1 november 2012
Trådstartare
david850 skrev:
Sköj att de går frammåt!
Håller själv på med min 945a classic i skall byta turbo nu o så över vintern:)
ja det e skönt när man inte har så stora motgångar, men va lite trött nu så jag förla verktygen hela tiden
asså toppen, vad blire för turbo?
Lopphunden skrev:
Jag kan ju försöka räkna ut kompet om jag kan få den nya diametern i skålen på kolven, samt den gamla! (har ju endå gått natur i plugget..)
Distanskittet, är det för att skona framvagnen ifall man sänker? Har för mig att den kan bli påfrestningar annars. Om inte får du upplysa mig om funktionen på denna!
jo men det hade varit grymt schysst! skall kolla upp måtten imorgon
japp det stämmer bra, när man sänker får ju bärarmarna onaturlig vinkel (i körläge skall de vara så raka som möjligt) och slits därmed onaturligt, sen kan man råka ut för bump-steer, vilket jag bygger bort nu, sen får jag ju fler inställningsmöjligheter, bl a paralell-steer som är bra vid drifting. med kittet kan jag få upp till 54 grader (tror man kan ta ut mer styrvinkel, men då behövs nog mer byggas om i framvagnen, sen får ju inte hjulen ta i ngn stans)
Mvh Alexander
Senast redigerat av hede_racing (1 november 2012)