Som rubrik lyder bänkade du din bil? Fick tyvärr en väldigt oseriös intryck där och sedan underliga siffror. Var det bara jag eller finns det fler?
Bl.a. En gul Viper som inte kunde få resultat då man inte kunde köra fortare på bänken, Sedan frågade de hela tiden vad det var för effekt och om det var hjul hästar eller motor hästar.
Min bil ska ge org 333hk, nu mappad, filter samt catback. Fick 302hk i motorn Sedan kommer det roliga svaret: ja det är inte rätt luft då det är varmt, däcken är för stora så den tar en massa effekt, vad har din bil org? Om vi ändrar på den här grejen så får du 310hk istället!
Alltså Vah?!! Jag bänkade bilen för att ta reda på effekt och vrid inte för att gissa mig fram!
Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
Alla bänkar visar olika resultat dels jämfört med andra bänkar, men även utifrån hur omständigheterna runt bänkningen ser ut i form av lufttryck, temperatur och fuktighet.
Jag vidhåller: Bänken är för mappning - skryta gör man på strippen.
I love being a nobody - because nobody is perfect.
Min bil ska ge org 333hk, nu mappad, filter samt catback. Fick 302hk i motorn Sedan kommer det roliga svaret: ja det är inte rätt luft då det är varmt, däcken är för stora så den tar en massa effekt, vad har din bil org? Om vi ändrar på den här grejen så får du 310hk istället!
Olika bänkar ger olika resultat. Och kör man på landsväg så spelar saker som däcktryck och storlek på däck in. Det spelar även roll hur fort man gör svepet när man mäter. Så ska man börja jämföra siffror så kan man egentligen bara jämföra bilar som är bromsade på samma sätt i samma bänk.
Är nöjd med bänkningen. De resultat jag såg verkade helt rimliga. Körde för att se om optimeringsfirman höll vad de lovade, vilket de uppenbarligen gjorde.
Som rubrik lyder bänkade du din bil? Fick tyvärr en väldigt oseriös intryck där och sedan underliga siffror. Var det bara jag eller finns det fler?
Bl.a. En gul Viper som inte kunde få resultat då man inte kunde köra fortare på bänken, Sedan frågade de hela tiden vad det var för effekt och om det var hjul hästar eller motor hästar.
Alltså Vah?!! Jag bänkade bilen för att ta reda på effekt och vrid inte för att gissa mig fram!
333 hästar enligt vem? Bromsad?
Enligt BMW , har en BMW 545i 2004 (e60)
Bänkade motorn till El Caminon i en testbänk fick då 806hk sen för skoj skull provade jag en rullande landsväg nu i augusti när jag fick ihop den då visade den 810hk hm hur det nu gick till..... försvann lixom inge med full drivlina...... så jag litar inte på sånt skit.
333 hästar enligt vem? Bromsad?
Enligt BMW , har en BMW 545i 2004 (e60)
Ja det är specen.. Men.. En bil kan ha 302 häst eller 348 häst i verkligheten.. Finns + och - motorer.
Sedan så är det inte säkert att moddarna faktiskt ger mer hästar.. Öppet filter är i många fall ej optimalt..
Ja det är specen.. Men.. En bil kan ha 302 häst eller 348 häst i verkligheten.. Finns + och - motorer.
Sedan så är det inte säkert att moddarna faktiskt ger mer hästar.. Öppet filter är i många fall ej optimalt..
Sedan så äter stora hjul lite hästkrafter med.
Jo jag vet att det finns - och + motorer, sedan så är bilen mappad via en känd trimfils leverantör, CATback är 2,75" och inga stora börjar samt utan dämpare längst bak, filter är inte modell skitstor biltema typ utan insats filter K&N.
PLUS!! Jag hade små hjul för den bilen Igentligen då jag endast hade R-däck.
Åter till min fråga: vrf ska man då bänka ifall man inte får siffror pga annat filter, avgas, stora däck, R-däck och det finns - / + motorer. Då Isåfall gissar man sig fram bara
Det är just därför man kör rototest istället, rullar är alldeles för osäkert.
Därimot är nog den effekten rimlig som du fick, 8 år gammal bil har tappat en antal hästar på vägen. Inte ens säkert att bilen nådde upp till dom hästarna som stog i pappret från början.
Med dom uppgraderingar som du har gjort är det inte troligt att du fått mer än i bästa fall 10 hästar tyvärr.
Det är just därför man kör rototest istället, rullar är alldeles för osäkert.
Därimot är nog den effekten rimlig som du fick, 8 år gammal bil har tappat en antal hästar på vägen. Inte ens säkert att bilen nådde upp till dom hästarna som stog i pappret från början.
Med dom uppgraderingar som du har gjort är det inte troligt att du fått mer än i bästa fall 10 hästar tyvärr.
Nu är det så att jag inte vill att DU gissar på vad jag får för effekt eller någon annan för den delen. UTAN jag vill veta ifall någon annan som VAR på träffen och fick sin bil bänkad och fått reda på rätt siffror eller om de oxå fått konstiga värden.