3056
Sök

Skrota, behålla eller köpa ny?

Meldem
4 137 Inlägg
14 september 2012
Trådstartare
#21
Bompeman skrev:
Inte värd att laga ens, sälj billigt som reservdelsbil eller skrota den

Har funderat på det.
Vad får man för en reservdelsbil? 3-4k ?


carzy
461 Inlägg
14 september 2012
#22
Jag skulle personligen inte ge mer än max 2 lapp för en reservdelsbil, och då ska jag gärna kunna ta mycket delar av den.

Om det inte är en speciell bil såklart, men det är detta inte.

Team BSG

mekare
45 Inlägg
14 september 2012
#23
Fixa nytt lager och kamrem, katalysatorn hittar du på skroten, skit i rosten och sälj till den högstbjudande. Så skulle jag ha gjort.


Meldem
4 137 Inlägg
14 september 2012
Trådstartare
#24
Mattfolk skrev:
Fixa nytt lager och kamrem, katalysatorn hittar du på skroten, skit i rosten och sälj till den högstbjudande. Så skulle jag ha gjort.

Frågade min farbror som är bilmek om kamrem, och det skulle gå på cirka 5000:- med delar och allt.
För när man byter kamrem byter man ju vattenpump osv?
Och 5000:- är inte ens bilen värd.. :p


Meldem
4 137 Inlägg
14 september 2012
Trådstartare
#25
Mobeerg skrev:
Jag skulle personligen inte ge mer än max 2 lapp för en reservdelsbil, och då ska jag gärna kunna ta mycket delar av den.

Om det inte är en speciell bil såklart, men det är detta inte.

Alltså, allting fungerar som det ska. Bara att det är mycket rost och att bakskärm, samt bakdörr är bucklig.


Pim_Pim
14 september 2012
#26
Sätt ut skiten för några tusenlappar så du blir av med den bara. big_smile

Forummoderator
26 375 Inlägg
14 september 2012
#27
TouchOfRed skrev:
Mattfolk skrev:
Fixa nytt lager och kamrem, katalysatorn hittar du på skroten, skit i rosten och sälj till den högstbjudande. Så skulle jag ha gjort.

Frågade min farbror som är bilmek om kamrem, och det skulle gå på cirka 5000:- med delar och allt.
För när man byter kamrem byter man ju vattenpump osv?
Och 5000:- är inte ens bilen värd.. :p

Var 5000:- priset inklusive katalysator?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Meldem
4 137 Inlägg
14 september 2012
Trådstartare
#28
Pim_Pim skrev:
Sätt ut skiten för några tusenlappar så du blir av med den bara. big_smile

Funderar starkt på det.. big_smile


Meldem
4 137 Inlägg
14 september 2012
Trådstartare
#29
Mack skrev:
TouchOfRed skrev:
Mattfolk skrev:
Fixa nytt lager och kamrem, katalysatorn hittar du på skroten, skit i rosten och sälj till den högstbjudande. Så skulle jag ha gjort.

Frågade min farbror som är bilmek om kamrem, och det skulle gå på cirka 5000:- med delar och allt.
För när man byter kamrem byter man ju vattenpump osv?
Och 5000:- är inte ens bilen värd.. :p

Var 5000:- priset inklusive katalysator?

Nae, kamrem och allt som innefattar det.


mekare
45 Inlägg
14 september 2012
#30
TouchOfRed skrev:
Mattfolk skrev:
Fixa nytt lager och kamrem, katalysatorn hittar du på skroten, skit i rosten och sälj till den högstbjudande. Så skulle jag ha gjort.

Frågade min farbror som är bilmek om kamrem, och det skulle gå på cirka 5000:- med delar och allt.
För när man byter kamrem byter man ju vattenpump osv?
Och 5000:- är inte ens bilen värd.. :p

Om du har bilmek i släkten kan det ju inte vara så svårt att byta kamrem en helg, och man behöver inte byta vattenpump då man byter rem.


1 213 Inlägg
14 september 2012
#31
Mattfolk skrev:
TouchOfRed skrev:
Mattfolk skrev:
Fixa nytt lager och kamrem, katalysatorn hittar du på skroten, skit i rosten och sälj till den högstbjudande. Så skulle jag ha gjort.

Frågade min farbror som är bilmek om kamrem, och det skulle gå på cirka 5000:- med delar och allt.
För när man byter kamrem byter man ju vattenpump osv?
Och 5000:- är inte ens bilen värd.. :p

Om du har bilmek i släkten kan det ju inte vara så svårt att byta kamrem en helg, och man behöver inte byta vattenpump då man byter rem.

Måste demontera vattenpumpen när ska byta kamrem. Då lika bra byta vattenpumpen när håller på, annars kan de bli svårt att sälja bilen.
Vad har dessa bilar för intervall när ska byta kamrem?

När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.

Meldem
4 137 Inlägg
14 september 2012
Trådstartare
#32
Lina- skrev:
Mattfolk skrev:
TouchOfRed skrev:

Frågade min farbror som är bilmek om kamrem, och det skulle gå på cirka 5000:- med delar och allt.
För när man byter kamrem byter man ju vattenpump osv?
Och 5000:- är inte ens bilen värd.. :p

Om du har bilmek i släkten kan det ju inte vara så svårt att byta kamrem en helg, och man behöver inte byta vattenpump då man byter rem.

Måste demontera vattenpumpen när ska byta kamrem. Då lika bra byta vattenpumpen när håller på, annars kan de bli svårt att sälja bilen.
Vad har dessa bilar för intervall när ska byta kamrem?

runt 23-24.


JFfoto
14 september 2012
#33
Sälja den i delar går ju också, om man orkar skruva mycket.

Eller bytes mot något annat? kan ju alltid få några extraljus för den som t.e.x wink

Forummoderator
26 375 Inlägg
14 september 2012
#34
Kalltkaffe skrev:
Sälja den i delar går ju också, om man orkar skruva mycket.

Eller bytes mot något annat? kan ju alltid få några extraljus för den som t.e.x wink

Haha precis..några NBB:er eller liknande lär du ju få för bilen..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

mekare
45 Inlägg
14 september 2012
#35
Lina- skrev:
Mattfolk skrev:
TouchOfRed skrev:

Frågade min farbror som är bilmek om kamrem, och det skulle gå på cirka 5000:- med delar och allt.
För när man byter kamrem byter man ju vattenpump osv?
Och 5000:- är inte ens bilen värd.. :p

Om du har bilmek i släkten kan det ju inte vara så svårt att byta kamrem en helg, och man behöver inte byta vattenpump då man byter rem.

Måste demontera vattenpumpen när ska byta kamrem. Då lika bra byta vattenpumpen när håller på, annars kan de bli svårt att sälja bilen.
Vad har dessa bilar för intervall när ska byta kamrem?

Inte på min 1.8 iallafall, hur det är med 1.6 vet jag dock inte


Meldem
4 137 Inlägg
14 september 2012
Trådstartare
#36
Kalltkaffe skrev:
Sälja den i delar går ju också, om man orkar skruva mycket.

Eller bytes mot något annat? kan ju alltid få några extraljus för den som t.e.x wink

Haha, har redan dugliga extraljus smile


jorgen72
14 september 2012
#37
Har du plats så får du ut mest om du säljer den i delar

679 Inlägg
14 september 2012
#38
Det är inte värt att byta kamrem och det, man får aldrig igenom dom pengarna! s40 ligger inte i så högt värde heller så sälja en ruten är ju desto svårare. lägg ut den för 4000 kr sen har dom ju lite prutmån;)

Delta_Rebel
14 september 2012
#39
TouchOfRed skrev:
Tja !

Har en volvo S40 -98. Det är snart dags att byta kamrem och allt det där på den.
Behöver nog även byta Kullagret/hjullagret eller vad det heter, på höger bak. För det låter liter när man åker.

bilen i sig är inga fel på, utom att det knappt är någon körkomfort  i den, plus att "insatsen" i katalysatorn sitter löst, så att avgasvärdena är inte godkända på besiktningen, samt att det låter i minsta lilla gupp man kör pga katalysatorn.
Kan tillägga att skärmar runt om håller på och rostar sönder helt.. Samt motorhuven och lite små rostfläckar över hela skiten..

Den går som den ska, startar alltid. Vilket är bra !

Men problemet är att jag inte vet om det är värt att lägga ner mer pengar på bilfan?
Eller om jag ska köpa en ny bil istället?

Det är en gammal rostig bil. Nästa stopp är skroten liksom..

Vad tycker ni är ett bra val?

Skrota den och köp en Saab istället

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
15 september 2012
#40
hade sålt den illa kvickt



Sök