Tänkte montera extraljus på bilen tills i vinter snart. Ska ha 5st 100w. Min fråga är hur man monterar dit de? Fäste och stabilisering kan jag greja, men 1 relä kommer väl inte räcka till 5st 100w? Finns det så jag kan montera dit 1 kraftigare som klarar alla 5 eller ska jag köpa 2 vanliga och köra 3 ljus på ett relä och 2 på 1 eller hur ska jag göra?
Extrafråga: Finns det LED-blinkers med inbyggda motstånd?
Har 3st 55w xenonkonverterade på ett 100A relä samt 2st 100w halogen på ett till 100A relä, funkar perfa! Kan iofs funka med 2st 25A också, men bättre med ett relä som garanterat klarar det.
Ska du ha 5st 100W så blir det som sagt 41,7A så ett 50A relä räcker Men då måste du ha väldigt kraftiga kablar för att inte få så stort spänningsfall Så ta 2st 30A relän som du har 2st på ena och 3st på den andra för då räcker det med 6mm2 kabel. Sen ang om din generator klarar det så kan du antingen kolla på själva generatorn för där står det vad den laddar annars så får du leta upp det på nätet Laddar det över 80A så skulle iaf jag tro att det räcker utan problem