oh va kul du ska ha när du ska pilla bort det där, det sitter som gammeldags toning och blir bara småflisor av det när du kör med vanlig klarlack
Inte så jobbigt som det verkar att ta bort men vist blir det flisor av klarlacken men det går bort lätt med vatten eller tryckluft - har redan gjort detta när jag skulle tag bort efter den första misslyckade försöket.
Bosch elspruta e den Oki och köra med? Hur mycket dimmar de när man kör plastidip? Är de färg överallt efter man ha kört lite med sprutan?
jag kör med bosh & är nöjdare än nöjdast! dammar inte mycket när man sprutar, men när man gjort en hel bil så är dom mest närliggande sakerna lite dammiga ändå såklart, men är bara löst som vanliga dammråttor så bara borsta ner på golvet & sopa upp
Går det att blanda egen färg om man har en färgkod? Eller finns det bara vissa färger?
Går att blanda en egen mix, antar att dom går efter färgkod, men har inte testat själv
Som Piratskin säger kan man blanda färgerna själv. Men jag har inte sett att man kan beställa i någon särkild kod. DOCK såg jag att Dip Yor Car.com la ut ett klipp på youtube där dom blandat i lite svart i den blå färgen och fick en annan nyans av den blå, så blanda verkar funka!
Går det att blanda egen färg om man har en färgkod? Eller finns det bara vissa färger?
Går att blanda en egen mix, antar att dom går efter färgkod, men har inte testat själv
Som Piratskin säger kan man blanda färgerna själv. Men jag har inte sett att man kan beställa i någon särkild kod. DOCK såg jag att Dip Yor Car.com la ut ett klipp på youtube där dom blandat i lite svart i den blå färgen och fick en annan nyans av den blå, så blanda verkar funka!
haha piratskin ska testa nästa gång att beställa egen blandning till audin nästa beställning så får jag se om man får fylla i en kod eller hur dom går tillväga & även testa på bilen så ser man ju hur lika färgen verkligen kan bli går dom efter kod som typ bil lack, snickeri färger osv så bör det ju bli riktigt nära den färgen man vill ha men ska som sagt testa nästa order så återkommer jag med resultat
Var köper ni era färger? Om man skall spruta en hel bil behövs ju en hel del färg och att köpa i Sverige var ju typ dubbelt så dyrt som i England. http://www.plastidip.co.uk
får de skicka sånt där då ? de går ju inte beställa från usa då det är aerosoler och brandfarligt...
om du beställer från usa måste det ju gå genom tull...? kan ju ha nått med det å göra. beställer du från england så kommer det ju bara direkt med båten
Men å andra sidan är det inte dyrt om man tittar på en helfoliering eller omlackering i annan färg! Och, man vågar göra det själv då det är så lätt att återställa! Dock stor skillnad mellan lack o plastidip men det är en annan diskusion..