3670
Sök

Vad tyckte ni om Iphone 5 blev ni besvikna eller inte?

423 Inlägg
17 september 2012
Jag hade en Iphone 3gs och tyckte den var underbar och blev liiite av en iphone "fanboy" ända tills en kompis visade upp sin S2, dess funktioner, prestanda osv så jag bytte till en sån och konstaterade att Iphone är tråkiga, helt låsta så man inte kan ändra något eller modifiera något utan jailbreak och även med jailbreak är det väldigt låst.
De är också väldigt obekväma att hålla i och deras "otroliga retina skärm" kan ju ta sig i röven jämfört med samsungs amoled.
Deras garanti är kass, itunes är värdelöst och segt.
Även testat 4an och 4s och de är precis samma sak.

Slutligen skulle jag aldrig köpa en appleprodukt längre, sådant patetiskt företag som lever på att stämma andra, stämma samsung för att de har runda hörn på sina telefoner... vafan?
ja det är så mycket mer jag skulle kunna säga..

Så svaret på fråga, usch.
Senast redigerat av Pontus1991 (17 september 2012)

711 Inlägg
17 september 2012
Har inte haft iPhone,men nu skulle jag kunna tänka mig en 5a när den är tunnare,lättare och större display.
Ser ganska snygg ut också.Men det är det där med priset,6000kr..Nja,skulle den kostat 4000kr så skulle jag slå till direkt..

Men vi får se vart det lider,nöjd med min SGS2.
Senast redigerat av jimbon (17 september 2012)

Cadillac_The_King
17 september 2012
Trådstartare
Pontus1991 skrev:
Jag hade en Iphone 3gs och tyckte den var underbar och blev liiite av en iphone "fanboy" ända tills en kompis visade upp sin S2, dess funktioner, prestanda osv så jag bytte till en sån och konstaterade att Iphone är tråkiga, helt låsta så man inte kan ändra något eller modifiera något utan jailbreak och även med jailbreak är det väldigt låst.
De är också väldigt obekväma att hålla i och deras "otroliga retina skärm" kan ju ta sig i röven jämfört med samsungs amoled.

Slutligen skulle jag aldrig köpa en appleprodukt längre, sådant patetiskt företag som lever på att stämma andra, stämma samsung för att de har runda hörn på sina telefoner... vafan?

Var det inte samsung som skulle stämma Apple för iPhone 5?

423 Inlägg
17 september 2012
Chevrolet_v8 skrev:
Pontus1991 skrev:

Har jag inte hört något om men hoppas det som apple håller på, de stämde samsung på över 1 miljard för det och att det tyckte några menyer var lite lik..
Senast redigerat av Pontus1991 (17 september 2012)

618 Inlägg
17 september 2012
Pontus1991 skrev:
Chevrolet_v8 skrev:
Pontus1991 skrev:

Har jag inte hört något om men hoppas det som apple håller på, de stämde samsung på över 1 miljard som samsung betalade med över 30 lastbilar med mynt smile
http://en.paperblog.com/samsung-pays-ap … ns-294795/

Var lite källkritisk hörru..

Allmänt envis
12 512 Inlägg
17 september 2012
Nu får ni ge er, både Apple och Samsung är två företag som leds av personer som borde bli omyndigförklarade och placerade på ett dagis något år tills de vuxit upp. Och vad som gör det ännu mer patetiskt är att i många fall slåss de inte ens om sina egna idéer.

Utan de stjäl helt, delvis eller "inspireras" av idéer från mindre företag som inte har resurser att försvara sig. Sedan bråkar dom i praktiken, juridiskt har det förstås ett finare ord, om vem som stal idén först och därmed har rätt till den.

Det är lite så det fungerar, och det är kanske tur det annars hade "Smartphone" fortfarande varit en produkt stor som en bok med en vikt på ett halvt kilo och ett oanvändbart operativsystem installerat. Någon som minns gamla qtek(HTC)-lurar?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
17 september 2012
Har ej läst allt, men varför ens behöva större skärm än 4" ? Blir bara för stor och klumpigt. Lika bra då att sätta i telefonfunktion i en iPad om man vill ha stor skärm!

Är själv sugen på att köpa, ska bara jämföra den mot en 4a och se skillnaden. smile

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

Cadillac_The_King
17 september 2012
Trådstartare
FordRSC skrev:
Har ej läst allt, men varför ens behöva större skärm än 4" ? Blir bara för stor och klumpigt. Lika bra då att sätta i telefonfunktion i en iPad om man vill ha stor skärm!

Är själv sugen på att köpa, ska bara jämföra den mot en 4a och se skillnaden. smile

Håller helt klart med

618 Inlägg
17 september 2012
FordRSC skrev:

Jag vet att det är svårt att se skillnad, men en ipad har 9,7" medans t.ex S3an har 4,8.

Jag gillar både iphone och samsung.
Båda har sina nack- och fördelar. Jag har bytt från iphone 4 till s3..
Min nästa telefon blir antagligen iphones nästa modell. (dvs iphone "6")

Laaaang
320 Inlägg
17 september 2012
Att jämföra Iphone och samsung är som att jämföra Usain Bolt i sina vanliga skor eller Flipp-Flopp smile

Here you go way to fast
don't slow down you're gonna crash!

1 758 Inlägg
17 september 2012
Christensson skrev:
Att jämföra Iphone och samsung är som att jämföra Usain Bolt i sina vanliga skor eller Flipp-Flopp smile

Japp. Och skillnaden är att Samsung säljer löparskor som kostar som ett par flip-flop, medan Apple säljer förr-förra årets flip-flop, men vill ha betalt som för ett par nya löpardojor.

Cadillac_The_King
17 september 2012
Trådstartare
schnauz skrev:
Christensson skrev:

Japp. Och skillnaden är att Samsung säljer löparskor som kostar som ett par flip-flop, medan Apple säljer förr-förra årets flip-flop, men vill ha betalt som för ett par nya löpardojor.

Haha den var bra

JFfoto
18 september 2012
Trådstartare
Christensson skrev:
Kommer denfinitivt köpa den, i sammband med abbonemangs byte som går ut nu, och alla som inte har en Iphone vill ha en men vågar inte erkänna det tyvärr, de försöker bara spy en massa galla över den ledande telefonen och istället hylla sin Iphone wannabee telefoner smile

ville inte starta ett Krig här nu men har läst kommentarer ÖVERALLT med folk som säger massa skit å de va inga nyheter å den ser lika dan ut som 4,4s bla bla bla det spelar ingen roll det är en Iphone och den är bäst även om de andra telefonerna har bättre funktioner så är den bäst. Liksom SAmsung Galaxy S2 känns som en stor plastbit medans Iphone känns tung och väl konstruerad. Den slår allt även om de andra fanboysen inte vågar erkänna det smile

Haha, sen sitter du själv och klankar ner på samsung? hah, sen ska inte en telefon kännas tung, jag vill inte ha en iphone, varför skulle jag då köpt en galaxy? om jag hade velat haft en iphone i smyg hade jag väl köpt en? haha.

Laaaang
320 Inlägg
18 september 2012
Haha så är det inte alls smile Apple säljer bäst smile jo alla vill ha en IPhone smile

EDIT: Smart drag av Plastic padding företaget! tongue

http://mrapple.se/2012/09/17/oops-apple … t-samsung/
Senast redigerat av Christensson (18 september 2012)

Here you go way to fast

Laaaang
320 Inlägg
18 september 2012
Kalltkaffe skrev:
Christensson skrev:
Kommer denfinitivt köpa den, i sammband med abbonemangs byte som går ut nu, och alla som inte har en Iphone vill ha en men vågar inte erkänna det tyvärr, de försöker bara spy en massa galla över den ledande telefonen och istället hylla sin Iphone wannabee telefoner smile

ville inte starta ett Krig här nu men har läst kommentarer ÖVERALLT med folk som säger massa skit å de va inga nyheter å den ser lika dan ut som 4,4s bla bla bla det spelar ingen roll det är en Iphone och den är bäst även om de andra telefonerna har bättre funktioner så är den bäst. Liksom SAmsung Galaxy S2 känns som en stor plastbit medans Iphone känns tung och väl konstruerad. Den slår allt även om de andra fanboysen inte vågar erkänna det smile

Haha, sen sitter du själv och klankar ner på samsung? hah, sen ska inte en telefon kännas tung, jag vill inte ha en iphone, varför skulle jag då köpt en galaxy? om jag hade velat haft en iphone i smyg hade jag väl köpt en? haha.

Ja men om du läser här så förklarar jag vad jag menar, att prata om känslan är väl inte å jämföra vad andra spyr yt sig..

Christensson skrev:
Ja jag är nog den största smile de finns nog många saker på de övriga telefonerna som är mycket bättre men Iphone är Iphone, sen får alla tycka vad dom vill smile blir ba så trött på alla som säger massa skit om telefonen just bara för att .. Okej jag sa vad jag tyckte om känslan i då te.x Galaxy S2. Men säger inte att dom är helt värdelösa etc å säger att de som köpte en Iphone blir lurade av priset etc.

Aja iaf så kommer den alltid vara topp 1 smile

Sen var detta en tråd om iPhone om man blev besviken eller ej, och om man de inte ens tänkt köpa den eller ens gillar iPhones  ska man väl inte ens yttra sig?  smile

Here you go way to fast

347 Inlägg
18 september 2012
Vilka har bäst byggkvalité på sina mobiler?

http://www.youtube.com/watch?v=dWam9pnN_aM

Har haft winPhone sen det kom och tittar inte tillbaka. Passar mig perfekt, strular aldrig och är hypersnabbt. Att sen mobilerna som kommer till det nu är sanslöst bra hårdvarumässigt gör ju inte saken sämre...

Lumia 920 gjorde ju iPhone 5 till det fjantigaste släppet Apple gjort på länge.
Senast redigerat av davel (18 september 2012)

Laaaang
320 Inlägg
18 september 2012
davel skrev:

Har haft winPhone sen det kom och tittar inte tillbaka. Passar mig perfekt, strular aldrig och är hypersnabbt. Att sen mobilerna som kommer till det nu är sanslöst bra hårdvarumässigt gör ju inte saken sämre...

Ja så bra att de lurar sina kunder för att de ska köpa ?tongue

http://www.youtube.com/watch?v=CoVmF5E2gtY

Here you go way to fast

347 Inlägg
19 september 2012
Christensson skrev:
davel skrev:

Ja så bra att de lurar sina kunder för att de ska köpa ?tongue

http://www.youtube.com/watch?v=CoVmF5E2gtY

Hehe ja det var ju rätt onödigt. Speciellt när dom sen släpper filmer som är filmade med Nokian och den är bra mycket bättre än dom bästa mobilkamerorna på marknaden.

Samtidigt tror jag att det bara var att dom blev påkomna. Filmer filmade med en mobilkamera gör sig fortfarande inte bra på reklamproduktioner oavsett mobil och Apple har knappast använt varken bilder, filmer eller ett riktigt Gui i sina reklamfilmer/bilder heller. Allt som visar en mobil in action är med största säkerhet dataanimerat.

http://www.youtube.com/watch?v=yatSAEqNL7k

Ganska uppenbart eftersom dom som håller mobilerna verkar vara kirurger allihopa. Håller ju mobilerna tokstilla... Mao pålägg och troligtvis filmat med vanlig kamera. men det visste man ju eller?

fast när man visar hur bra en kamera ska vara så tycker man ju att dom borde kunna använda kameran big_smile

Laaaang
320 Inlägg
19 september 2012
Jo de stämmer helt klart, rätt svårt att få de som bra smile ja de kan man ju tycka tongue

Here you go way to fast

956 Inlägg
1 maj 2013
Låt höra vad ni tycker om era iphone 5 nu 7-8 månader efter ni skaffat den. Själv är jag inne på min tredje iphone 5. Första telefonen hade jag 3 månader innan den blev glapp när man ladda den, andra telefonen hade jag 2 månader innan samma sak hände.

eldus veldus

Sök