3051
Sök

Skrota, behålla eller köpa ny?

6 639 Inlägg
15 september 2012
#41
Gnäll gnäll gnäll bland folket.

Har inte du frågat om liknande grejer förut om din bil? Värt att laga rost, värt att .. etc.
Det är skillnad på bilensvärde och personligtvärde. Om du verkligen GILLAR bilen så kan du laga den..om du inte gillar den är det väl "bara" att sälja den?

Det du oftast behöver kolla på först, i mtt tyckte ifall man ska värdera om det är värt att ha kvar bilen.
Finns all effekt kvar i motorn? Är kopplingen sliten? Är den rostig under?

Att byta kamrem är inte det svåraste i världen, ta hjälp utav någon.


Eller ja..den är ju framhjulsdriven..måste lossa motorfästet och hjulet..åh vad jobbigt. ;3

De/Dem

Meldem
4 137 Inlägg
15 september 2012
Trådstartare
#42
Malheus skrev:
Gnäll gnäll gnäll bland folket.

Har inte du frågat om liknande grejer förut om din bil? Värt att laga rost, värt att .. etc.
Det är skillnad på bilensvärde och personligtvärde. Om du verkligen GILLAR bilen så kan du laga den..om du inte gillar den är det väl "bara" att sälja den? Det du oftast behöver kolla på först, i mtt tyckte ifall man ska värdera om det är värt att ha kvar bilen.
Finns all effekt kvar i motorn? Är kopplingen sliten? Är den rostig under?

Att byta kamrem är inte det svåraste i världen, ta hjälp utav någon.


Eller ja..den är ju framhjulsdriven..måste lossa motorfästet och hjulet..åh vad jobbigt. ;3

Jo det har du mycket rätt i. Men det är ju lite skillnad på att skrota bilen eller laga rost.

Där sa du nåt, jag spyr på bilfan !

Men så gott som all effekt är kvar i motorn, koppling är skaplig.
Rost finns ju, men inget som är sönderrostat tror jag.


6 639 Inlägg
15 september 2012
#43
Se det som ett försäljnings argument i sådant fall.

<:

De/Dem

Meldem
4 137 Inlägg
15 september 2012
Trådstartare
#44
Malheus skrev:
Se det som ett försäljnings argument i sådant fall.

<:

Haha smile
Gäller bara att hitta en Bora utan några dolda defekter.


Evildan
15 september 2012
#45
TouchOfRed skrev:
Malheus skrev:
Se det som ett försäljnings argument i sådant fall.

<:

Haha smile
Gäller bara att hitta en Bora utan några dolda defekter.

Bora(ing) liknande glädje i en VW som i en Volvo Carisma wink anser jag.

Finns trefliga och körglada Italienare annars, mkt bil för lite kr om man vågar trots ryktena härstammande från 70talet ang Italienska bilar.

Forummoderator
26 375 Inlägg
15 september 2012
#46
TouchOfRed skrev:
Malheus skrev:
Gnäll gnäll gnäll bland folket.

Har inte du frågat om liknande grejer förut om din bil? Värt att laga rost, värt att .. etc.
Det är skillnad på bilensvärde och personligtvärde. Om du verkligen GILLAR bilen så kan du laga den..om du inte gillar den är det väl "bara" att sälja den? Det du oftast behöver kolla på först, i mtt tyckte ifall man ska värdera om det är värt att ha kvar bilen.
Finns all effekt kvar i motorn? Är kopplingen sliten? Är den rostig under?

Att byta kamrem är inte det svåraste i världen, ta hjälp utav någon.


Eller ja..den är ju framhjulsdriven..måste lossa motorfästet och hjulet..åh vad jobbigt. ;3

Jo det har du mycket rätt i. Men det är ju lite skillnad på att skrota bilen eller laga rost.

Där sa du nåt, jag spyr på bilfan !

Men så gott som all effekt är kvar i motorn, koppling är skaplig.
Rost finns ju, men inget som är sönderrostat tror jag.

Sälj den då?
Vad är problemet?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Evildan
15 september 2012
#47
Mack skrev:
TouchOfRed skrev:
Malheus skrev:
Gnäll gnäll gnäll bland folket.

Har inte du frågat om liknande grejer förut om din bil? Värt att laga rost, värt att .. etc.
Det är skillnad på bilensvärde och personligtvärde. Om du verkligen GILLAR bilen så kan du laga den..om du inte gillar den är det väl "bara" att sälja den? Det du oftast behöver kolla på först, i mtt tyckte ifall man ska värdera om det är värt att ha kvar bilen.
Finns all effekt kvar i motorn? Är kopplingen sliten? Är den rostig under?

Att byta kamrem är inte det svåraste i världen, ta hjälp utav någon.


Eller ja..den är ju framhjulsdriven..måste lossa motorfästet och hjulet..åh vad jobbigt. ;3

Jo det har du mycket rätt i. Men det är ju lite skillnad på att skrota bilen eller laga rost.

Där sa du nåt, jag spyr på bilfan !

Men så gott som all effekt är kvar i motorn, koppling är skaplig.
Rost finns ju, men inget som är sönderrostat tror jag.

Sälj den då?
Vad är problemet?

Problemet är som jag förstår det att han inte äger sin egen bil utan har den skriven på sin far som är hygglig nog att betala försäkring och skatt
(vad jag däremot tycker om att skenförsäkra sin bil ska vi inte gå in på då det är ältat i så många andra trådar vad som är den enda lagliga vägen att gå)
och denna tycker vad jag förstår att han ska ha den kvar.

Forummoderator
26 375 Inlägg
15 september 2012
#48
Evildan skrev:
Mack skrev:
TouchOfRed skrev:

Jo det har du mycket rätt i. Men det är ju lite skillnad på att skrota bilen eller laga rost.

Där sa du nåt, jag spyr på bilfan !

Men så gott som all effekt är kvar i motorn, koppling är skaplig.
Rost finns ju, men inget som är sönderrostat tror jag.

Sälj den då?
Vad är problemet?

Problemet är som jag förstår det att han inte äger sin egen bil utan har den skriven på sin far som är hygglig nog att betala försäkring och skatt
(vad jag däremot tycker om att skenförsäkra sin bil ska vi inte gå in på då det är ältat i så många andra trådar vad som är den enda lagliga vägen att gå)
och denna tycker vad jag förstår att han ska ha den kvar.

Aha..det är där problemet egentligen ligger..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.


Sök