3908
Sök

Vad har du haft för problem med din VOLVO?

3 400 Inlägg
23 september 2012
Trådstartare
#1
Vad har du haft för problem med din VOLVO?


5 089 Inlägg
23 september 2012
#2
edit: såg nu att det var en annan trådskapare.. men ändå....
Senast redigerat av FLindgren (23 september 2012)

\Lindgren

Föredrar MoPar,GM och Ford
1 004 Inlägg
23 september 2012
#3
Oj oj.. Den här tråden kommer bli lång..

"My drinkingteam has a racingproblem"

Bärs!
3 456 Inlägg
23 september 2012
#4
Low skrev:
Vad har du haft för problem med din VOLVO?

Ingenting alls. roll

Garaget.org peakade 2008.

Lastbilsschaffis
886 Inlägg
23 september 2012
#5
Att generatorn inte pallade ett 1400w monoblock big_smile

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team

508 Inlägg
23 september 2012
#6
Flickans Volvo s40 -96 2.0 kört ca 4000 mil och inga problem alls.  Nu 10500 mil på mätaren .

Farsan när han hade Volvo 245 gl problem med rost över 20000 mils problemfritt ägande annars.


91 Inlägg
23 september 2012
#7
Gasspjället la av på min V70n T5. söndag eftermiddag 65 mil hemifrån, mindre kul.

1 319 Inlägg
23 september 2012
#8
Bränslepumps relä, många  gånger både på 240 740 850. Till och med dött under körning så man blivit stående.
Bakaxel ras, 30k mil 240 aldrig buskörd. Huvudcylinder till bromsar har pajjat när man buskört, avgassystem som lossnat, som gått av. Handbromsvajrar har gått av, Växellåds kuddar har pajjat, vindrutetorkare har slutat fungera. Huvlås har gått sönder, huven bara ploppade upp. Pajjat tändningslås. Sen en jääävla massa elfel, takbelysning och stereo som blinkat i takt med vänster blinkers osv. 1st 850 2 st 240 och 2st 740 på en 3 års period har allt detta hänt. Säkert mer grejer...

_----------'

3 354 Inlägg
23 september 2012
#9
Volvo 240 -83

Rosthål på båda baljorna i bak
Ärgad huvudsäkring. vägrade starta o tog ett tag innan man hittade felet tongue
Oljeläckage. var pga ventilkåpspackningen.
Vägrade starta en helg. bytte tänddelar
Förgasarmembranet gick sönder på vägen till norge. DYR resa dit o hem.
Rosthål i avgas. köpte nytt
Slitna klossar o skivor ifram. köpte nytt

annars inget direkt
Senast redigerat av Seth (23 september 2012)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Föredrar MoPar,GM och Ford
1 004 Inlägg
23 september 2012
#10
Själv har jag haft 73 volvo´s. Och det jag kommer på nu är... .. Ett torkarblad gick sönder en gång! Men det gick på garantin..

"My drinkingteam has a racingproblem"

3 400 Inlägg
23 september 2012
Trådstartare
#11
Man får ett gott skratt iaf smile


Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
23 september 2012
#12
dartpro skrev:
Gasspjället la av på min V70n T5. söndag eftermiddag 65 mil hemifrån, mindre kul.

har bytt massor med gasspjäll på volvofemmor från -01,-02

740:
rost, hardyskiva, koppling, växellåda som gett upp, packboxar som läcker, balansaxelrem som gått av, kärvande bromsok, vattenpump som läcker. och en massa mer jag inte kommer på.

v40:
rostangrepp på vanliga ställen fast bara lite, knäckta fjädrar (allihop), generatorhjulet skar i lagret, packningen till oljereturen från turbon läckte, justeringspinnarna till strålkastarna knäckta.


1 Inlägg
23 september 2012
#13
Low skrev:
Vad har du haft för problem med din VOLVO?

Fick hem min volvo 244 idag, den har stått stilla i 10 år. Jag har bytt olja, filter, glykol, och tändstift men bilen startar inte för det, motorn sitter fast verkar det som.
Den går lite på startmotorn men stannar direkt har även testat att putta igång bilen, jag har lagt i 5-56 i tändstiftshålen ifall det skulle släppa tills imon. Någon som har något annat tips? smile

Pim_Pim
23 september 2012
#14
Hade lite rost på skåpet, men som tur var fanns det fortfarande rostskyddsgaranti. ; )

Smålänning
7 887 Inlägg
23 september 2012
#15
Nu ska vi se, 940:in som gått 36000 mil har varit riktigt dålig... Har på två år fått byta

Bromsskivor och belägg fram
Stödlager till kardan
koppling
Bränslepump

Gamla 740:in som hade gått 50k fick jag byta:
Tempgivare
Koppling
Ok, klossar och skivor fram
Klossar bak
hjullager fram
Handbromsvajrar

Detta på 12000 mil jag körde som 15:e ägare.
Tog inte med oljebyten, kamrem och tändstift då det är normalt årligt underhåll (som jag inte ska förskingra att jag slarvade med på 740:in, men den verkade inte bry sig så mycket)

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 319 Inlägg
23 september 2012
#16
twin_cam skrev:
Nu ska vi se, 940:in som gått 36000 mil har varit riktigt dålig... Har på två år fått byta

Bromsskivor och belägg fram
Stödlager till kardan
koppling
Bränslepump

Gamla 740:in som hade gått 50k fick jag byta:
Tempgivare
Koppling
Ok, klossar och skivor fram
Klossar bak
hjullager fram
Handbromsvajrar

Detta på 12000 mil jag körde som 15:e ägare.
Tog inte med oljebyten, kamrem och tändstift då det är normalt årligt underhåll (som jag inte ska förskingra att jag slarvade med på 740:in, men den verkade inte bry sig så mycket)

Har en granne till mig som har en slit och släng 740 från 85 med någon förgasar historia. Bytte olja senast 2004 och den startar och spinner på fint wink Förövrigt inte rört en skruv på den bilen sen den inköptes heller, halvsats och olja byttes 2004 och nu bara så går o går bilen.
Senast redigerat av sleepyoh (23 september 2012)

_----------'

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
23 september 2012
#17
Det enda som faktiskt har gått sönder för mig på De många volvo's jag ägt är Varvmätaren på en 740. Dock var den skum när jag köpte bilen.
En tändkabel på en 850 felet kom och gick tog ett tag innan man hittade det.
En kylare på samma 850. Tror dock den var fusklagad sen innan.

Detta på 3st 740 2st 940 2st 850 1 st 240.

Sen har man ju bytt en del saker men aldrig  något som har gått sönder bara sådär.


1 319 Inlägg
23 september 2012
#18
Kom på lite fler saker.. Tankmätare har varit paj på varje 740/240 jag haft. Fått byta insugningspackning på 850n, packbox mellan v-låda och motor. Glappande instrument ljus på 740.

_----------'

Föredrar MoPar,GM och Ford
1 004 Inlägg
23 september 2012
#19
sleepyoh skrev:
Kom på lite fler saker.. Tankmätare har varit paj på varje 740/240 jag haft. Fått byta insugningspackning på 850n, packbox mellan v-låda och motor. Glappande instrument ljus på 740.

Det här med tankmätare.. Har haft många 240 (30 st) och aldrig haft problem med tankmätaren..
Vilken årsmodell hade du?

"My drinkingteam has a racingproblem"

1 319 Inlägg
23 september 2012
#20
REG-SKYLTEN skrev:
sleepyoh skrev:
Kom på lite fler saker.. Tankmätare har varit paj på varje 740/240 jag haft. Fått byta insugningspackning på 850n, packbox mellan v-låda och motor. Glappande instrument ljus på 740.

Det här med tankmätare.. Har haft många 240 (30 st) och aldrig haft problem med tankmätaren..
Vilken årsmodell hade du?

88b allihopa

_----------'


Sök