15 september 2012
Trådstartare
hejsan
Hoppar direkt till problemet, Häromdagen skulle jag köra en sväng och på väg rykte bilen till lite ( Tänkte inte mer på de) sedan efter att jag stannat bilen och gått ett ärande så skulle jag starta och köra iväg men nej nej, då ville inte bilen starta så jag ringde efter bärgningshjälp, Motorstyrenhetslampan Tändes också. På vägen hem provar jag dra igång den och den startar men går väldigt dåligt. Åker in till stan köper service grejer som jag redan hade tänkt så bytte Olja + Filter, Luftfilter, Tändstift, rotor+fördelare Vilket inte gjorde mycket skillnad förutom när jag startar den kommer en avgasknall med massa sot. Dessutom rycker bilen lite mer än vanligt.
Jag har kollat att pumpen till bensinen går och det gör den samma att bränslerelä fungerar, jag har haft väck Lambda Sonden och rengjort den från skit. Bilen startar när den blivit kall igen och när den kommit upp i temp så tvärdör den och dessutom har den en ganska ryckig tomgång. Kan jag köpa biltemas OBD II felkodsläsare för att använda till min bil? Skulle vilja komma undan så billigt som möjligt.
Jag är ganska van att skruva men den här gången håller jag bli tosig.
Alla svar är väldigt tacksammt
Mvh Gianna
Senast redigerat av Sossobabe (16 september 2012)