3194
Sök

Blir undertryck vid gaspådrag?

Älskar Emelie<3
339 Inlägg
19 september 2012
Trådstartare
hej jag har ett riktigt konstigt fel på bilen när jag gasar så kommer laddet men vid 5000rpm så slutar bilen ladda och turbomätaren sjunker till -0,7 och bilen går som en sugis upp till varvstoppet, sen växlar jag och samma sak händer på nästa växel vad kan felet vara ?

Älskar Emelie<3
339 Inlägg
19 september 2012
Trådstartare
saab_tompa skrev:
hej jag har ett riktigt konstigt fel på bilen när jag gasar så kommer laddet men vid 5000rpm så slutar bilen ladda och turbomätaren sjunker till -0,7 och bilen går som en sugis upp till varvstoppet, sen växlar jag och samma sak händer på nästa växel vad kan felet vara ?

någon måste veta?

5 710 Inlägg
20 september 2012
Att du får undertryck vid full gas är skumt....
Ända jag kan tänka mig är:
• Ditt elektroniska gasspjäll väljer att stänga av någon anledning. Inga felkoder eller lampor som lyser?
• Slangen före turbon suger ihop sig själv. Original eller utbytt?

MVH Jonas
..............

354 Inlägg
20 september 2012
Slangen före turbon suger ihop sig själv.
1+

Hhehehehhest
375 Inlägg
20 september 2012
Förmodar att du har bytt wastegate genom och läsa dina gamla trådar.. Förmodligen har du krångel med den.

Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..

335 Inlägg
20 september 2012
säger som dom andra, slangen innan turbon suger ihop sig

5 710 Inlägg
20 september 2012
Nyman1337 skrev:
Förmodar att du har bytt wastegate genom och läsa dina gamla trådar.. Förmodligen har du krångel med den.

Hur förklarar du det rent teknisk`?

MVH Jonas
..............

Hhehehehhest
375 Inlägg
20 september 2012
jonTe skrev:
Nyman1337 skrev:

Hur förklarar du det rent teknisk`?

Missuppfattade allt med det TS skrev. Det var för tidigt på morgon för att läsa och tänka!

Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..

Älskar Emelie<3
339 Inlägg
20 september 2012
Trådstartare
Hmm det har jag inte ens tänkt på det ska jag kolla smile tack så länge smile

Älskar Emelie<3
339 Inlägg
23 september 2012
Trådstartare
nu är problmet fixat o det visade sej att slangen sög ihop sej, nu komme jag till nästa problem vid fyllt gaspådrag så slår det nått såppas i motorn vad kan felet vara då mladdar 0,8 just nu smile

Sök