast
261 Inlägg
13 september 2012
#22
Xuri skrev:
jag skulle tro att de är din impulsgivare som jävlas med dig, dom brukar gå sönder med åren.

brukar oftast vara så att man kan köra med bilen tills den bil  varm sen dör den å när givaren har svalnat så kan man starta igen.

Ha med dig ett tändstift å en kompis å kör en runda, när bilen stannar lossa 1ans tändkabel stoppa i ett stift å kolla om du får gnista, har du inte gnista då så är de säkerligen varvtalsiganel som saknas. dvs pajj impulsgivare.

Fan va smart du är big_smile hade heeeeelt glömt bort impulsgivarn. För vet om att den brukar spöka rätt mycke cool

Fylld framkallar den kanske en tår, när du ser den efter några år. 
Min Volvo 740 GLE

One Man Clan
4 287 Inlägg
13 september 2012
#23
Volvo240Life skrev:
Xuri skrev:
jag skulle tro att de är din impulsgivare som jävlas med dig, dom brukar gå sönder med åren.

brukar oftast vara så att man kan köra med bilen tills den bil  varm sen dör den å när givaren har svalnat så kan man starta igen.

Ha med dig ett tändstift å en kompis å kör en runda, när bilen stannar lossa 1ans tändkabel stoppa i ett stift å kolla om du får gnista, har du inte gnista då så är de säkerligen varvtalsiganel som saknas. dvs pajj impulsgivare.

Fan va smart du är big_smile hade heeeeelt glömt bort impulsgivarn. För vet om att den brukar spöka rätt mycke cool

man kan göra proceduren själver också, sitter en blå kontakt på innerskärmen vid batteriet, har du tändningen på  å växel ur och du spänningsmatar stiftet i blåa kontakten  så går motorn på starten å då kan du stå å glo på tändstifen själv :p .... dock viktigt att de inte är nån växel i tongue


5 Inlägg
14 september 2012
Trådstartare
#24
Xuri skrev:
jag skulle tro att de är din impulsgivare som jävlas med dig, dom brukar gå sönder med åren.

brukar oftast vara så att man kan köra med bilen tills den bil  varm sen dör den å när givaren har svalnat så kan man starta igen.

Ha med dig ett tändstift å en kompis å kör en runda, när bilen stannar lossa 1ans tändkabel stoppa i ett stift å kolla om du får gnista, har du inte gnista då så är de säkerligen varvtalsiganel som saknas. dvs pajj impulsgivare.

Låter väldigt mycket som att det kan* vara det! Ska prova genast! smile Tack!
Senast redigerat av paavv (14 september 2012)


Sök