3845
Sök

Vad tyckte ni om Iphone 5 blev ni besvikna eller inte?

Cadillac_The_King
13 september 2012
Trådstartare
Ja tänkte starta än liten tråd om vad ni . Tycker om nya iPhone 5 och vad ni tror själv läste jag att denn kommer att kosta runt 6.000:- efter som att jag håller mig till iPhone så funderar jag på att köpa än och när alla blev besvikna på 2011 iPhone 4s men den såldes som smör och det tror jag nog att 5an åkso kommer att göra alla blev besvikna denna gång med tror dom flesta kommer att köpa iPhone 5 eller vad tänker du och vad ska du göra?

Vw trimmare
2 995 Inlägg
13 september 2012
är man hjärndöd lär man köpa en iphone, seriöst 4" och panorama kamera var heta nyheter 2010...

Roliga är alla köpa artiklar om iphone 5 där man minsann slår lumia 920, men inte på nått tekniskt plan utan istället kallar man lumia för tung & mastig för alla vet vi ju vad tungt 50gram är...

1 319 Inlägg
13 september 2012
Tror den kommer suga lika stenhårt som övriga modeller. Make till värdelösare skit får man leta efter. Alla vi grabbar på jobbet fick iphone 3 och 4 som firma lurar för några år sedan, av 10 st är det 2 som funkar som dom ska. Dom andra har problem med mottagning, glappande knappar, lyset har dött på vissa skärmar, osv osv osv. Nu har ju Samsung gått om iPhone i smartphone världen och det är på tiden att det finns lite vettigare saker att köpa.

Har återgått till min 6 år gamla Nokia och har fått något lägre blodtryck efter att slippa iPhone.
Senast redigerat av sleepyoh (13 september 2012)

_----------'

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
13 september 2012
Kompetent, sofistikerad och tilltalande? Säkerligen. Fast prisvärd? Tveksamt. Det finns andra telefoner som erbjuder likvärdiga funktioner och finesser till ett betydligt humanare pris.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Laaaang
320 Inlägg
14 september 2012
Kommer denfinitivt köpa den, i sammband med abbonemangs byte som går ut nu, och alla som inte har en Iphone vill ha en men vågar inte erkänna det tyvärr, de försöker bara spy en massa galla över den ledande telefonen och istället hylla sin Iphone wannabee telefoner smile

ville inte starta ett Krig här nu men har läst kommentarer ÖVERALLT med folk som säger massa skit å de va inga nyheter å den ser lika dan ut som 4,4s bla bla bla det spelar ingen roll det är en Iphone och den är bäst även om de andra telefonerna har bättre funktioner så är den bäst. Liksom SAmsung Galaxy S2 känns som en stor plastbit medans Iphone känns tung och väl konstruerad. Den slår allt även om de andra fanboysen inte vågar erkänna det smile

Here you go way to fast
don't slow down you're gonna crash!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
14 september 2012
Det är ett osunt intresse kring en ny iPhone jämfört med andra modeller och blir man besviken på en ny Apple-produkt har man helt och hållet missuppfattat vad märkets koncept handlar och alltid har handlat om.

Jag är ingen Apple-fantast men har likväl prövat en del av deras produkter och iPhone är en (den enda) jag har fastnat för och använt sedan modellen kom, inte för att den är bäst eller ligger längst fram i utvecklingen utan för att den är snygg och smidig.

Företagets produkter tilltalar och byggs för en speciell målgrupp, en målgrupp som hade köpt en ny produkt med jämna mellanrum om de så endast bytt färg på den. För dem är de förändringar som gjorts mellan varje ny modell av iPhone stora förändringar, men fortfarande bara pluspoäng som inte avgjort ett köp.

Söker man det senaste på marknaden köper man inte en iPhone, det vet de flesta kunderna om även om en skara entusiaster vägrar erkänna det. Och likväl verkar de flesta som använder andra produkter ha en viss respekt för Apple´s förmåga att binda kunderna till sig genom andra metoder än den senaste tekniken även om vissa entusiaster självklart vägrar erkänna att det är något annat än skräp.

Jag tror mig höra till den typiska målgruppen för andra alternativ, jag är teknikintresserad och sitter på kunskapen för att utnyttja en sådan fullt ut. Men jag ser ingen anledning till det och är inte intresserade av att ha den funktionaliteten i min ficka, utan använder i så fall en PC med rejäl skärm, tangentbord och med kraft att driva annat än små Appar, det jag kräver av min telefon klarar en iPhone av utan problem och därför har jag använt dem hittills.

Det klarar också en Android, Windows eller konkurrerande telefon påstår ni? Jodå utan problem, men de är inte lika smidiga på normala användningsområden som iPhone det är åtminstone min subjektiva upplevelse.

Så blir min nästa telefon en iPhone 5? Ja det är mycket möjligt även om det finns alternativ som är mycket mer telefon per krona. Är jag besviken på femman? Nej jag hade inga förväntningar, känns inte en ny modell prisvärd hade jag fortsätt använda min nuvarande telefon tills Apple kommit med en ny modell som känns värd att köpa eller tills konkurrenterna erbjuder något som lockar mig mer.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Ingen himmel är så blå som min
2 975 Inlägg
14 september 2012
Såklart kommer den sälja som smör! Det finns ingen tvekan om det.
Äpple-fanatikerna är en grymt köpstark grupp som gärna lägger pengar "i onödan" bara för att ha det senaste, oavsett vad det innebär.
Precis som Samsung-freaken eller Nokia-fantasterna alltså.

"Varumärkesbundenheten" i folk är imponerande, fascinerande och ibland helt sjuk smile
Jag personligen förstår dock inte hetsen kring "jag måste ha nya 5an" eller "jag måste ha nya Galaxy SIII".

Eller som en på twitter skrev i förrgår:
"Hörde du också dunsen nyss? Det var alla som "råkade" tappa sin företagsbetalda iphone 4"

/Mattias

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
14 september 2012
Christensson skrev:
Kommer denfinitivt köpa den, i sammband med abbonemangs byte som går ut nu, och alla som inte har en Iphone vill ha en men vågar inte erkänna det tyvärr, de försöker bara spy en massa galla över den ledande telefonen och istället hylla sin Iphone wannabee telefoner smile

ville inte starta ett Krig här nu men har läst kommentarer ÖVERALLT med folk som säger massa skit å de va inga nyheter å den ser lika dan ut som 4,4s bla bla bla det spelar ingen roll det är en Iphone och den är bäst även om de andra telefonerna har bättre funktioner så är den bäst. Liksom SAmsung Galaxy S2 känns som en stor plastbit medans Iphone känns tung och väl konstruerad. Den slår allt även om de andra fanboysen inte vågar erkänna det smile

I mina ögon är du en av de största fanboyen isåfall. smile (inget illa menat, faktiskt)

Jag har ägt en iPhone och nu kör jag Android. Jag har konstaterat att alla telefoner (även Windows-telefoner) har sina för- och nackdelar. Android är i mitt tycke det operativ som har mest fördelar.

Vilket operativ man kör på sin telefon har blivit i det närmaste religiöst och alla "profeter" hit och dit går mig på nerverna. Kan man inte bara vara nöjd över det val som man själv har gjort?

Ja, iPhone 4, 4S känns som om de är bättre byggda, men är å andra sidan totalt oergonomiska och gjorda av glas vilket kan bli en kostsam historia om den tappas.
Min Xperia S (och Samsung Galaxy II för den delen) har utbytbar baksida.

[Tillägg]
För att svara på trådstartarens fråga; nej jag hade väntat mig mer av femman. En så dyr premiumtelefon ska ha mer än en större skärm som främsta nyheten.
Att de inte hoppade på tåget med NFC och digital bildstabilisering är för mig ett mysterium.
Senast redigerat av Bebben (14 september 2012)

Vw trimmare
2 995 Inlägg
14 september 2012
Bebben skrev:
[Tillägg]
För att svara på trådstartarens fråga; nej jag hade väntat mig mer av femman. En så dyr premiumtelefon ska ha mer än en större skärm som främsta nyheten.
Att de inte hoppade på tåget med NFC och digital bildstabilisering är för mig ett mysterium.

Apple vill ha pengar, NFC och utveckla en riktig kamera är dyrt och deras målgrupp har garanterat mindre än medel iq så dom kommer köpa den i alla fall för den "förändrar ju allt....igen"

Största nyheten under releasen var ju the who som spelade, Allt är som en sekt för vad fan har en konsert med iphone 5 att göra? roll

Random
480 Inlägg
14 september 2012
Blev besviken på Iphone 5. Väntade mig en mycket större skillnad om man jämför med Iphone 4s. Ända jag gillade med den var den nya mappen/gps. Annars var det inget "wow". Nej för första gången på 4-5år blir det ingen ny Iphone. Lutar mot en Windows Phone. Android rör jag aldrig tongue Ogillar det OS:et så mycket.

Laaaang
320 Inlägg
14 september 2012
Bebben skrev:
Christensson skrev:

I mina ögon är du en av de största fanboyen isåfall. smile (inget illa menat, faktiskt)

Jag har ägt en iPhone och nu kör jag Android. Jag har konstaterat att alla telefoner (även Windows-telefoner) har sina för- och nackdelar. Android är i mitt tycke det operativ som har mest fördelar.

Vilket operativ man kör på sin telefon har blivit i det närmaste religiöst och alla "profeter" hit och dit går mig på nerverna. Kan man inte bara vara nöjd över det val som man själv har gjort?

Ja, iPhone 4, 4S känns som om de är bättre byggda, men är å andra sidan totalt oergonomiska och gjorda av glas vilket kan bli en kostsam historia om den tappas.
Min Xperia S (och Samsung Galaxy II för den delen) har utbytbar baksida.

[Tillägg]

Ja jag är nog den största smile de finns nog många saker på de övriga telefonerna som är mycket bättre men Iphone är Iphone, sen får alla tycka vad dom vill smile blir ba så trött på alla som säger massa skit om telefonen just bara för att .. Okej jag sa vad jag tyckte om känslan i då te.x Galaxy S2. Men säger inte att dom är helt värdelösa etc å säger att de som köpte en Iphone blir lurade av priset etc.

Aja iaf så kommer den alltid vara topp 1 smile

Here you go way to fast
don't slow down you're gonna crash!

1 758 Inlägg
14 september 2012
Det Apple som företag verkligen lyckats med är att skapa en hype och ett starkt varumärke. Då får man en trogen kundskara som okritiskt skyddar sina älsklingar. De flesta köper Appleprodukter för att de är trogna till märket och/eller gillar designen. Om man utan förutfattade meningar enbart skulle se till kvalitet, funktioner, prestanda och pris skulle inte många köpa Apple.

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
14 september 2012
2010 års prestanda för 2014 års pris?
Nej tack.
Folk som helt seriöst betalar såna hiskeliga summor för något så medelmåttligt kan inte vara kloka.

Men men, folk får väl göra som dom vill. Jag är nöjd med min SGS2 och kommer fortsätta köra Samsung en bra stund framöver smile

Schnauz har helt rätt. Det enda dom har lyckats med är marknadsföringen. Dom har ju lyckats få folk att få för sig att Apple är det bästa som finns och att det inte finns fler alternativ när både Nokia, Samsung och HTC kommer med bättre mobiler.

Fimp3n: Vad är det för fel på Android? Att det är fullt customiserbart som t.ex iOS inte är? o.O
Senast redigerat av Thunderbird88 (14 september 2012)

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Random
480 Inlägg
14 september 2012
Gillar bara inte det. Dom gångerna jag har suttit med en Android så har det bara inte känts rätt.

Muttley
14 september 2012
Trådstartare
Klart Apple inte är bäst. Men de är otroligt enkla telefoner.  Nu har jag ju tyvärr till 2014 på mitt abonnemang men förhoppningsvis lär de ha gett ut en ny då.
Kommer köpa Mac till våren då jag tröttnat något otroligt på Windows i vanliga pc.  Tror de är 3e datorn jag kört slut på som är mindre än ett år.

Att diskutera mellan iPhone och andra märken är som att diskutera Volvo mot Saab

420 Inlägg
14 september 2012
S3 = win

Cadillac_The_King
14 september 2012
Trådstartare
Själv har man bara haft iPhone och inte haft så mkt krångel själv tycker jag att iPhone är den bästa mobilen igenom tiderna efter det tycker jag Nokia och sen Eriksson va det gäller Samsung så gillar jag bara deras Tv och dvd dock ej Telefonen konstigt nog alla är vi olika visst skulle det vara tråkigt ifall alla tyckte det samma:-)

3 929 Inlägg
14 september 2012
tkd_rille skrev:
Klart Apple inte är bäst. Men de är otroligt enkla telefoner.  Nu har jag ju tyvärr till 2014 på mitt abonnemang men förhoppningsvis lär de ha gett ut en ny då.
Kommer köpa Mac till våren då jag tröttnat något otroligt på Windows i vanliga pc.  Tror de är 3e datorn jag kört slut på som är mindre än ett år.

Att diskutera mellan iPhone och andra märken är som att diskutera Volvo mot Saab

Vad surfar du på för porrsidor?
Att du "kör slut på windows" har mer med användaren att göra än själva operativsystemet...

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

1 319 Inlägg
14 september 2012
Thunderbird88 skrev:
tkd_rille skrev:

Att du "kör slut på windows" har mer med användaren att göra än själva operativsystemet...

Det mest komiska är ju om han har köpt nya datorer på grund av det big_smile

_----------'

3 929 Inlägg
14 september 2012
sleepyoh skrev:
Thunderbird88 skrev:
tkd_rille skrev:

Det mest komiska är ju om han har köpt nya datorer på grund av det big_smile

Har man pengar för det så har man väl det big_smile

Sök