Åkte upp te farsgubben igår å skulle försöka få igång dreten. Prövade lite på startmotorn men blev som vanligt, skiten surar ner sig.. Så linan åkte fram, typ 600m bogsering började den tända å ha sig. Sen gick han igång, blöddrade delux.
Kanske 10 sekunder efter den startat börja den väl å svara vettigt på gasen. Så blev några svängar å den verkar gå dugligt. Lite fett kanske, eldar en aning när man släpper gasen .
Annars funderade jag på om man skulle kunna dra ut säkringen till soppapumpen å dra runt motorn då? Å sen när han hostar igång trycka tillbaka skiten~~
Åkte upp te farsgubben igår å skulle försöka få igång dreten. Prövade lite på startmotorn men blev som vanligt surar skiten ner sig.. Så linan åkte fram, typ 600m bogsering började den tända å ha sig. Sen gick han igång, blöddrade delux.
Kanske 10 sekunder efter började den gå bättre, å svarade vettigt på gasen. Så blev några svängar å den verkar gå dugligt. Lite fett kanske, eldar en aning när man släpper gasen .
Så far skulle ut idag å pröva få igång han kall.
Annars funderade jag på om man skulle kunna dra ut säkringen till soppapumpen å dra runt motorn då? Å sen när han hostar igång trycka tillbaka skiten~~
Hejmese!
kom bara ihåg att du måste vara snabb mä säkringen!
Åkte upp te farsgubben igår å skulle försöka få igång dreten. Prövade lite på startmotorn men blev som vanligt surar skiten ner sig.. Så linan åkte fram, typ 600m bogsering började den tända å ha sig. Sen gick han igång, blöddrade delux.
Kanske 10 sekunder efter började den gå bättre, å svarade vettigt på gasen. Så blev några svängar å den verkar gå dugligt. Lite fett kanske, eldar en aning när man släpper gasen .
Så far skulle ut idag å pröva få igång han kall.
Annars funderade jag på om man skulle kunna dra ut säkringen till soppapumpen å dra runt motorn då? Å sen när han hostar igång trycka tillbaka skiten~~
Hejmese!
kom bara ihåg att du måste vara snabb mä säkringen!
har du provat att byta tempgivare? sitter ju två st, en till instrument o en till sprut
Sitter ju en blå givare under insuget, kallstartsventilen? Sen en till i blocket typ? Dom 2 du menar?
Finns ingen kallstartsventil på m50/52 vad jag vet. De finns två tempgivare i toppen under 1ans insugs kanal, en går till instrumentet & andra till motorstyrningen. Koppla upp bilen till en felsöknings data så ser du snabbt om givaren visar rätt temp osv..
har du provat att byta tempgivare? sitter ju två st, en till instrument o en till sprut
Sitter ju en blå givare under insuget, kallstartsventilen? Sen en till i blocket typ? Dom 2 du menar?
Finns ingen kallstartsventil på m50/52 vad jag vet. De finns två tempgivare i toppen under 1ans insugs kanal, en går till instrumentet & andra till motorstyrningen. Koppla upp bilen till en felsöknings data så ser du snabbt om givaren visar rätt temp osv..
Var te feltema å inhandla stift, bara för att kunna bocka av en sak ur "fel" listan .
Så skruvade dit stiften, å vred runt hinken. Startade utan problem(utan kallstartsventil). Lät den stå på tomgång i en minut kanske, sen blev de en sväng.
Blöddrar en aning innan laddet kommer, men gick bra för övrigt, bättre än innan stiftbytet .
Kommer hem, låter bilen stå kanske 5min på tomgång. Å lambdalampan tänds, å bilen börjar blöddra delux. Så ska ta felkoder sen när jag har tid. Men troligtvis blir de å inhandla en bränslebox (-962) ändå eventuellt en btr istället.
Nu när ja vet va ja svarar på så gör ja ett nytt försök kollat vacum läckage? Kikat upp bränsletryck? Kikat hur spridarbilden ser ut? Kollat upp tändspolen?
Nu när ja vet va ja svarar på så gör ja ett nytt försök kollat vacum läckage? Kikat upp bränsletryck? Kikat hur spridarbilden ser ut? Kollat upp tändspolen?
Hehe, gick bättre nu ju
Tror de är bränslerelaterat/luftrelaterat, då den började blöddra efter en stund på tomgång när lambdalampan börjat lysa. Men ska kolla över de andra alternativen också
Min gamla 740 gl gick jättedåligt och feltände och hade sig när jag körde med biltemas tändstift. Blev bra så fort jag bytte till NGK så det kan vara något att tänka på.
Min gamla 740 gl gick jättedåligt och feltände och hade sig när jag körde med biltemas tändstift. Blev bra så fort jag bytte till NGK så det kan vara något att tänka på.
Okej, vart dock bättre med dom nya stiften från biltema. Men ska ha de i baktanke