Kollat brytarspetsen? Ser den fräsch ut? Brytaravståndet när den är fullt öppnad ska vara 0,4mm.
Hade likadant med min 345a (B19A enkel stromberg 175CD) i vintras, helt plötsligt en morgon så var den sjukt
tjurig att starta.
Men när den väl startade gick den hur fint som helst, men stängde jag av den och sen skulle starta så fick jag gnugga och gnugga och gnugga innan den kom igång. Tog loss fördelarlocket och rotorn och kollade på brytaren, när brytaren var fullt öppen så syntes det inte ens att den öppnade
Och istället för att vara platta och fina kontaktytor så hade den ena sidan fått en grop och den andra en spets.
Bytte brytaren och ställde in brytaravståndet till 0,4mm och bilen startade hur lätt som helst och gick hur fint som helst
Bytte i somras till en Hot-sparks-enhet för att slippa oroa mig över brytarspets i framtiden, bilen blev ännu mer lättstartad med Hot-sparks-enheten.
http://hot-spark.eu/webshop/index.php?p … mp;group=7 (länk ifall du undrar vad jag pratar om, går på just ca500kr med frakten inräknad)
Och håller även med föregående inlägg, kolla så batteriet är fräscht och att den laddar som den ska. Vid 1500rpm och uppåt ska du ha som minst 13,7V, har du under det är det dags att byta laddningsregulatorn.