Tja! Det är så att jag har kommit över en audi a4 1.8 T å det är slö så in i helvete.. tänkte fråga.. Någon somvet vad de kan bero på ? Den har gått 17500 mil å är välservad.. tack på förhand!
du får nog börja med att kolla felkoder på någon verkstad.. sen vet ja ju att luftmassmätarn kan göra bilen slö men bäst billigast att börja med felkoder
Tja! Det är så att jag har kommit över en audi a4 1.8 T å det är slö så in i helvete.. tänkte fråga.. Någon somvet vad de kan bero på ? Den har gått 17500 mil å är välservad.. tack på förhand!
Vilken motor är det du har ?
En A4 1.8 är ganska slö även när allt fungerar.
En sådan bil köper man inte för prestanda utan för att det är en bil med mycket hög kvalitet och att den är prisvärd.
Personligen så tycker jag 1.8t 150hk är ganska slö även när allt fungerar, men du kan ju kolla upp felkoderna. Tändspolar och luftmassemätare är vanliga problem på dessa motorer.
Tror den gått in i "säkerhetsläge" då laddar den 0.3. En kompis hade en a4 å han hade samma problem, de va så enkelt att en kabel var av till magnetventilen så den hade gått in i säkerhetsläge. kändes jätte slö '
Tror den gått in i "säkerhetsläge" då laddar den 0.3. En kompis hade en a4 å han hade samma problem, de va så enkelt att en kabel var av till magnetventilen så den hade gått in i säkerhetsläge. kändes jätte slö '
0,3 är limp-mode ja
0,5 laddar den normalt
Kabeln till N75:an är galet vanlig att den är av i själva kontakten
Senast redigerat av it_mutt (17 september 2012)
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Yes. Detta var dock en chippad ts som skulle ladda 1.2 så vi var riktigt fundersam när den nästan kändes som en vanlig "1.8"
it_mutt skrev:
Holmstrom1 skrev:
Tror den gått in i "säkerhetsläge" då laddar den 0.3. En kompis hade en a4 å han hade samma problem, de va så enkelt att en kabel var av till magnetventilen så den hade gått in i säkerhetsläge. kändes jätte slö '
0,3 är limp-mode ja
0,5 laddar den normalt
Kabeln till N75:an är galet vanlig att den är av i själva kontakten
Ptja, hur fasen ska man förklara det...Öppna huven, titta ner på vänster sida om motorn (framifrån, passagerarsidan alltså) i framkant, där går ner en kabel, sitter i princip "rakt ovanför turbon".
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Ja, sen är det någon typ av silvrig värmeisolering en bit också på kabeln?
it_mutt skrev:
majztY skrev:
it_mutt var sitter den kabel ? mvh
Ptja, hur fasen ska man förklara det...Öppna huven, titta ner på vänster sida om motorn (framifrån, passagerarsidan alltså) i framkant, där går ner en kabel, sitter i princip "rakt ovanför turbon".
Ja, sen är det någon typ av silvrig värmeisolering en bit också på kabeln?
it_mutt skrev:
majztY skrev:
it_mutt var sitter den kabel ? mvh
Ptja, hur fasen ska man förklara det...Öppna huven, titta ner på vänster sida om motorn (framifrån, passagerarsidan alltså) i framkant, där går ner en kabel, sitter i princip "rakt ovanför turbon".
Det har jag inget minne av att där var på min dock. Ska se, jag har nog någon bild liggandes i "värsta fall"
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!