2738
Sök

Vad har du haft för problem med din VOLVO?

24 september 2012
#41
V70 -04 225**mil

Länkarmar fram
avgassystem
koppling
antal fjädrar fram då dom verkar gilla att gå av! spela ingen roll om dom var köpta på biltema,rejmes,mekonomen.
bromsok bak.


745 36***mil
inget än så länge!
men kopplingen är dålig
vattenpumpen läcker

Love the life you live, live the life you love

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
24 september 2012
#42
AntrE skrev:
740: ca36kmil
Elfel, halvljuset funka inte om inte torkarn var på.
Drog närmare 2 liter/mil fast startade väldigt lätt och gick mycket bra, utan lek och bus.
Läckande styrservo
Rost
På en månad alltdetta, kort sagt jag väljer annat framför Volvo, dock inte franskt så lågt sjunker jag inte:-)

då lär den varit förbannat dåligt skött minns inte exakt hur långt min gått men närmare 40 än 30 iallafall
finns inte en tillstymelse till rost under
knappt på utsidan heller mesta är efter man piskat skrotet runt på grusvägar

parkerar man bilar på gräs har man snart hela underedet sönderrostat..

ett tips köp inget tyskt eller franskt om du är rädd för rost smile

har rostlagat golv på bilar som varit under 10år gamla
och inte ens gått 10K

Kör fort så hinner inget hända...

1 944 Inlägg
24 september 2012
#43
Volvo V70 D5 2005 33xxxmil på mätaren.. jag har kört kanske 2500mil, har hittills inte haft några bekymmer alls smile
har bytt service grejer såsom olja+filter, hjullager, bromsbelägg o nått torkarblad smile

Grymt nöjd med min Volvo !

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

12 086 Inlägg
24 september 2012
#44
Problemet med min Volvo är att jag skäms när jag åker i den.

41 Inlägg
24 september 2012
#45
Germax skrev:
Problemet med min Volvo är att jag skäms när jag åker i den.

Hahahahaha!!

Evildan
24 september 2012
#46
Ska inte räkna upp alla fel och problem jag haft med mina Volvo bilar, då kommer säkerligen ett ljussken lägga sig över staden när chrizz server brinner upp av överbelastning.

3 371 Inlägg
24 september 2012
Trådstartare
#47
carlsson1234 skrev:
Germax skrev:
Problemet med min Volvo är att jag skäms när jag åker i den.

Hahahahaha!!

Fick ett gott skratt:lol:


Dahlgren
450 Inlägg
24 september 2012
#48
länkarmsbussningar... Och lamell+tryckplatta blev bytt till bättre för original ville slira när man började mata in hästar under huven.


1 638 Inlägg
25 september 2012
#49
Mina 740,940 och 960:

Knapp nånting annat än service prylar



Min 850:

Båda främre hjullager.
bromsslangar.
batteri.
Slangar å burk till vevhusvent.
Handbromsvire x2.
Skivor, klossar, ok å handbromsbelägg.
Båda fjäderbenslagringarna och gummin.
Styrleder.
K-stag.
Övre motorfäste.
Skufflucka (rost)
Motorhuv (bulig)

Sen är det ju såklart en väldig massa annat bytt som inte behövts utan bara för att det är kul.


1 319 Inlägg
25 september 2012
#50
Munkis skrev:
Mina 740,940 och 960:

Knapp nånting annat än service prylar



Min 850:

Båda främre hjullager.
bromsslangar.
batteri.
Slangar å burk till vevhusvent.
Handbromsvire x2.
Skivor, klossar, ok å handbromsbelägg.
Båda fjäderbenslagringarna och gummin.
Styrleder.
K-stag.
Övre motorfäste.
Skufflucka (rost)
Motorhuv (bulig)

Sen är det ju såklart en väldig massa annat bytt som inte behövts utan bara för att det är kul.

Kan vi få några exempel på detta, om man bortser från diverse styling/trim delar. Jag menar, man byter väll inte te:x bromslangar för att det är roligt?

_----------'

6 630 Inlägg
25 september 2012
#51
340 DL- 87
Kärvande handbromswire + armar.
Bränsleavstäningsventil.
Läckande insug

340 DL -88
Kärvande handbromswire + armar.
Bränsleavstäningsventil.

343 DL -83
Kärvande handbromswire + armar.
Säkringsdosa brunnit (Internt)
Feljusterad växellänkage
Slitage delar (Rotor, fördelare, brytare och kondensor)

De/Dem

551 Inlägg
25 september 2012
#52
740:
Bränslepumpsrelä på 2st, blev stående när man hade varit o handlat.
Förgasarmembran
Tankmätare på 2st

V70n 2.4t 24000mil
Avgasupphängning bak gick sönder, byte av ljuddämpare (ca 6000kr)
Elhiss förar sida slutade fungera.
Båda länkarmar fram
Båda spindelleder fram
Höger hjullager
Stab stag, runt om
Styrled inre vänster
Övre motorfäste gick av
Spruckna bromsslangar
Servo pump läckte
Ac pump hackade
Bak stöddämpare höger läckte
Handbromsbackar släppt från limning
Lykttorkarna hängde sig vilket resulterade i att säkringen gick om och om igen, samma säkring som till vindrutespolaren lagom kul... kopplade bara ur torkarna men ändå defekt..
Airbag system service snarast (orkade inte kolla upp)
DTSC service lampa dvs antisladd (orkade inte kolla upp)
Larmsystem service (orkade inte kolla upp)
Trippmätaren nollade sig när den själv ville
Glappande blinkersspak, ibland blinkade den fort som bara den och ibland inte alls.
Troligen hoppade fjädrarna fron fjäderskålen också för att det lät när man vred på ratten..

Dvs jag gav upp o fixa felen efter ett tag, usel kvalité.... har varit med om många kompisar med liknande fel..
Motor och växellåda var det enda som inte visade några defekter, och det är det enda jag saknar på bilen, vridet på låga varv smile...

850 turbo
bromsok bak kärvade
Än så länge..

You can't B serious, oh K

5 685 Inlägg
25 september 2012
#53
Volvo 345 DLS -81 Stått på gräs sen 2007. Köpte den Oktober 2011.
Förgasarmembran x1
Plastbrickan som håller fast membranet x1
Bromscylindrar bak x1 (Fast bytte båda och stoppade i nya bromsbackar när jag ändå höll på)
Bromsok båda två (Kolvarna kärvade, renoverade oken + bytte skivor och belägg.)
Brytarspets x1 (Slitagdedel)
Temp.mätarn funkar för det mesta, men ibland är den stendöd får då slå av och slå på tändningen så kommer den igång.
Laddar dåligt med ström 300mil efter bytt regulator, tog lös regulatorn och stoppade tillbaka den och laddade då som den ska.
Läcker olja från oljepluggen i tråget, måste byta kopparpackningen.
Läcker olja från ventilkåpan (Skulle kolla vad det var för kam, enligt kompis så skulle det vara en gummipackning men är en vanlig papperspackning så packningen gick så klart sönder)
Rost i reservhjulsbalja (Kapade bort baljan och satte en plan plåt istället)
Rostiga framskärmar och längst bak på trösklarna, annars rostfri vad jag vet.

Tror inte det var något mer problem förutom att sista ljuddämparen rostat av, men har byggt 2,5" avgas så det är fixat.


1 638 Inlägg
26 september 2012
#54
sleepyoh skrev:
Munkis skrev:
Mina 740,940 och 960:

Knapp nånting annat än service prylar



Min 850:

Båda främre hjullager.
bromsslangar.
batteri.
Slangar å burk till vevhusvent.
Handbromsvire x2.
Skivor, klossar, ok å handbromsbelägg.
Båda fjäderbenslagringarna och gummin.
Styrleder.
K-stag.
Övre motorfäste.
Skufflucka (rost)
Motorhuv (bulig)

Sen är det ju såklart en väldig massa annat bytt som inte behövts utan bara för att det är kul.

Kan vi få några exempel på detta, om man bortser från diverse styling/trim delar. Jag menar, man byter väll inte te:x bromslangar för att det är roligt?

Jo det är ju skitskoj! big_smile ...

Nej men det är just styling/trimdelar som jag syftar på. Allt annat tråkigt är listat ovan cool
Senast redigerat av Munkis (26 september 2012)


Tjatja bloggen!
150 Inlägg
26 september 2012
#55
väldigt mycket v70N i den här tråden , min bland annat wink

tjena grabbar !!

6 738 Inlägg
26 september 2012
#56
Min 740 köpt augusti 2011 o började användas våren 2012
kylaren har läckt
Förpumpen har vart trasig
Spridarna har läckt så den blev trögstartad
Bensinmätaren lever sitt egna liv
Hastighetsmätaren krånglade en gång i våras

men har aldrig vart några problem med att åka i den, har rullat på så fint hela sommaren (lite svårstartad dock när spridarna läckte men rullade på fin fint när den startat tongue )

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
27 september 2012
#57
Känns som att många fel är sånt som folk har kört sönder.  att en spridare läcker kan ju vara så simpelt som att en oring har torkat ut eller hamnat lite i kläm.

sen för att motorhuven är bulig är ju inget fel. snarare folk som kört sönder det eller någon som inte gillat bilen/personen som ägt den.


Smålänning
7 883 Inlägg
27 september 2012
#58
Verkar vara hög felfrekvens på FWD-volvosarna, i V70N's fall nästan oacceptabelt om man ska tolka vissa inlägg, att en 20-25 år gammal bil kan krångla lite är en sak, men inte en 5-10 år gammal...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

OUTLAW1
27 september 2012
#59
bara till att inse..v70n är INGEN stark konstruktion..speciellt inte i framvagnen..
MEN slit delar såsom leder och armar det får man räkna in som service o slitdelar anser jag..
Men inte fan skall spjällhuset ge upp efter dryga 16 000 mil..leverantören Magnetti Marelli uppger denna siffra på miltal.
KATASTROF måste man ju säga..

Läckande spridare e bara otur ..eller fabrikationsfel.

Tycker annars v70N är jäkligt snygg för att vara Volvo..sedan att det är en klen konstruktion mm e ju ingen nyhet..

Bilprovningen säger sämre än medel om just V70N..
Men skulle hellre sitta i en V70n när det smäller än en Honda som nästan alltid ligger i topp på Bilprovningen..

Skulle vara kul o se en lista som var milberoende..Alltså en VOLVO som rullat 20-30 000mil kontra en HONDA som rullat motsvarande av samma årsmodell..Hade inte siffrorna sett annorlunda ut då??

VOLVO är en skön,säker,familjebil...har varit o kommer alltid att vara..

6 630 Inlägg
27 september 2012
#60
Vart är alla 740/940 med topplockspackningen som går sönder hela tiden i felsöknings forumet ?

De/Dem


Sök