3405
Sök

-Elfving's Volvo 740 turboprojekt ||Nytt 2/9-13

Sopslut

110 319 Visningar
Projektet avslutat 21 december 2015
294 Inlägg
1 november 2012
Trådstartare
#141
Ekan_1 skrev:
-Elfving skrev:
Ekan_1 skrev:
jag körde turbotryckplatta och 6 puck sinter

Satt i mina tankar på å köpa en beggad turboplatta å köpa en sinter jag å. Men tvekar nog, känns inte som någon mening hehe cool

ja körde beggad tryckplatta:P? kostar en typå 200 kr i bra skick o så kör man sinter på det så ska du se de blir bra

Ja jo, men behövs de verkligen, så jag menar. Hehe. Men blir ju å andra sidan samma pris i slutändan ~~


294 Inlägg
1 november 2012
Trådstartare
#142
Hellow estland!



Åkte upp te farsgubben igår å skulle försöka få igång dreten. Prövade lite på startmotorn men blev som vanligt,  skiten surar ner sig.. Så linan åkte  fram, typ 600m bogsering började den tända å ha sig. Sen gick han igång, blöddrade delux.

Kanske 10 sekunder efter den startat börja den väl å svara vettigt på gasen. Så blev några svängar å den verkar gå dugligt. Lite fett kanske, eldar en aning när man släpper gasen roll.


Annars funderade jag på om man skulle kunna dra ut säkringen till soppapumpen å dra runt motorn då? Å sen när han hostar igång trycka tillbaka skiten~~ cool


Hejmese!
Senast redigerat av -Elfving (1 november 2012)


241 Inlägg
1 november 2012
#143
-Elfving skrev:
Hellow estland!



Åkte upp te farsgubben igår å skulle försöka få igång dreten. Prövade lite på startmotorn men blev som vanligt surar skiten ner sig.. Så linan åkte  fram, typ 600m bogsering började den tända å ha sig. Sen gick han igång, blöddrade delux.

Kanske 10 sekunder efter började den gå bättre, å svarade vettigt på gasen. Så blev några svängar å den verkar gå dugligt. Lite fett kanske, eldar en aning när man släpper gasen roll.

Så far skulle ut idag å pröva få igång han kall.


Annars funderade jag på om man skulle kunna dra ut säkringen till soppapumpen å dra runt motorn då? Å sen när han hostar igång trycka tillbaka skiten~~ cool


Hejmese!

kom bara ihåg att du måste vara snabb mä säkringen! smile


glad
493 Inlägg
1 november 2012
#144
har du provat att byta tempgivare? sitter ju två st, en till instrument o en till sprut

940 16V Turbo
Vems V3
HX40
blabla

294 Inlägg
1 november 2012
Trådstartare
#145
lillen94 skrev:
-Elfving skrev:
Hellow estland!



Åkte upp te farsgubben igår å skulle försöka få igång dreten. Prövade lite på startmotorn men blev som vanligt surar skiten ner sig.. Så linan åkte  fram, typ 600m bogsering började den tända å ha sig. Sen gick han igång, blöddrade delux.

Kanske 10 sekunder efter började den gå bättre, å svarade vettigt på gasen. Så blev några svängar å den verkar gå dugligt. Lite fett kanske, eldar en aning när man släpper gasen roll.

Så far skulle ut idag å pröva få igång han kall.


Annars funderade jag på om man skulle kunna dra ut säkringen till soppapumpen å dra runt motorn då? Å sen när han hostar igång trycka tillbaka skiten~~ cool


Hejmese!

kom bara ihåg att du måste vara snabb mä säkringen! smile

Hehe, jarå! cool Sätter de på en vippa annars smile
Senast redigerat av -Elfving (1 november 2012)


294 Inlägg
1 november 2012
Trådstartare
#146
Ekan_1 skrev:
har du provat att byta tempgivare? sitter ju två st, en till instrument o en till sprut

Sitter ju en blå givare under insuget, kallstartsventilen? Sen en till i blocket typ? Dom 2 du menar?
Senast redigerat av -Elfving (1 november 2012)


5 Inlägg
1 november 2012
#147
jävla runk o dunkbil! jag bogserar dig när den är kall ist wink höhöhö XD

294 Inlägg
1 november 2012
Trådstartare
#148
filip- skrev:
jävla runk o dunkbil! jag bogserar dig när den är kall ist wink höhöhö XD

Ringer dig när jag står på donken kl 4 på morgonen ja smile


5 Inlägg
3 november 2012
#149
-Elfving skrev:
filip- skrev:
jävla runk o dunkbil! jag bogserar dig när den är kall ist wink höhöhö XD

Ringer dig när jag står på donken kl 4 på morgonen ja smile

blir perfekt det wink innan jobbet ba tongue

1 574 Inlägg
3 november 2012
#150
-Elfving skrev:
Ekan_1 skrev:
har du provat att byta tempgivare? sitter ju två st, en till instrument o en till sprut

Sitter ju en blå givare under insuget, kallstartsventilen? Sen en till i blocket typ? Dom 2 du menar?

Finns ingen kallstartsventil på m50/52 vad jag vet.
De finns två tempgivare i toppen under 1ans insugs kanal, en går till instrumentet & andra till motorstyrningen.
Koppla upp bilen till en felsöknings data så ser du snabbt om givaren visar rätt temp osv.. smile
Senast redigerat av Brago (3 november 2012)


67 Inlägg
3 november 2012
#151
Brago skrev:
-Elfving skrev:
Ekan_1 skrev:
har du provat att byta tempgivare? sitter ju två st, en till instrument o en till sprut

Sitter ju en blå givare under insuget, kallstartsventilen? Sen en till i blocket typ? Dom 2 du menar?

Finns ingen kallstartsventil på m50/52 vad jag vet.
De finns två tempgivare i toppen under 1ans insugs kanal, en går till instrumentet & andra till motorstyrningen.
Koppla upp bilen till en felsöknings data så ser du snabbt om givaren visar rätt temp osv.. smile

Pratar du om b230 eller bmw maskiner ? big_smile


120 Inlägg
3 november 2012
#152
@Brago - Har du sovit för lite? hehe big_smile


5 Inlägg
3 november 2012
#153
zeppz skrev:
@Brago - Har du sovit för lite? hehe big_smile

Höhöhö ^^

294 Inlägg
4 november 2012
Trådstartare
#154
@Brago Lit fel där va? hehe lol smile
@zeppz Trötter cool


1 574 Inlägg
4 november 2012
#155
zeppz skrev:
@Brago - Har du sovit för lite? hehe big_smile

haha, ja va bensäker på att ja svarade på en bmw tråd roll skyller på att ja sovit för lite då cool


294 Inlägg
4 november 2012
Trådstartare
#156
4/11-12

Hejmese!

Var te feltema å inhandla stift, bara för att kunna bocka av en sak ur "fel" listan big_smile.
http://img195.imageshack.us/img195/8829/20121104173554.jpg

Så skruvade dit stiften, å vred runt hinken. Startade utan problem(utan kallstartsventil). Lät den stå på tomgång i en minut kanske, sen blev de en sväng.

Blöddrar en aning innan laddet kommer, men gick bra för övrigt, bättre än innan stiftbytet smile.

Kommer hem, låter bilen stå kanske 5min på tomgång. Å lambdalampan tänds, å bilen börjar blöddra delux. Så ska ta felkoder sen när jag har tid. Men troligtvis blir de å inhandla en bränslebox (-962) ändå eventuellt en btr istället.

Beställs även koppling ikväll smile


Hojj!
Senast redigerat av -Elfving (4 november 2012)


1 574 Inlägg
5 november 2012
#157
Nu när ja vet va ja svarar på så gör ja ett nytt försök roll
kollat vacum läckage?
Kikat upp bränsletryck?
Kikat hur spridarbilden ser ut?
Kollat upp tändspolen? smile


294 Inlägg
5 november 2012
Trådstartare
#158
Brago skrev:
Nu när ja vet va ja svarar på så gör ja ett nytt försök roll
kollat vacum läckage?
Kikat upp bränsletryck?
Kikat hur spridarbilden ser ut?
Kollat upp tändspolen? smile

Hehe, gick bättre nu ju cool

Tror de är bränslerelaterat/luftrelaterat, då den började blöddra efter en stund på tomgång när lambdalampan börjat lysa. Men ska kolla över de andra alternativen också smile


Så bränsletrycket blir väl nr 1 smile

EDIT; Med tanke på att stiften blir dyngsura
Senast redigerat av -Elfving (5 november 2012)


4 152 Inlägg
5 november 2012
#159
Min gamla 740 gl gick jättedåligt och feltände och hade sig när jag körde med biltemas tändstift. Blev bra så fort jag bytte till NGK så det kan vara något att tänka på.


294 Inlägg
5 november 2012
Trådstartare
#160
zemet skrev:
Min gamla 740 gl gick jättedåligt och feltände och hade sig när jag körde med biltemas tändstift. Blev bra så fort jag bytte till NGK så det kan vara något att tänka på.

Okej, vart dock bättre med dom nya stiften från biltema. Men ska ha de i baktanke smile



Sök