3815
Sök

Vad tyckte ni om Iphone 5 blev ni besvikna eller inte?

998 Inlägg
14 september 2012
tkd_rille skrev:
Klart Apple inte är bäst. Men de är otroligt enkla telefoner.  Nu har jag ju tyvärr till 2014 på mitt abonnemang men förhoppningsvis lär de ha gett ut en ny då.
Kommer köpa Mac till våren då jag tröttnat något otroligt på Windows i vanliga pc.  Tror de är 3e datorn jag kört slut på som är mindre än ett år.

Att diskutera mellan iPhone och andra märken är som att diskutera Volvo mot Saab

Har haft min Pc dator i 4 år, inga som helst problem med den, bara installerat om windows 1 enda gång. Medans min syster hade sin Imac i 1år innan den började krångla, saker gick i sönder, skärmen svarade inte.
Pc kommer alltid att vara bäst för man kan göra så mycket mer med en pc än med en mac.

Och vem på apple kom på den briljanta idén att täcka sin telefon med glas som går sönder när man tappar den och att man sen inte fixar det på garantin.
För när såg man en hel Iphone senast?

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

Muttley
14 september 2012
Trådstartare
Thunderbird88 skrev:
tkd_rille skrev:
Klart Apple inte är bäst. Men de är otroligt enkla telefoner.  Nu har jag ju tyvärr till 2014 på mitt abonnemang men förhoppningsvis lär de ha gett ut en ny då.
Kommer köpa Mac till våren då jag tröttnat något otroligt på Windows i vanliga pc.  Tror de är 3e datorn jag kört slut på som är mindre än ett år.

Att diskutera mellan iPhone och andra märken är som att diskutera Volvo mot Saab

Vad surfar du på för porrsidor?
Att du "kör slut på windows" har mer med användaren att göra än själva operativsystemet...

Inga.  Använder enbart datorn för vanlig surf räkningar musik och lönerapporter.  Skumt är de jag vet. Förra var en acer stationär sak. Den klarade 3 månader sen rök moderkort och allt som var viktigt smile.   Så jag går över helt och hållet till apples produkter.

Lyckades visst få en 5 månader htc telefon bränd med och den sitter i hållare dagarna i ända.  Skickar jag negativ energi till de kanske ?

Muttley
14 september 2012
Trådstartare
LordLife skrev:
tkd_rille skrev:

Har haft min Pc dator i 4 år, inga som helst problem med den, bara installerat om windows 1 enda gång. Medans min syster hade sin Imac i 1år innan den började krångla, saker gick i sönder, skärmen svarade inte.
Pc kommer alltid att vara bäst för man kan göra så mycket mer med en pc än med en mac.

Och vem på apple kom på den briljanta idén att täcka sin telefon med glas som går sönder när man tappar den och att man sen inte fixar det på garantin.

Brorsan kör mac med, han är programerare och kör dessutom massvis med saker till ett företag via den.

Har en iphone i toppskick här wink.   

Nä jag tycker allt folk är för negativa mot iphone och apple i sig. Jag ser som apple fantast inga större problem att använda samsung men skulle inte köpt de själv.

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
14 september 2012
tkd_rille skrev:
Thunderbird88 skrev:
tkd_rille skrev:

Att du "kör slut på windows" har mer med användaren att göra än själva operativsystemet...

Inga.  Använder enbart datorn för vanlig surf räkningar musik och lönerapporter.  Skumt är de jag vet. Förra var en acer stationär sak. Den klarade 3 månader sen rök moderkort och allt som var viktigt smile.   Så jag går över helt och hållet till apples produkter.

Lyckades visst få en 5 månader htc telefon bränd med och den sitter i hållare dagarna i ända.  Skickar jag negativ energi till de kanske ?

Fast du vet väl att en vanlig PC har exakt samma hårdvara som en Mac?
Mac använder som exempel Intel processorer.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

618 Inlägg
14 september 2012
Förstår inte varför applefans ska smutskasta androidfans och vice versa?

Jag körde iphone 4 i 1½ år, men vårdslös och klantig som jag är fick jag den utbytt 2 ggr via drulleförsäkring + en skärm bytt sen fick jag nog.

Bytte till S3 när den kom ut nu, och visst, bättre kamera, snabbare, massa roliga appar, flash osv osv osv osv.

Men inget slår iphones gränssnitt.
Det finns ingen telefon som är lika "clean" och enkel som iphone.

Nu var ju tyvärr iphone 5 en besvikelse pga oproportionerlig och inga större nyheter osv..
Att den inte har lht, elfv, qlwlw, ktk och allt sånt fan spelar ingen roll.(ja, jag hittade på förkortningarna.)

Min nästa telefon blir en iphone "6".
Senast redigerat av Kollan (14 september 2012)

663 Inlägg
14 september 2012
Är inte så imponerad men det beror väl på att min 4s sjönk i pris nu och inte blev värd något=) hahaha! Nästa lur blir samsung! GARANTI!

Muttley
14 september 2012
Trådstartare
Thunderbird88 skrev:
tkd_rille skrev:
Thunderbird88 skrev:

Ja de är jag helt införstådd i såklart.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
14 september 2012
tkd_rille skrev:
Thunderbird88 skrev:
tkd_rille skrev:

Ja de är jag helt införstådd i såklart.

För att ta tråden bort från ämnet en liten stund, har du använt datorer från Acer eller exempelvis HP är det inte konstigt att livslängden är kort. Man skall visserligen aldrig vara fördomsfull, en av de absolut bästa bärbara datorerna jag känner till är min Acer från 2007. Har aldrig stött på en dator som är så sval och tyst och den har inte krånglat, bortsett från lite temperaturproblem för ett halvår sedan. Då skruvade jag isär datorn och lade på ny kylpasta vilket gjorde datorn precis lika sval och tyst som när den var ny.

Men (alla) andra modeller från Acer jag har erfarenhet från har varit dåliga konstruktioner med kort livslängd. Å andra sidan är jag inte imponerad av MacBook/MBP heller, varken enligt min erfarenhet eller enligt statistik är det datorer som håller bra. Överhettningsproblem, missljud från fläktar, problem med skärmar och kontakter samt tangentbord som tappar knappar likt mjölktänder på ett barn verkar höra dem till. Komponenterna verkar hålla lika väl som till andra datorer.

Och med tanke på prislappen på Apple´s datorer, kan jag inte dra någon annan slutsats än att man får ha inställningen att man endast betalar för märket och den upplevda kvalitén (Som är marknadsledande på MBP) för att bli nöjd med dem.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Fd Bannad
657 Inlägg
15 september 2012
Christensson skrev:
Kommer denfinitivt köpa den, i sammband med abbonemangs byte som går ut nu, och alla som inte har en Iphone vill ha en men vågar inte erkänna det tyvärr, de försöker bara spy en massa galla över den ledande telefonen och istället hylla sin Iphone wannabee telefoner smile

ville inte starta ett Krig här nu men har läst kommentarer ÖVERALLT med folk som säger massa skit å de va inga nyheter å den ser lika dan ut som 4,4s bla bla bla det spelar ingen roll det är en Iphone och den är bäst även om de andra telefonerna har bättre funktioner så är den bäst. Liksom SAmsung Galaxy S2 känns som en stor plastbit medans Iphone känns tung och väl konstruerad. Den slår allt även om de andra fanboysen inte vågar erkänna det smile

Grattis, med din nya iphone är du numera coolast i din trailer park.

Märkesbög

Find my damn Volvo!
169 Inlägg
15 september 2012
Inte så imponerad, väldigt lite uppdateringar gentemot 4S och så ser den fortfarande likadan ut.
Men jag hade ändå inte tänkt köpa en, är så nöjd med min Samsung Omnia W. smile

"Det är ingen Volvo eller Audi jag omkring med utan en BMW, det är skillnad på bil och BIL."
- BMW_330 på zatzy.com

TI AMO INTER PER SEMPRE
224 Inlägg
15 september 2012
fick magsår efter 10 min med en 4S som förövrigt ligger på  hyllan och dammar,  gränssnittet suger hästballe, multitasking ett skämt, och skärmen för liten, tom 4 tum är gränsfall, nä tack Gud för Android och SGS3 <3
Senast redigerat av Gilgamesh (15 september 2012)

Why don't we cut you up into little pieces and feed you to your pooches? Hmm? And then we'll see how loyal a hungry dog really is

Cadillac_The_King
16 september 2012
Trådstartare
Gilgamesh skrev:
fick magsår efter 10 min med en 4S som förövrigt ligger på  hyllan och dammar,  gränssnittet suger hästballe, multitasking ett skämt, och skärmen för liten, tom 4 tum är gränsfall, nä tack Gud för Android och SGS3 <3

Om du inte gillar den så kan du ge den till mig så slipper du lida :-)

självutnämnd expert
157 Inlägg
16 september 2012
För det priset som telefonen säkert kommer att kosta så tycker jag att uppdateringen från den förra känns väldigt liten.
Dock så kommer jag nog köpa den endå då jag har 4:an som jobbtelefon och det enda som jag stör mig på 4:an är dålig mottagning iallafall i min hmm, men jag gillar den mer än min privata iallafall som börjar gå mig på nerverna.
Senast redigerat av Adeno (16 september 2012)

if you’re going to talk the talk, you’ve got to walk the walk

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
16 september 2012
LordLife skrev:
tkd_rille skrev:

Vill du se min? smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Skaune
16 september 2012
Trådstartare
Jag tackar Apple för lanseringen av Iphone 5! Det gjorde att jag kom över min vita urläckra Iphone 4s till superpris, o jag verkar ju inte få så mycket mindre för mina pengar! smile

Jag hatade Iphone förr, utan att egentligen gett den en chans, sen blev de tokigt o jag köpte en efter viss övertalan, första dagarna hatade jag den, vikten, känsligheten.. men idag! Ojoj, klämmer jag på en samsung eller sony, ah de e ju så plastigt o gränssnittet i en Iphone går inte att slå på fingrana! Det tråkiga är att verkligen alla, när man är på stan, i en affär eller vart man nu må vara, har en Iphone 4... Som tur e finns de skal o göra den mer personlig! ^^

12 086 Inlägg
16 september 2012
Jag har en Iphone 3gs, funkat utan bekymmer i snart 3 år. Bästa telefon jag haft, när den går sönder kommer jag köpa en ny Iphone.

998 Inlägg
16 september 2012
ExXtr3me skrev:
LordLife skrev:
tkd_rille skrev:

Vill du se min? smile

Ja tack smile lägg upp bild wink

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted&#65279; for the sake of wanteness.

663 Inlägg
16 september 2012
ExXtr3me skrev:
LordLife skrev:
tkd_rille skrev:

Vill du se min? smile

Min är okså hel=) dumt att dra telefonen i backen, lärde mig greppa saker i tidig ålder och att vara rädd om dem=)

Laaaang
320 Inlägg
17 september 2012
Hedning skrev:
Christensson skrev:
Kommer denfinitivt köpa den, i sammband med abbonemangs byte som går ut nu, och alla som inte har en Iphone vill ha en men vågar inte erkänna det tyvärr, de försöker bara spy en massa galla över den ledande telefonen och istället hylla sin Iphone wannabee telefoner smile

ville inte starta ett Krig här nu men har läst kommentarer ÖVERALLT med folk som säger massa skit å de va inga nyheter å den ser lika dan ut som 4,4s bla bla bla det spelar ingen roll det är en Iphone och den är bäst även om de andra telefonerna har bättre funktioner så är den bäst. Liksom SAmsung Galaxy S2 känns som en stor plastbit medans Iphone känns tung och väl konstruerad. Den slår allt även om de andra fanboysen inte vågar erkänna det smile

Grattis, med din nya iphone är du numera coolast i din trailer park.

Ja det som är tanken tongue haha asså det är detta jag menar.

Man kan inte ens skriva att man vill köpa skiten innan de kommer Androinörd fanboys.. asså 90 % gillar iphone 10 % gör det inte men , ni behöver inte säga det till oss om ni inte gör  det smile

Here you go way to fast
don't slow down you're gonna crash!

Laaaang
320 Inlägg
17 september 2012
Min är också hel btw smile 3GS, funkar klockrent sen 2 år tillbaka, den var före sina konkurenter då och 3gs är lika slående idag!

Here you go way to fast
don't slow down you're gonna crash!

Sök